Apple přemýšlel o bezplatném OS 9 s reklamou

Apple přemýšlel o bezplatném OS 9 s reklamou

V nejnovější knize Insanily Simple od Kena Segalla o znovuzrození Applu, se dočtete zajímavou informaci o operačním systému Mac OS 9.

Steve Jobs a jeho tým si totiž ve své době pohrávali s myšlenkou uvolnit zdarma šiřitelnou verzi operačního systému Mac OS 9 s interními reklamami, které měly potenciál velkých zisků díky neustálým aktualizacím softwaru, tvrdí zpravodajský web The Verge.

Klepněte pro větší obrázek
Verze systému s interní reklamou byla nakonec zrušena

„Dělá to tak Microsoft. Je to jako tisknout peníze,“ nechal se slyšet Jobs. Kromě plánované šedesátivteřinové reklamy během bootování systému by se totiž rozličné inzeráty a reklamní bannery objevovaly ve specifických místech systému. Pokud by vám například došel inkoust v tiskárně, viděli byste inzerát od společnost Epson.

Vývojářský tým i sám Jobs viděli v této verzi systému velkou finanční výhodu, nakonec se ale objevilo až moc negativ, které donutily Apple tento nápad zahodit.

Diskuze (24) Další článek: SkyDrive chce oslovit vývojáře. Má své API

Témata článku: Apple, Historie, Reklama, Jobs, Velká aktualizace, Simple, OS X, Velký potenciál

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Test 6 odolných telefonů a 22 powerbank

Srovnání technologií QLED a OLED

Měřte své sportovní výkony

Sady pro chytrou domácnost