Apple představil vylepšené PowerBooky

Diskuze čtenářů k článku

jjj  |  01. 02. 2005 16:54

Ten patent na parkovani hlav pri padu se resil uz u iPodu, Apple ma patentovanou vlastni technologii, dokonce je snad patent podan ve stejnou dobu ten rozdil jsou tam mesice. IBM uz to ve svych noteboocich nejakou dobu pouziva, proto vznika dojem ze na to nikdo jiny nema pravo (patentuji se vsak konkretni technologie, ne princip). Fajn ze Apple nyni take pouziva ochranu disku pri padu, jde precijen o vyssi tridu notebooku. Co se vykonu tyce, tak pokud nekoho opravdu trapi srovnavani vykonu (u notebooku je to slozite hledani stredobodu vykon/vydrz/teplo/..), tak je na to specialne zamereny web http://www.barefeats.com/ . Je tam i srovnani s P4 a Xeony, jak uz nekdo psal kazdy z tech procesoru je rychlejsi pri jinych operacich. G4ka musi notebooku stacit, G5 asi driv nez na podzim nebude :(. Spis doporucuji nesrovnavat CPU v umelych testech, promyslet si na co to budete pouzivat a nechat si predvest realny vykon aplikaci v danem OS na danem zeleze.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
daft, daft  |  01. 02. 2005 14:42

stejne by me zajimal vykonovy koeficient pri srovnani G4 a P4 procesoru .. tipuju, ze G4 1,5 Ghz bude tak P4 2,5 Ghz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
touchwood, touchwood  |  01. 02. 2005 14:45

jak v čem. V matematických operacích s plovoucí čárkou určitě. Jinde to je pro G4 horší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sssssss  |  01. 02. 2005 15:26

riscy jsou zofale pomaly na univerzalni pouziti, i v embedded svete se od cisteho riscu upousti a takovy ARM nemo altera dela hodne instrukcne vybavene procesory. Macy jsou zoufaly, jen pri porovnani v pluginech pro photoshop proti schvalne neoptimalizovanym windows verzim se trosku drzej

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  01. 02. 2005 15:31

I ty brepto... Opravdu zalezi jak v cem, ale treba komprese ci sifrovani je jako delane prave pro AltiVec. A tam jsou na tom lepe. Zalezi na tom, co delate. Kdyz budete delat treba s videem, tak to vyuzijete. Ale prikladu je samozrejme vic

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  01. 02. 2005 17:56

Jeste k tomu Photoshopu. Ono to na prvni pohled vypada, ze to je synteticky test ukazujici vykon jedine aplikace. Jenze kdyz se temi vysledky proberete, je krasne videt, v cem je sila ktere platformy. Pred lety jsem delal celkem podrobne srovnani. Kdyz vezmu celkove vykony, tak nejrychlejsi Macy byly priblizne stejne rychle jako nejrychlejsi PCcka (PCcka o trochu vykonnejsi). Jenze je tu jedno obrovske ALE. Kdyz se podivate podrobneji na vysledky, tak zjistite, ze nejvic casu v testu zabraly operace, ktere prakticky nepouzijete (filtr odraz svetla na objektivu, kruhove rozostreni apod.). V techto operacich PC tezce vyhrava. Ale v ostatnich operacich, jako je treba obycejne otaceni obrazku, rozostreni, zmena velikosti..., tam kraloval Mac. Takze co bylo rychlejsi? Mac v operacich, ktere se pouzivaji dnes a denne (a nejenom v Photoshopu), PC v tom zbytku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
daft, daft  |  03. 02. 2005 08:28

a ja pridam muj subjektivni nazor ve srovnavani rychlosti: jeste pred mesicem jsem jel na pentiu M 1,4, 768 mb ram v hp nx 7000, ted mam pb g4 1,33 ghz, 768 ram a vsechny operace (stejny ukony, jako jsem delal na pc), jsou na macovi x-nasobne rychlejsi, jeste se mi nestalo, ze by mi pul minuty hrabal a nacital ikony z cache nebo silene dlouho spoustel program.. naopak ve photoshopu mi to prijde stejny :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Otava  |  01. 02. 2005 12:42

nebo 0.0015 Thz, zalezi jak se na to divas

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
FoGh, FoGh  |  01. 02. 2005 12:06

Procesory G4 zarucene bezi na GHz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  01. 02. 2005 12:34

seš si tím jistej?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  01. 02. 2005 17:57

No ja nevim, ale G4ka zacinala na 350 MHz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor