Apple se na naposledy nechal slyšet, že umělou inteligenci chce využít hlavně pro zlepšení uživatelského zážitku, což ale zahrnuje poměrně široké spektrum použití. K nedávným akvizicím menších startupů v oblasti umělé inteligence tak nyní přibyla další – Turi.
Mezi předchozí startupy z této oblasti, které Apple nedávno koupil, patřil například Emotient (rozpoznávání emocí z hlasu a obličeje), Perceptio (hluboké neuronové sítě pro analýzu fotografií) nebo VocalIQ (specializovaná umělá inteligence pro přirozenou řeč).
S akvizicí startupu Turi za odhadovanou hodnotu kolem 200 milionů dolarů se ale Apple vydal zcela jiným směrem. Turi se totiž soustředí na vývoj nástrojů pro vývojáře a analytiky „velkých dat“, díky kterým tak mohou mnohem jednodušeji a rychleji implementovat funkce umělé inteligence do vlastních aplikací.
Různé zaměření nástrojů od Turi z oblasti umělé inteligence pro vývojáře (Zdroj: Turi.com)
Turi už mělo k dispozici několik produktů a algoritmů, které jsou použitelné pro systém doporučování, hodnocení uživatele a jeho segmentaci, detekci podvodného chování nebo analýzu sentimentu třeba v textu.
Lze očekávat, že Apple tyto nástroje v budoucnu uvolní pro vývojáře platforem iOS a macOS zdarma, ale asi je použije i pro interní účely. Navíc jak už Tim Cook zmínil v minulosti, nejde jen o technologie, ale také o lidi.
Pokud jde o samotnou architekturu, Apple se už dříve vyjádřil, že se bude soustředit na to, aby většina procesů umělé inteligence s osobními daty, zůstala zpracovávána uvnitř samotného zařízení. Skrze podobné nástroje může Apple zajistit, aby vývojáři kvůli většímu důrazu na anonymizaci neměli komplikovanější vývoj.