Apple na platformě Intel možná už v lednu

Diskuze čtenářů k článku

Peter S.  |  15. 11. 2005 12:09

Aby si to niekto zle nevysvetlil, to neznamená, že bude možné inštalovať apple/OS X (alebo ako sa bude systém volať) na bežných PC...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Erchamion  |  15. 11. 2005 12:24

To jsem pochopil, ale zajimalo by me, zda to nekdy pujde. Jestli s tim Apple do budoucna pocita. Ja bych to urcite privital, ale jak znam Apple, moc v to nedoufam...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
john.don  |  15. 11. 2005 12:37

Omyl. Nainstalovat nové APPLE OS na obyčejné PC už jde.
...k nelibosti Apple ovšem :)))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter S.  |  15. 11. 2005 12:41

vedel by si to upresniť - náročnosť inštalácie, či je všetko funkčné ako na originálnom hardwari a pod....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mistr světa amoleta  |  15. 11. 2005 13:30

koluje developerská verze OS X a není to košer. funkční a stabilní by to asi očekával málokdo. nepůjde update, jsou problémy se sítí... prostě je to crack.
Naopak na nových Intel Apple strojích bude moci být instalován OS X a Windows zároveň. Stačí pak přebootovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  15. 11. 2005 12:47

Ja naopak doufam, ze to nikdy poradne nepujde. Byla by to cesta do pekel. Uz to pouziti Intelu prinasi na muj vkus az moc rizika. I kdyz chapu, ze z rady duvodu to bylo nevyhnutelne a ma to i nejake pozitiva. Jen se obavam, ze to casem povede treba k ukonceni vyroby stolnich masin Zlate PowerPC...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noone  |  15. 11. 2005 13:24

ide to praveze velmi pekne, vratane napravy chyb v sucasnej developerskej verzii.. a uz sa objavuju aj drivery pre ine videokarty ako intel onboard gma900 (takze na nvidii je mozne rozbehnut quartz akceleraciu).. mozno by sa mal apple vyklaslat na svoj x86 hardware (ktory az na pekny obal je identicky s PC) a zarabat na MacOS X
Ale chapem, ze niektori privrzenci jablka to velmi tazko nesu, skoro ako osobnu ujmu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
forcer  |  15. 11. 2005 13:55

exactly, dokonca je patch z 10.4.1 na 10.4.3.
Ide to velmi prijemne, hlavne na doskach s chipsetom i915g - tam vam pojde osx tak isto ako na developerskych strojoch od apple.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rajo  |  15. 11. 2005 13:55

ano, jede to velmi dobře, i když ne nějak extra rychle. Můj Athlon 64 3000+ s 1,5GB RAM se rychlostí vyrovná 1 GHZ G4, což není vůbec špatné, ale na komerční nasazení to nestačí ani náhodou. OSX šlape velmi stabilně, ani jednou mi nepadl. Problémy byly s ovladači - na kartách jiných než Intel 915 nefunguje Quartz Extreme akcelerace, takže desktop fičí skvěle, ale třeba expose nebo dashboard jsou líné. Apple nepochybně posílí ochranu tak, aby finální verze na běžných PC nefungovala, počítá se s hardwarovou ochranou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
forcer  |  15. 11. 2005 13:58

ta hardwarova ochrana tam uz davno je - vo forme trusted platform chipu, ale akosi sa im nechce/nedari to urobit tak, aby sa to nedalo rychlo cracknut.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dark  |  16. 11. 2005 06:43

Ochrana ve finální verzzi má být sice posílená, ale je jen otázkou času, kdy si s tím někdo poradí :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  15. 11. 2005 14:20

Nesmysl. Kdyby fungovalo konkurencni prostredi, tak mozna. Ale vzhledem k tomu, jak je diky jeden nejmenovane spolecnost zdeformovane, tak by to byl jeho konec. Vubec si neuvedomujete nasledky takoveho kroku. Ja v prve rade tezce nesu tri veci: 1) dalsi zmenseni konkurence u vyrovcu procesoru (i kdyz si to neuvedomujete, doplaci na to kazdy. Tedy i PCckar) 2) Zpomaleni vyvoje systemu, nebot Apple musi venovat zdroje na prechod, misto na vyvoj (coz asi chapete, ze se mne dotyka dost podstatne) 3) Vyrazne ohrozeni vyroby HW v budoucnosti (a to se me tyka dost podstatne).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noone  |  16. 11. 2005 10:19

Neviem, skor si myslim, ze je teraz lopta na strane vyrobcov aplikacii pre MacOS X, Rosetta emulator je iba docasne riesenie (aj ked celkom rychle, comu vzdavam cest), aplikacie budu musiet byt minimalne isty cas riesene ako obojzivelne (PPC i x86), podobne ako kedysi prechod z 68k na PPC.. vzhladom k tomu, ze x86 verziu OS vyvijali v tajnosti dlhsi cas, tak je na developer/beta verziu velmi vydarena.. a optimalizacia vykonu a vychytavanie chyb uz je len otazkou casu.
Co ma byt to ohrozenie vyroby HW? Apple ma stastie, ze ma velmi stabilnu uzivatelsku bazu (niekedy az fanaticku), ktora Jobsovi skoro vsetko zozerie, i ked prechod na x86 bol velmi tvrdym testom lojality Applisti budu dalej kupovat pekny design s jablkom, ostatni si pustia "upravenu" verziu MacOS X na svojom PC..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  16. 11. 2005 10:56

Kdyz se podivate na prvni suskandy, co bude za novinky v novem systemu, tak zatim to vypada jen na tu x86 kompatibilitu a jinak same upravy vzhledu a prepracovany Finder. Takze pro bezneho uzivatele nic noveho. Ano, ony se tam nakonec nejspis nejake novinky najdou, ale asi jich bude minimum. To je to zpomaleni vyvoje. A v dobe, kdy ma vyjit Vista, ktera vetsinu veci opet obslehla a zacina byt opravdu srovnatelna, to je dost velky problem. Navic systemem nic nekonci. Kdyz se podivate na predbezne vysledky testu, tak system je slusne rychly. Ale Masox neni jen system!!! Apple vyviji velke mnozstvi aplikaci a ty vyrazne vykonove zaostavaji a nejsou v praxi pouzitelne (myslim ve smyslu konkurenceschopnosti s vykonem programu na Win). A to bude trvat jeste peknou dobu, nez se je podari optimalizovat a celou tu dobu budou vazane vyvojove prostredky na prechod a ne na vyvoj... Co se tyka ohrozeni vyroby HW, tak mi jde predevsim o stolni pocitace, u notebooku se prilis neobavam. V momente, kdy by se nepodarilo zabranit pouzivani na beznem PC, tak by pro mnoho zakazniku nemelo smysl kupovat HW od Applu. Krom toho uz pujde opravdu o normalni PCcka - a jak vime, ty se prilis nevyplati vyrabet. Staci se podivat na IBM, ale i jine vyrobce... Uvidime, jak to nakonec dopadne, ale to riziko tu podle meho je celkem znacne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Logout  |  15. 11. 2005 13:54

a nejen to; vzhledem k tomu, ze Apple si nechal patentovat jiste postupy, je mozne ze pod intelackym OS X pujde nainstalovat Windows tak, jak je tomu ted u OS Classic; proste nabootuje OS X, kdyz kliknes na program z OS X, spusti se, kdyz kliknes na program OS Classic, tak se take spusti a kdyz kliknes na program z Windows, tak pobezi take; vse v jednom systemu - zadne rebooty;

tohle je jen spekulace nad patentem ve kterem je neco ve smyslu spousteni jednoho systemu (OS X, Windows dalsi) v druhem systemu (OS X, Windows dalsi) - da se to dohledat na netu a muzeme se nechat prekvapit, s cim Apple prijde...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Logout  |  15. 11. 2005 13:56

sakra, na tohle jsem neodpovidal, no co naplat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Freebsd_Radikal  |  15. 11. 2005 11:33

spis se to snazej vypustit pred novejma windows

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PornMaster  |  15. 11. 2005 11:38

proč jako ????

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
john.don  |  15. 11. 2005 11:41

Jojo. Určitě by to měli vypustit před novejma woknama.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter S.  |  15. 11. 2005 12:07

"spis se to snazej vypustit pred novejma windows" - tak to majú ešte rok času...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
muff  |  15. 11. 2005 14:38

Take nechapu proc???
OSX jiz jede NEKOLIK LET

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor