Apple má nejlehčí a nejtenčí 17″ notebook

Diskuze čtenářů k článku

08. 01. 2009 18:52

Konfigurácia vyzerá zaujímavo ale tá nevymeniteľná batéria je podľa mňa katastrofa. Nestačí, že to spravili na iPhone ale ešte teraz aj nb.

Už vidím koľko za to budú chcieť u nás. Pod 100k Kč sa určite nedostane.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 01. 2009 08:55

Jsi normalni? To tady chces vyvolavat flame? Zjisti si kompletni udaje o MBP, jakou ma vydrz a pak se zamysli, kdy jsi mel potrebu menit u laptopu baterii, kdyz prestala fungovat. Ja teda u Apple nikdy. 8 hodin je vydr jako krava, ja s MacBookem vydrzim na baterku realne 4 - 5 hodin a co ty se svym piece of junk? Po ctyrech letech bude mit MBP vydrz kolem 4 hodin. Kdezto nove piece of junk maji REALNOU vydrz kolik? 2 hodiny a slus. radeji pomlc, kdyz jses uplne hloupej Jerome

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 01. 2009 12:07

i apple pokud vim montuje obycejne Li-ion baterie. Takze po dvou letech ja jen vymenim baterku a ty tu budes rvat ze ti to staci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 01. 2009 13:31

Z praxe velice dobre vim, ze to opravdu staci. Nikdo nema laptop porad zapnuty jen na baterii, obcas jej maji lide jen u sebe na stole v kanclu, nebo doma pekne v elektrice. A pokud budu mluvit z vlastni zkusenosti, tak jsem NIKDY nemenil baterku Maca. U soucasneho MacBooku vydrzi baterie cca 4,5 hodin, za rok to bude 3,5 hodiny, za dalsi 2,5 hodiny, za dalsi 1,5 hodiny (v tu chvili bude mit vydrz jako vetsina soucasnych notebooku, ruku na srdce, je to tak).

A jak pisu, nikdy jsem nemel potrebu menit baterii. Co se tyce noveho MacBookPro, ten ma zaruku na baterii 5 let. Baterie je vymenitelna servisem. A jak podotykam, alespon me a lidem co znam se nestalo, ze by u Maca museli kupovat novou baterii pred ukoncenim zivotnosti daneho laptopu. Takze se tu lidi hadate uplne mimo misu a o blbostech

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 01. 2009 16:14

Výdrž 8 hodín u MBP je fajn ale poznám človeka čo je celý deň na baterke a kôli tomu nosí náhradnú a pre neho by aj tých 8 hodín bolo tiež asi málo a 4 už ani nehovorím.

To že ty si nikdy v živote nemal potrebu meniť baterku na tom nič nemení, že to inému nemusí vôbec vyhovovať.

Mne ide o to, že pomaly sa bude treba za každú drobnosť (čo výmena baterky rozhodne je) musieť ísť do servisu čo je len zbytočné strácanie času.

Flame tu robíš ty. Ja som sa len vyjadril a ty na to hneď pohoršene reaguješ, že čo si dovoľujem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 01. 2009 09:24

Jerome Jerome, o flamu mi nemusis rovna ty nic vykladat, ty, takovy pardal vsech flamewars. On Apple, udelal ve sve historii mnoho inovativnich veci, ktere zpocatku nebyly vzdy vitany s extremne kladnym ohlasem, ale hodne z nich se ujalo postupem casu i mezi ostatnimi vyrobci PC. Pokud si dobre pamatuju, prvnim masove rozsirenym pocitacem, ktery zcela ignoroval v te dobe uz zcela nesmyslnou Floppy mechaniku by iMac. Mel ve vybave i USB a FireWire. Nikdo nechapal, proc by to tak melo byt, navic u da se rici low-end pocitace. Postupem casu zacali USB rvat do kompu i mnozi jini ostatni. Floppy zacali pomalu opoustet taky, i kdyz nekteri ji pouzivaji dodnes jen aby navysili vyrobni cenu PC o par dolaru za ty sroubky a kousek plastu, co je k nicemu. Navic iMac byl troufam si rici revolucni i tim, ze to bylo All inOne, stejne jako dnes, a postupne to taky zacali jini vyrobci kopirovat. Na zacatku 90 let Apple prisel s Newtonem, jestli vis co to je, ale prisli s tim brzy, tak se tolik neujak. Dnes ma PalmPC kdekdo. Nechci ti kazit radost z flame, ale Apple je at uz chces nebo ne tvurcem trendu a at se ti to libi nebo ne, ostatni jej proste nasleduji. TAkze si troufam tvrdit, ze za par let to s baterii v notasu budou delat ostatni vyrobci velmi podobne ne-li stejne jako Apple ted. Jerome, Jerome, jsi uplne mimo misu a ani o tom nevis.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 01. 2009 12:02

Viktore Viktore...

Si mimo a vôbec nevieš o čom hovorím.

To, že je Apple inovatívny mi nevadí. Niekto musí niektoré veci pretláčať a Apple to robí asi ešte väčšou silou ako MS (pretože aj keď sa ti nepáči na výber nemáš a Mac musíš mať keď chceš OSX) a floppy mechaniku bolo už dávno treba preč keď ju tam ešte mnohí pchali.

O toto mi vôbec nejde.

Ide o to, že dizajnéri (a netvrď mi že to neurobili len kôli dizajnu rovnako ako pri iPhone) si povedali, že to bude krajšie keď to bude v jednom celku (a čo je naspodku aj tak väčšinu nezaujíma) a nevadí, že kôli malej výmene baterky bude treba rozobrať v servise celý spodný kryt a nehovoriac už o stratenom čase.

Apple tvorí trend (to mi vôbec nevadí) ale nenahovoríš mi, že v najbližších pár rokoch budú dávať všetci batériu integrovanú.

Teraz sa prejavuješ ako Apple ovca, ktorá nedá na svoj Apple dopustiť a nech urobí čokoľvek tak to je proste skvelé a inovatívne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 01. 2009 12:38

No, mozna jsem Apple ovce, pro me to navic neni urazka, ale uvidime za par let. verim tomu, ze hodne vyrobcu PC nastoupi stejny trend s bateriemi jako Apple. Netvrdim, ze to tak bude, ale je to dost mozne, vzhledem k tomu, ze hodne vyrobcu Applem nastolene trendy casem prejima do vlastnich produktu.

Jak dela ovecka: beeeeeeeeeeeeee

Jak dela Apple ovecka: Aplebeeeeeeeeeeeee

Z toho mi vychazi, ze jem mozna ovce, ale uplne jina a po vzoru me milovane firmy take inovativni

Hezky den

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 01. 2009 16:05

A jen tak mimochodem. Jerome, vymena baterie bude stat 179 dolaru a servisy ji budou menit na pockani. Takze nevidim duvod, proc by toto reseni Apple melo byt spatne.

No vlastne je spatne, protoze je to Apple a ty mas zaminku aby jsi nemel rad vse co je od teto firmy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 01. 2009 17:27

>>verim tomu, ze hodne vyrobcu PC nastoupi stejny trend s bateriemi jako Apple

dá sa predpokladať že to budú japonci ktorý vždy kopírujú USA ako sa len dá

>>hodne vyrobcu Applem nastolene trendy casem prejima do vlastnich produktu

keď ide o niečo dobré tak prečo nie. ale toto podľa mňa dobré nieje

>>Jak dela Apple ovecka: Aplebeeeeeeeeeeeee

Aplebueeeeee

>>vymena baterie bude stat 179 dolaru a servisy ji budou menit na pockani

cena je prijateľná (keby taká bola aj u nás čo nebude). a pod servisom myslíš aj priamo na predajni?

ale to je fakt super. niekde sa mi vybije baterka a namiesto toho aby som si z batohu vybral náhradnú tak môžem tak hľadať zástrčku alebo apple obchod nedajbože ešte servis.

>>No vlastne je spatne, protoze je to Apple a ty mas zaminku aby jsi nemel rad vse co je od teto firmy.

Je to špatné nech je to od kohokoľvek. Jasné.. stačí raz sa ozvať proti niečomu od Apple a automaticky je človek antiapplista.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 01. 2009 10:06

U me je typicky clovek tohoto razeni ten, ktery porad vyrvava Apple ovce sem, ovce tam. Nevim proc by jsi mel jit do servisu kvuli tomu, e se ti vybila baterka, tak ji asi nabiju ne? Teda pokud nejsi uplny mongoloid, tak snad umis dat notas do zastrcky a nabit jej.

Oficialni Apple servisni strediska budou baterku menit na pockani. Co je na tom k nechapani. To ze je tohle ze strany Apple spatny krok nevim, to ukaze cas, ale jak jsem zvykly, tak vetsinou miri spravnym smerem, tak nevidim duvod, proc by tak tomu nebylo ited

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 01. 2009 18:12

Nie vždy ma človek po ruke zástrčku a má čas čakať kým sa mu nabije

(neviem ako dlho sa nabíja macbook ale 30min to asi nebude). Neviem čo si na tom nepochopil.

Chcel som vedieť či je servisné stredisko to isté ako každý ich obchod? Ide mi o to či to vymenia v každej autorizovanej predajni lebo nedajbože ak bývam v meste kde nemajú predajňu tak môžem ísť do kelu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 01. 2009 10:22

V kazde prodejne ti taky na pockani neudelaji opravu napriklad mobilu. Rve kvuli tomu nekdo? nebo snad nosis nahradni dily k mobilu po kapsach? Nenosis. Tak proc by ti melo vadit, ze sebou nebudes tahat baterku do notasu navic, kdyz vydrzi 8 hodin (pri pracovnim zatizeni, kdyz se budes snazit, tak vydrzi neco pres 10 hodin).

Proste vidis problem tam, kde neni, vzhledem k pokrocilym technologiim vyroby baterii, ktera postoupila mnohem dal, nez byla pred 5 lety.

Udetrili tak misto i vahu a navic zvysili vydrz, ktera je u 17 notebooku kralovska.

Delas z komara velblouda jen proto, ze ten komar je Apple.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 01. 2009 21:35

no mám dojem, že to tu je tak, že prostě apple je pro někoho totálně nepřekousnutelný kousek... Jsem sám jeho uživatelem.. a nedám na něj dopustit, ale myslete si ostatní co uznáte za vhodné.. kdo nezkusil neví.. a navíc když se tu bavíte o shopech kde Vám něco vymění apod. APPLE má aspoň nějaké obchody... ale když se Vám něco SW podělá na MS tak jdete kam? jen na fóra.. nikam jinam..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 01. 2009 22:50

***** zas jeden čo kôli pár rýpnutiam do jeho božského Applu považuje iného za fanatického odporcu Applu.

Od MS shop ani nečakám nakoľko predávajú len sw a nie kompletné PC riešenie (+iPody, iPhony...) ako Apple.

Predstav si koľko shopov by musel mať aby obslúžil všetkých zákazníkov a to len kôli OS. Support je preto na jednotlivých predajcoch (prípadne výrobcoch PC/NB).

Na fóra väčšinou chodia lebo: 1) majú OS nelegálne 2) väčšinou na fórach poradia rýchlejšie a lepšie ako of. support (overené v z vlastnej skúsenosti)

Treba trochu popremýšlať.

BTW: prečo mi všetky príspevky zrazu označilo za neprečítané?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 01. 2009 23:05

Keďže cuba.czech obnovil tému (mne sa v tom nechcelo pokračovať - je to ako hádzať hrach na stenu)...

Nehovorím o oprave ale len o obyčajnej výmene baterky!!!

A stále si mi neodpovedal, že či tú výmenu robia aj na predajni (napr. po telefonickej dohode a objednávke baterky ale nevidím problém mať na predajni niekoľko kusov štandartných batérii pre najrozšírenejšie série) alebo musí ísť do servisu a tak ho pár dní neuvidím.

A neviem kde ušetrili miesto a váhu. Na jednom kolíku, ktorým by si baterku vybral? Nekecaj somariny mimo témy.

Keby to urobil Dell/Asus/HP/... tak sa nič nemení a kritizujem to rovnako.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 01. 2009 13:20

Nepredstavi nam nejtensiho CEO? xkcd.com ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
07. 01. 2009 13:46

Hmm, ale to není hezký dělat si srandu z něčích zdravotních problémů, ať už je to Steve Jobs nebo Bill Gates...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavero  |  07. 01. 2009 13:50

co bys čekal od jehoVisty :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 01. 2009 14:48

Sranda musi bejt i kdyby na chleba nebylo a tatinka retezem mlatili. Jsi suchar

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  07. 01. 2009 12:23

Trochu jsem se těšil, že představí nějaký netbook jako konkurenci pro např. Samsung NC10, Asus EEE atd... Někde jsem četl, že se snad uvažovalo o jiném procesoru než Atom, tak třeba by to ještě zahýbalo s výdrží, výkonem apod.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 01. 2009 14:20

Steve Jobs v říjnu řekl “We don’t know how to build a sub-$500 computer that is not a piece of junk.”

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  07. 01. 2009 15:44

Pro cílovou skupinu takového netbooku by možná vyšší cena oproti konkurenci nebyla překážkou - ale asi na to má jejich marketing jiný názor....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 01. 2009 18:54

Apple nevie robiť nič lacné (z čoho by mali potom zisky?) a všetko lacnejšie ako ich je automaticky "peace of junk".

Týmto u mňa ešte viac klesol.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 01. 2009 08:51

Rekl blbec a zalezl zpatky do nory. Od Apple jsi ani nic poradnyho na vlastni oci nevidel Jerome a delas znalce. Radeji mlc, delas ze se be kretena.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 01. 2009 15:59

MacBook som videl aj na ňom robil. Nehovorím, že nie sú kvalitné. Kvalita vyhotovenia je na vysokej úrovni (ale dizajn je niečo iné:( ).

Reagoval som na výrok kde všetky netbooky pod $500 je podľa SJ automaticky peace of junk.

A urážky si nechaj do skutočného flamu. My k mormálnej diskusii to nepotrebujeme.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 01. 2009 11:00

Tohle bude můj příští stroj, když si vzpomenu že jsem ještě nedávno koupil FS 2550 za 38tis a je to krám plastovej rozvrzanej tak se mi chce blejt

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
07. 01. 2009 11:05

za blbost se platí ... evidentně má toto rčení svůj smysl

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 01. 2009 12:46

Tak si koupíte krám za 64 tisíc a za rok se vám zase bude chtít blejt

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 01. 2009 13:28

Myslis ten kram jako Apple?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
07. 01. 2009 13:50

Za rok? Za rok to určitě bude překonanej krám. Vždyť se podívejte na vývoj trhu. Někdo přijde s něčím novým, ostatní si počkají jak se to uchytí a když je to úspěšné, tak se do toho stylu pustí taky. Ale protože mají časový odstup, můžou použít novější HW. Už i HP začalo kopírovat přední krycí sklo na LCD.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 01. 2009 13:43

Tohle ti přijde jako krám? Jak si představuješ kvalitní notebook? Uvěď příklad a připiš co vlastníš, děkuju.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavero  |  07. 01. 2009 13:48

Autor to spíš myslel tak, že za pár let sebelepší dnešní notebook bude naprostý krám .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 01. 2009 13:52

No, ja reagoval na tom-cz. Apple uz i vzhledem k ikone jabka (jsem Apple ovce) za kram rozhodne nepovazuju

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
07. 01. 2009 15:58

to že jsi ovce psát nemusíš, to už dávno ví každý, to že neumíš číst a reaguješ na co nemáš to je taky hned vidět, a to že nepovažuješ za krám cokoliv má na sobě logo nakouslého jabka... no k tomu se vyjadřovat už snad ani nemá smysl

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 01. 2009 09:04

Jak dela ovecka? Beeeeeeeeeeeee. Moravaku jeden, ty jsi vlastne krajan, i kdyz ziju ted v Praze

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
? Josef Kubát (jo3ph)  |  07. 01. 2009 07:07
07. 01. 2009 07:00

No ja nevim, v tom odkazu (maclife.blog.zive.cz ... jsem nasel informaci ze vazi 2,99kg. A kdyz se podivam hp 6830s (www.alfacomp.cz ... tak u nej se pise vaha 2,95kg.

Opravdu je tedy macbook nejlehci 17" notas?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 01. 2009 07:30

Mac je vzdycky nej. O tom se nediskutuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 01. 2009 10:07

Jenže ten HP je bez software ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
07. 01. 2009 10:11

to je jasné...průměrný OS váží 450 gramů

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
07. 01. 2009 12:00

A Windows Vista skoro kilo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 01. 2009 10:46

na strankach HP je pisane, ze "Uz od hmotnosti 2,95 kg" a standardna pamat je 1×2048 MB DDR2, takze ked sa osadia 2 RAMky tak ta hmotnost bude asi vyssia (v jednej recenzii spominane 3,05)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
07. 01. 2009 10:58

ale určitě ne 100 gramů... držel jsi někdy ramku v ruce??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 01. 2009 11:10

tych 50 gramov to robit moze a dalsich 50 neviem co je, ide o to ze to HP ma realnu (pri nejakej porovnatelnej konfiguracii) vyssiu hmotnost, uvadzanych 2,95 je od

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 01. 2009 13:19

Zkus si predstavit 20 pameetovych modulu. Myslis, ze vydaji na jeden kilogram? Tezko.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 01. 2009 11:29

hm, to ale prece nic nemeni na tom, ze apple neni nejlehci... leda ze by napsali, ze je to nejlehci 17" notas s 8GB Ram ale to uz je trochu slovickareni...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 01. 2009 12:07

Ano mas pravdu. Marketingovo proste lepsie znie najlahci notebook, ako najlahci notebook s velkou ramkou, mechanikou, "dvomi" grafikami. Ja sa ani nesnazim tvrdit ze mbp je najlahci, pretoze ked teraz HP urobi nb bez mechaniky tak bude vazit skvelych 2,5 kg. Pisem len ze tomu HP v porovnani nieco chyba a tym je taky lahky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 01. 2009 14:41

To bych netvrdil - HP má mechaniku, má dedikovanou grafiku a váha jednoho paměťovýho modulu, už MacBook nespasí - prostě ne, MacBook není nejlehčí 17" laptop na trhu, smiřte se s tím jablíčkáři...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
07. 01. 2009 10:48

Pane Polesný, prvně si nastudujte dané téma, pak o něm něco pište ( kopírujte..).

I sám Apple uvádí Macbook Pro se 17''palcovým displejem jako světově nejtenčí notebook ve své třídě.

Nikde není zmíněno nic o tom, že je nejlehčí...kdyby jste napsal, že patří mezi nejlehčí notebooky tak by to bylo vpořádku...

Hezký den..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 01. 2009 14:26

Danu temu by ste si mali radsej nastudovat Vy, predtym ako sa navazate do inych ludi za ich neodbornost. Asi ste totiz nesledovali Keynote, kde bol novy Macbook uvedeny a predstaveny ako najtensi A NAJLAHSI 17'' notebook na svete. Keby ste si radsej vy overili informacie skor ako utocite na neodbornost autora tak by to bolo v poriadku...

Pekny den.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor