Apple iMac už i s 20“ LCD displejem

Diskuze čtenářů k článku

noname  |  19. 11. 2003 14:39

nechme teď stranou dizajn (i když také bych rád někdy měl na stole něco jako toto), a tichost těchto strojů. Zatím ale nemohou pécéčka konkurovat v zobrazení - problém totiž je, že ani jednen z běžně dostupných (<30 tisíc) nemá větší rozlišení než tuším 1024x768, a to ať má devatenáct palců či patnáct. Prý je to omezení DVI portu či co. Kurňa kdy už si budeme moci dovolit takovýto lcd panýlek???

P.S.: kdyby někdo udělat to samé s "Intel" Inside, tak by měl prodeje jak sviňa. Ta cena není příšerná, odpovídá běžným značkovým peckům, možná (když beru v úvahu, že v ceně je tuším systém a "office", tak je nižší).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
_  |  19. 11. 2003 16:30

17" a 19" LCD maju vacsinou 1280x1024. iMac 17" ma widescreen 1440x900, takze by som povedal, ze je to priblizne porovnatelne. Az na to, ze OSX zerie podstatne menej miesta na obrazovke, takze s 1024x768 sa da krasne vystacit, zatial co s XP je to na...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jimmy  |  20. 11. 2003 08:06

Máme v práci LCD s rozlišením 1600 x 1200 zapojené přes DVI, takže omezením rozhraní DVI to nebude. Pravda jsou to 21ky za cca 35 000,- kč. Na druhou stranu jsem 19ku s rozlišením jen 1024x768 neviděl, tedy pokud to nebyla LCD televize.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vít  |  19. 11. 2003 11:19

...256 MB 333 MHz DDR SDRAM...
Málo a pomalý.
...ATA/100 s kapacitou 80 GB...
Dneska už jedině SATA a aspoň 120 GB, když už ne 200.
...NVIDIA GeForce FX 5200 Ultra s pamětí 64 MB...
Zase starý a s malou pamětí.

Jo a jako procesor tam měli dát Opteron 64

A u LCD jsem nenašel rychlost odezvy a kontrast, tak to asi nebude žádná sláva, když to tají

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aleš  |  19. 11. 2003 11:42

iMac byl vždy uvažován jako jednoduchý kancelářský stroj, nebo počítač pro domácnost - digitální hub. Pokud chcete hi-end, je tu připraven 64bitový Powermac G5 a ten nemá rozhodně zapotřebí používat Opteron 64.
http://www.apple.com/powermac/
Co se LCD týče, bežte se někdy na nějaký Apple v reálu podívat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
asdasd  |  19. 11. 2003 12:22

ten LCD je moc vysoky a spatne se nastavuje.

k tomu hardwaru, to neni takmoc kvuli tomu ze by nestacil jako spis proc platit za stary hardware, kdyz je tu novy a lepsi, ze?

a digitalni hub domacnosti, hahaha to jsem se pobavil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aleš  |  19. 11. 2003 13:12

...ze by nestacil jako spis proc platit za stary hardware, kdyz je tu novy a lepsi, ze...

Tomu tedy nerozumím, copak  běžné dodávané PC obsahuje výše popsané komponenty - Opteron 64, SATA disk, vždyť se standardně prodávají ještě s diketovkou, tak co tu řešíš.

...a digitalni hub domacnosti, hahaha to jsem se pobavil...

Možná si se pobavil, já ale třeba používám od roku 1999 starého iMaca CRT s dig. foťákem, dig.kamerou a nyní s iPodem a je to super. Mám i PC na sat. příjem, takže mohu srovnávat. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  19. 11. 2003 14:31

Nekupujes jednotlive komponenty, ale RESENI. Pokud si libujes ve skladani, kup si LEGO...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MaSaKr  |  19. 11. 2003 12:44

Víte, ty jsi kus idi***!

Vrať se ke svýmu PéCé a začni hledat antivir na nějakýho posledního vira a nekomentuj čemu pravděpodobně nerozumíš. Tato konfigurace je pro cílové užití celkem v pohodě. Hlavně nehodnoť jednotlivé komponenty zvlášť, to si dělaj na svým PéCé, u iMaca hodnoť spíš celkovou užitnost a kvalitu celkového řešení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lizard  |  19. 11. 2003 13:37

Vezmu-li Vas pozadavek na hodnoceni celkove uzitnosti, pak mi to nevychazi rozhodne nejlepe. Totalne predrazeny pocitac (v Cesku). Kazdy rok nova verze systemu, ktera se musi platit, pritom zmeny jsou spise na urovni Service Packu od nejmenovane konkurence. No a v posledni rade neexistence kancelarskeho baliku, ktery by fungoval s cestinou. Takze at pocitam jak pocitam, tak mi stale vychazi PC i se svyma chybama lepe. (A k te Vasi poznamce ohledne viru - vzdycky to byla a je _blbost_ uzivatelu, ne pocitace...)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MaSaKr  |  19. 11. 2003 14:02

achjo... tobychom se opět dostali do flame. Praktickou užitnost bych si obhájil velice snadno. Ale ne tady jakkoliv dlohými řečmi. Změny OS rozhodně nejsou na úrovni ServisPacku konkurence a za poslední verzi schutí zaplatí každý, kdo o tom něco ví a případně si to zkusí. Navíc tento OS je v ceně daného modelu. Office-like balík je s češtinou OK, ovšem nejedná se o Word ale zkuste si třeba takový RagTime Solo. Tam čeština na Macu chodí, zato na Windows ne-e :):)

A hlavně nepočítejte.. a nepočítejte... protože byste ty chyby na PC nedopočítal. a hlavně nepřepínejte! ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lizard  |  19. 11. 2003 14:40

Ale nikoliv, zadny flame, jen jsem chtel poukazat na to, ze nic neni Svate, jak se snazi nekteri dokazovat (at uz jsou to priznivci z rise ptaci ci ze sadu ).
Verim, ze Vam Vase oblibena platforma vyhovuje a budete ji hajit az do roztrhani tela, ale bohuzel politika firmy ktera ji prodava nestoji za nic. Pracuji v organizaci (ve vzdalenem zahranici), kde se pocitace pocitaji na tisice. Povaha organizace je takova, ze se zde tradicne vzdy pouzivali pocitace Apple (devitka). Avsak od te doby, kdy prisla X, hromadne se tu prechazi na PC. Mozna nebudete souhlasit, ale system, ktery se na ta PC instaluje (Win2K) se vyrobci skutecne povedl a je s nim mnohem mene problemu nez s jakoukoli verzi systemu pro Macky. Takze usetrena prace, penize... Navic drtiva vetsina vyrobcu aplikacniho SW nema nove verze pro Xku, ale pro Win kupodivu ano a vetsinou nabizeji i velice levny upgrade z 9 verzi. Takova je tady skutecnost. At se to muze nelibit, tak misto "Switch" tu mame "Antiswitch" A v takovem mnozstvi to myslim uz o necem svedci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MaSaKr  |  19. 11. 2003 15:04

Jakmile začne někdo rozhazovat slovy "drtivá většina" tak se začínám usmívat. :) To je pro demagogii signifikantní. Aplikací pro OS X je tolik, že je na výběr až až. Nevidím zásadní problém v neuspokojení trhu.

Přijde mi ale nekorektní některých lidí psát do komentářů ke krátké zprávě hodnocení silně ovlivněné jejich neznalostí, nebo ovlivněné zkresleným viděním. příklad: "Gr. karta má pouze 32MB, tudíž to je sračka, protože si do svého PC můžu koupit 64MB a víc". To je absurdní, protože tato gr. karta vám s OS X udělá takovou službu, (např. akcelerace OpenGL QuartzExtreme, funkce Expose) kterou neudělá Žádný jiný operační systém na světě i kdybyste si koupil tu nejdražší. To, že zrovna vy máte zkušenost s tisíci Macu, to je určitě zajímavé... Popište, kolik firma investuje do antivirové ochrany, servisních a jiných služeb, které s tím budou souviset. Popište za pár let, jak se zvýšila produktivita ve firmě atd.... ;) Ať se každej stará o svoje.

Hájit do roztrhání těla budu pouze možnost svobodné volby. Dále nevymývání mozků pouze tím, že to, čeho je nejvíc a je nejlevnější, je to nebezvadnější. Není.

Nehájím platformu jako takovou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aleš  |  19. 11. 2003 15:12

Někde jsem četl srovnání finanční a technické náročnosti provozu obou platforem od nějaké australské univerzity a jednoznačně levnější a tedy minimálně náročná na údržbu se jeví jablečná. Já to mohu potvrdit ze svojí osobní zkušeností (vlastní iMac G3, Powerbook G4 oba MacOS X, PC Shuttle Athlon 1,8 Win2K) pak za několik let nasazení ve firmě rodiču, kde také mají několik PC a 2x Apple. Je fakt, že svět Pc učinil od dob systému 3.11 velký pokrok, ale stále má co kopírovat. Od roku 1991, kdy jsem měl svého prvního meka, jsem četl skoro každý rok zaručené zprávy a škodolibé poznámky o krachu Apple, faktem ale je, že tato inovativní společnost dál funguje a daří se jí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  19. 11. 2003 15:33

No nevim, ale rozdil mezi Jaguarem a Panterem mi prijde rozhodne vetsi, nez mezi W2000 a XP (o SP ani nemluvim...). Je pravda, ze iMac neni nejlevnejsi, ale nejak neni moc s cim srovnavat, zda se jedna o predrazeny pocitac ci ne. Ovsem to o vysoke cene plati jen u iMaca, nikoliv na platformu!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor