Apple čelí žalobě kvůli jménu Tiger

Diskuze čtenářů k článku

Jan_Vlcinsky, Jan_Vlcinsky  |  02. 05. 2005 14:06

Takovou publicitu by jinou formou asi zaplatili několikanásobně.
Za chvilku se nějak dohodnou a bude to v klidu. Mezitím se možná párkrát nedohodnou, záleží na tom, zda to bude mít šanci proniknout do médií nebo ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Brok  |  02. 05. 2005 15:02

Přesně. Spíš bych řekl, že tohle je žaloba na objednávku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jf  |  02. 05. 2005 13:07

To je tak absurdni ze to ani nestoji za komentar. Tiger Direct nejvic nastvalo ze odkazy na OS X 10.4 aka Tiger vytlacily v Google odkazy na jejich stranky kde prodavaji ruzne HW shity z prednich mist vysledkove listiny. Nechteji zalovat primo Google a fotografy tygru za to ze obrazky tygru jsou na prvnim miste?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  02. 05. 2005 11:40

Tak já si zajdu registrovat názvy jako mother, father, water atd. a běda jak to někdo někdy použije.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kernel_panic [passed]  |  02. 05. 2005 12:01

to si moc nevyděláš...raději si registruj slova jako "shit, bitch, fuck" atd...na tom si namažeš nejen kapsu... :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Joer  |  02. 05. 2005 13:55

no vazeni,
ja si idem zaregistrovat coby ochrannu znamku svoje meno. Lebo moje meno je Jozef Remen.
A kdokolvek pouziva slovo remen/rozvodovy remen, klinovy remen, atd/ ma so mno problem.A s kazdeho katalogu pre automobilovy priemysel, lodiarsky priemysel, strojarstvo, kde sa tento nazov pouziva vytrieskam nehorazne prachy. TAK.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bob  |  02. 05. 2005 15:47

To neni vubec spatny napad. Zaregistrovat si svoje prijmeni a pak zazalovat vsechny, kdo ho pouzivaji. Skoda ze nejsem Novak

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Joer  |  03. 05. 2005 12:39

alebo Kovac

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zeroo0o0  |  02. 05. 2005 11:37

A procpak nezazalovali Sun za nazev pro javu 1.5? ta se preci taky jmenuje Tiger :o)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zla divka  |  02. 05. 2005 11:42

s vubec jakto, ze muze volne podnikat firma Sun? Za unii astrologu a astronomu bych ji zaloval....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peto  |  02. 05. 2005 12:34

SUN je skratka Stanford University Network a cely nazov firmy je SUN microsystems

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jozaseja  |  03. 05. 2005 05:04

slnko? iluminatsku symboliku boha slnka? :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ge0rge.., Ge0rge..  |  03. 05. 2005 13:52

To je prece jedno co to znamena. V techto soudnich sporech se podobnost pomeruje indexem "mira zmateni prumerneho zakaznika" ... viz clanek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
duxford  |  02. 05. 2005 10:33

A mimochodem, vzdyt "tigr" (tiger) je prece obecny nazev a ne jednoznacna znacka, tak at jdou nekam. To by se ty nazvy pro nove produkty museli za chvili pojmenovavat dle nahodne generovanych retezcu. Tak se pak nedivte, kdyz se nova verze bude jmenovat napriklad "gsszdv" a ze si pujdete pro novou limonadu s nazvem "gcvvqujz"... no neni to ujety?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ham_duo, ham_duo  |  02. 05. 2005 10:36

"Windows" je taky obecnej nazev...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
NEMO  |  02. 05. 2005 11:24

To ano, ale systém se jmenuje? :)

Microsoft Windows XP, Microsoft Windows Server...

No jo ale Lindows jim vadilo, to je fakt... :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ham_duo, ham_duo  |  02. 05. 2005 11:45

Nebo "Windows Commander"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
J  |  02. 05. 2005 12:45

K tem Lindows, uspel M$ v neanglicky mluvici zemi, tam Windows neznamena nic (stejne jako v CR), v US soud prohral.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
NEMO  |  02. 05. 2005 13:06


To je logika... :)
To jako v u nás anglické slovo windows není to samé windows jako v USA?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bob  |  02. 05. 2005 15:35

Mi to celkem logicke prijde.

Slovo Windows v cestine nenajdes, tudiz se da brat jako specificke oznaceni produktu a ochranna znamka. V Emerice ma windows kde kdo a urcite nejen v PC. Stejne tak naopak, pokud by se system jmenoval Okna, u nas by to jako ochranna znamka neproslo, v USA ano.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
deadhead, deadhead  |  02. 05. 2005 10:55

Tak, tak a osobne navrhujem vystrieľať všetky tigre, čo si to tá príroda a zoologické záhrady dovoľujú :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
*  |  02. 05. 2005 11:51

a ty vobec citas veci kym sa k nim vyjadris? :) ide o nazov TigerDirect a nie Tiger. okrem toho Tiger ako taky je len kodove meno. skutocny nazov OS je MacOS v.10.4 :p

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ge0rge.., Ge0rge..  |  03. 05. 2005 13:50

"ide o nazov TigerDirect a nie Tiger."

Co muze byt asi tak jineho spolecneho na nazvech tigerdirect a tigercenter nez prave "tiger"? Je tedy zrejme ze jadrem sporu je tygr.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fandango  |  02. 05. 2005 10:28

nic vic nez demence... holt se nejakej neznamej tigerdirect snazi vymlatit penize z nekoho kdo je ma :/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
NEMO  |  02. 05. 2005 11:25

Jak je v něčem napsaný Direct...
Tak to zavání spamem a sračkama od Helmuta z TV Shopu... :)

Všechny Direct Market bych pozavíral... :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zla divka  |  02. 05. 2005 10:22

k zalobe se pripojuju jmenem ozbrojenych sil tisicilete rise. Uz v roce 1944 byly nase jednotky vyzbrojeny tanky Tiger.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
_V7s_, _V7s_  |  02. 05. 2005 11:32

Hele ty ErWine !

Treti rise mela Tigra mnohem driv, jeste pred operaci Citadela ( viz http://ablecd.wz.cz/vendeta/tiger1.php )

Kdyz slysim o tanku Tiger, vybavuje se mi jmeno Michael Wittmann !


P.S. Ten slavny General - Polni marsal se jmenoval Erwin Johannes Eugen Rommel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ushneek  |  02. 05. 2005 09:55

co je to zase za kravinu, o názvu Tiger se přeci ví aspoň rok. To zas chtěj ňáký zamindrákovaný PCshoppeři vytřískat trocha pozornosti, když už né vaty...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
p  |  03. 05. 2005 09:03

Hmm, takze zamindrakovany? TigerDirect je jeden z najvacsich on-line obchodov v US zameranych na IT. A Tiger Center a Tiger Direct moze evokovat ze ide o centrum fy Tiger Direct. Keby sa Apple radsej drzal toho ze Tiger je len kodove meno a potom uz hovoril len o Mac OS X 10.4

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ge0rge.., Ge0rge..  |  03. 05. 2005 13:44

Cela ta manie kolem nemeritelne "podobnosti" obchodnich znacek mi pripada naprosto uhozena. Windows Commander se prejmenoval na Total Commander, hadejte proc ... mohl by microsoft zalovat autory WinAMPu? Snad ano Win a Windows, .. to je prece "podobne". Podle mne, pokud neni ochrana znacky porusena primo, ale jedna se jen o jakousi domelou podobnost a obavu ze zmateni ovecek neni co resit - v takovem pripade je to naprosta blbost, kterou by se soudy snad ani nemely zabivat.

p.s.: "Tigr" je obecne slovo pouzitelne v mnoha souvislostech, jak muze byt neco takoveho prideleno exkluzivne komercnimu subjektu jako obchodni znacka ???

p.p.s.: Skutecne komicky je postesk nad ztracenymi pozicemi ve vyhledavacich . Pokud je tohle duvod k zalobe, pak nechapu proc google neceli zalobam po kazde zmene vyhledavaciho algoritmu ci po kazdem GoogleDance?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor