Nová zpráva společnosti Sensor Tower, která se věnuje úpravě podnikatelských strategií, uvádí, že horní jedno procento amerických vydavatelů aplikací na App Store má na svědomí zhruba 94% celkových tržeb obchodu s aplikacemi. Z toho tedy vyplývá, že 99% autorů aplikací na App Store pobírá jen velmi rozdrobená čtyři procenta z tržeb.
Analýza proběhla na prvním finančním období Applu za rok 2016. Vyjádřeno čísly to tedy znamená, že 1,34 miliard dolarů z celkových 1,43 miliard dolarů utržených z App Store vydělalo 623 vydavatelů aplikací. Zbylých 85 milionů dolarů se dělí mezi ostatních 61 677 vývojářů.
Co se týče počtu stažení, podle zprávy Sensor Tower, o které informuje Adweek, vrchní jedno procento vydavatelů tvoří 70% všech stažení. Celkově bylo v prvním finančním období Applu 1,38 miliard stažení aplikací.
Tyto informace pravděpodobně nikoho nepřekvapí. Na vrcholu žebříčku se dlouhodobě drží ty samé aplikace a App Store čelí kritice, že „neznámé“ aplikace se v něm špatně hledají. Firma proto přemýšlí o tom, že zavede pro vydavatele možnost placených výsledků vyhledávání – vývojář by musel proto, aby se jeho aplikace více zobrazovala při vyhledávání, zaplatit.