AOL a Yahoo zpoplatní možnost obejít jejich spamový filtr

Diskuze čtenářů k článku

Emailový Kutil  |  07. 02. 2006 13:08

Brzy vás všechny přejde smích, na stole u G.Bushe leží dosud pro američany nezvyklý tvrdý antispamový zákon a zákon týkjající se internetu. Pokud je podepíše, tak si G. Bush bude moci notovat s diktátorem velikosti F. Castra či Kim jong ila.

Ale já u svého emailu to mám tak vychytané,že mi žádný spam mimo českou republiku nechodí do své schránky. Všechny emaily které mají příponu com, net, info, biz, eu, sk,jsem natvrdo zablokoval ve svém profilu a teď mi chodí emaily občas i spamy od českých firem, od českých spamerů s koncovkou cz. Takže pokud mi někdo pošle email z googlové schránky, tak má dotyčný smůlu.

A něco v tom smyslu obsahuje i ten tvrdý americký zákon, který teď má podepsat prezident Bush.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Flasi  |  07. 02. 2006 15:15

Blokujete hromadu TLD vcetne SK? Tak to uz jste velky kluk.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  07. 02. 2006 15:31

Ne,to je takzvaný "píčus"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lobo  |  07. 02. 2006 16:29

a nemas to vychytane az tak ze to blokuje vsetko okrem tvojej vesnice?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
maro  |  07. 02. 2006 23:18

Proti spamu je najlepsie pouzit filter na vsetko co prichadza od odosielatela *@*, pripadne co je bez odosielatela.
Aha, este je dobre zakazat vsetku odchadzajcu postu.
A je vymalovano...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Frn  |  07. 02. 2006 12:09

Nedivil bych se, kdyby to mělo ještě poračování - za mírný poplatek od uživatelů schránek se jim nebude doručovat ani tento "řízený" spam ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Fiala, Jan Fiala  |  07. 02. 2006 07:58

Takze vysledkem bude to, ze hodime do spamovych filtru cele domeny Yahoo a AOL a bude to

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
[eT]  |  07. 02. 2006 08:04

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fatman, fatman  |  07. 02. 2006 08:57

Já už to takhle praktikuju asi 3 roky u domén yahoo a hotmail. Z nich mi nikdy nepřišlo nic než spam, takže zprávy zahazuju.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Havlicek (havlicek@vse.cz)  |  07. 02. 2006 09:35

Hmm.. a rozlisujes chytraku IP adresy odesilacich serveru, nebo to, co je napsano ve From:? (A nebo dokonce to, co je napsano v Return-Path: coz je presne to, co se objevilo v SMTP komunikaci v hlavicce Mail From:).

Pokud totiz beres emailovy adresy a ne IPcka, je tvuj pristup velmi kratkozraky a boji se SPAMem spis kodi.

Honza

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fatman, fatman  |  07. 02. 2006 10:09

Ne, filtruju to pouze podle From. Zkrátka, když jsem zjistil, že mi během měsíce chodí denně 200 mailů a v hlavičce mají yahoo nebo hotmail a všechny bez výjimky jsou nabídky na prodloužení penisu, viagru, repliky hodinek a levný soft, pak mě samozřejmě nezajímá, odkud jdou skutečně. Samozřejmě to dělám jen na své doméně, kde je asi 5 mailů a na jedné své soukromé freemailové adrese. Maily jenom mažu, nevracím, nejsem zas až takový xuj . Tímhle způsobem jsem odfiltroval většinu spamu, který mi chodil a o zbytek se postará filtr. Nemám nikoho známého s mailem na Y nebo HM a se zahraničím neobchoduju. Pochopitelně velká firma, spravující x mailů musí věc řešit jinak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Flasi  |  07. 02. 2006 15:20

Az vam jeden znamy sdeli, ze ma novy mail na yahoo, tak co? Tak mu reknete at se jde radeji trapit na seznam, nebo cely "antispamovy" system zahodite, nebo budete doufat, ze vam nikdy nic duleziteho nenapise?

Poridte si mail na gmailu, nebo si nainstalujte postovniho klienta s baysovskymi filtry. A nemusite delat takove blbosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mara  |  07. 02. 2006 18:27

Pokud dotyčný řeší exchange filtr, pak mu nastavení klientů dvakrát nepomůže.
Mimochodem, není problém blokovat celé yahoo a pak aplikovat třeba dvě výjimky, pro dva lidi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Flasi  |  07. 02. 2006 20:16

Nepredpokladam, ze resi exchange filtr. Jinak vyjimky jsou sice hezke, ale neresi situaci, kdy se mu ten znamy prvne ozve po mailu. Nikdy jste nedostal mail z nezname adresy na neznamem serveru, kde vam nekdo znamy oznamoval, ze ma tento novy mail?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fatman, fatman  |  07. 02. 2006 19:25

Dám ho do výjimek, mail na gmailu mám a používám TB

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Flasi  |  07. 02. 2006 20:18

Tak proboha proc jeste plosne blokujete Y a HM?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fatman, fatman  |  07. 02. 2006 22:10

Občas mi nějaký spam projde až do inboxu a když si čtu mail na mobilu, tak mě to otravuje mazat (většinou když nejsem u počítače, tak jsem v místech, kde jde jen GPRS), v klientovi na PC už to zachytí filtr a hlavně neřeším rychlost.

Z mých známých nikdo Y ani HM nepoužívá a opravdu mi prostě odtud nikdy nic než spam nepřišlo. Zákazníci mi píšou zpravidla z vlastních mailů v TLD cz, com, apod. Pro mě je tohle prostě ideální řešení. Samo by mě v životě nenapadlo blokovat maily podle TLD.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Flasi  |  08. 02. 2006 00:21

Me na gmail prakticky zadne spamy nechodi. Obcas - tak jednou za 14 neco projde, takze nechapu, kdyz pouzivate gmail, ze vam to stoji za blokovani tak vyznamnych mailovych serveru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zdeneks, zdeneks  |  07. 02. 2006 11:08

Chytraku, jsi kapku mimo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sphinx, Sphinx  |  07. 02. 2006 09:49

nepochopil...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Fiala, Jan Fiala  |  07. 02. 2006 10:03

Takze budu uzivatelem Yahoo nebo AOL a tato firma mi bude zasilat do schranky spam a jeste za to inkasovat penize. Super pristup. Proste prachy, prachy, prachy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sphinx, Sphinx  |  07. 02. 2006 13:04

porad nepochopil.
k vasemu puvodnimu prispevku:
tyto zpravy budou chodit na portaly aolu a yahoo, nikoli nutne z techto portalu.
k druhemu prispevku, v clanku (bleskovce) je dost jasne napsano, ze takto bude chodit pouze vyzadana posta (posta, kterou chci), a tim, ze autor teto posty zaplati yahoo/aolu bude mit jistotu, ze ji neblokne spam filtr. me treba moc spamu z NewYorkTimes nechodi.
uznavam, ze by mozna bylo jednodusi na strankach takovychto sluzeb uzivatele instruovat, aby adresu, z ktere chodi tyto zpravy dali do whitelistu (pokud teda tuto moznost portaly umoznuji a nedochazi k blokaci primo na serveru, ale az ve mailboxu).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Fiala, Jan Fiala  |  07. 02. 2006 14:04

Ale tohle presne jsem v druhem prispevku psal.
Jsem uzivatelem Yahoo, spammer Yahoo zaplati a takove zpravy pusti Yahoo pusti pres sve antispamove filtry a ja ji dostanu do schranky.
Takze Yahoo bude inkasovat a ja budu dostavat spam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
_ef_, _ef_  |  07. 02. 2006 14:54

"Součástí procesu registrace je i souhlas s tím, že tímto způsobem doručovaná pošta půjde jen na adresy těch zákazníků (příjemců), kteří ji dostávat chtějí, tedy že se jedná o poštu vyžádanou."

Jen na okraj... teda nemam poneti, jak to budou hlidat, mozna to bude uzivatel pro yahoo poprvy potvrzovat nebo tak neco... pripadne se kdykoli odhlasit (vuci yahoo)... kdo vi. Kazdopadne je to minimalne snaha prave tohle eliminovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sphinx, Sphinx  |  07. 02. 2006 15:52

porad ne...
pouze VAMI VYZADANA (jak jinak to napsat, to kdyz si o tu postu reknete) projde. a navic to musi byt renomovana firma a ne nejakej hejsek.
cetl ste ten clanek vubec?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Libb, Libb  |  07. 02. 2006 07:17

Už vidím, jak AOL maže regulérní zprávy a pak nabízí odesílatelům možnost dodání za příplatek. Vidím to jako hnus (Oni blbě udělají SPAM filter a ještě na tom chtějí vydělávat...)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nax  |  07. 02. 2006 08:07

Tady mas Libbe sanci. Udelej 100%ni spamovy filtr (100%ni pri nasazeni na tak velkem mail serveru, jako ma AOL) a mas do konce zivota vystarano :o)

Tedy myslim, ze jen blbe kecas. Se spamem je to jak s vetrnymi mlyny a tohle je mozna cesta do budoucna jak se s nim vyporadat. Osobne ja bych taky dal za odeslani e-mailu napr. 10 haliru, kdybych mel tu -jistotu-. No problema.

Ovsem pro spamery je i tento pakatel likvidacni vzhledem ke kvantite odeslanych mailu...

O tom, ze prijde doba kdy e-mail nebude (relativne) zadarmo se mluvilo uz pred cca 10ti lety, dalo se to cekat. Jen jsem necekal ze se tak (mozna) stane diky takovym kretenum, jako jsou spameri. I kdyz, mozna se to dalo cekat taky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  07. 02. 2006 11:47

Ja myslim, ze to je vyhodne i pro spamery - filtr se da obejit vzdycky, takze ted staci, aby mel v hlavicce stejnou zpravu, jako AOL, ze je cisty a hned je vetsi sance, ze se na to prijemce podiva
Ja vim, o to se da filtrovat. Je to zkratka nekonecny boj...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nax  |  07. 02. 2006 14:10

nejsem si tak jistej, jesti to postovnim serverem AOLka "probubla" jen na zaklade identifikace v hlavicce...treba to budou kontolovat i IP a odesilatele. I kdyz vsechno "ocurat" jde, uz to asi nebude takova sranda. Proto ma asi AOL i vyssi podminky na zadatele...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor