Antivir Kaspersky blokoval kontextovou reklamu od Google

Antivir Kaspersky blokoval kontextovou reklamu od Google

Přehmaty při tvorbě virových definic pro antivirové programy bývají téměř vždy odměněny silnou mediální odezvou. Nejinak tomu je i v případě, který se udál tento týden při přípravě antivirové databáze v laboratořích společnosti Kaspersky Lab.

V rámci internetem distribuované aktualizace se do tisíců instalací antivirového programu po celém světě dostal i nesprávný záznam, který začal blokovat řadu běžných webů a označovat je za infikované.

Paradoxně stačilo, aby daný web zobrazoval kontextovou reklamu AdSense od společnosti Google. Kód reklamy  totiž odkazuje na skript s adresou http://pagead2.googlesyndication.com/pagead/show_ads.js a právě tento zdrojový kód byl označován jako trojský kůň Trojan.JS.Redirector.AR.

Společnost Kaspersky Lab reagovala poměrně rychle a další uvolněná databáze již problém odstranila. Celé pozdvižení firma doplnila o omluvu všem svým uživatelům s příslibem zlepšení testovacích procesů před zveřejněním aktualizace.

Zdroj: CDR Info


 

Diskuze (9) Další článek: Praktické: bublinový překladač označeného slova

Témata článku: Software, Google, Bezpečnost, Antivirus, Reklama, Kaspersky Lab, Trojský kůň, Kontext, Běžná aktualizace, Testovací program, AdSense, Google AdSense, Kaspersky, Google+

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Zachraňte nefunkční Windows

Jak nakupovat a prodávat kryptoměny

Otestovali jsme konvertibilní notebooky

Velký test 14 herních myší