Nechapu, proc velky firmy nepouzivaji jednoducho, nicmene vemi ucinnou taktiku, pouzivanou uz veky u papirove posty:
1) E-mail vsech zamestnancu pouzivaji whitelist. To znameza, ze pokud nekdo komunikuje s firmou www.frantavomacka.com, nastavi si do whitelistu domenu frantavomacka.com, respektive jejic mailserver. Nedosly maily se odrazi zpatky s poznamkou, ze se ma pouzit verejny mail firmy nebo nejaka jina autentizace.
2) Verejny mail - neco jako info@firma.com. Ten by se posilal ne nejaky stroj, kde by byl klient co sam tridi postu na spam/nespam (treba Thunderbird) a nejaky clovek - tridic mailu, ktery by nedela nic jineho, nez ze by:
a) Odpovidal na obecne maily klientu, bud primo, nebo preposlanim na prislusne oddeleni.
b) Kontroloval, jestli emailovy klient nehodil do spamu i veci, ktere nejsou spam.
Vlastne by to byla e-mailova obdoba spojovatelky, ktera prepojuje smyslupne telefonaty prislusnym zamestnamcum a nepusti dovnit. Spojovatel(ka) a tridic(ka) mailu by mohla byt v mensich firmach klidne i jedna a ta sama osoba, u vetsich by sdamozdrejme bylo na trideni mailu cele oddeleni, stejne jako u noprmalni posty.
Vyhody: zamestnance neotravuji spamy a je mala pravdepodobnost, ze se nejaky mail ztrati kuli spamfiltru.