Hodně to závisí na pozici dané firmy. Antimonopolní zákony řeší případy, kdy jedna firma získá takovou sílu, že prakticky ovládá trh. To je přesně případ Google, kde ve vyhledávání má celosvětově nadpoloviční podíl a prakticky tedy ovlivňuje svým jednáním nadpoloviční část populace. Pokud tedy zavádějí nové služby v jiných oblastech, jsou schopni relativně bezproblémově omezit v dané oblasti konkurenci. No a o to tady jde, aby Google nepoužíval způsoby, které preferují jeho služby v jiných oblastech oproti konkurenci. Tedy stejný metr pro všechny včetně sebe. Tohle porušil tím, že v různých oblastech nabízí přímo ve výsledcích vyhledávání odlišný způsob prezentace vlastních služeb proti konkurenčním.K té první větě "pokud někdo chce používat něco jiného, tak ať si to najde" dám příklad. Firma Agrofert ovládá nadpoloviční většinu pekáren v této republice a svého času se snažila nakupovat další (což mu antimonopolní úřad nepovolil). Kde byste hledal alternativu, kdyby žádné antimonopolní zákony neexistovaly a Agrofert by ovládl všechny velké pekárny? To byste místo chleba začal jíst třeba rýži? Nebo byste si jezdil pro chleba do zahraničí? Pro doplnění ještě upozorním, že Agrofert současně ovládá značnou část zdrojů potravinářských surovin v ČR, takže je velmi problematické se mu vyhnout ve všech článcích výrobního řetězce. Nové pekárny by tedy mohl dost výrazně ovlivňovat tím, že by jim prostě neprodal suroviny, ze kterých se dá chleba péct a ty by je musely například kupovat v zahraničí vč. např. zvýšených nákladů na dopravu.