Anketa: používáte internetový prohlížeč maximalizovaný, nebo v okně?

Diskuze čtenářů k článku

avatar
18. 09. 2010 21:25

Ve vyctu chybi Kiosk Mode

MP

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 09. 2010 13:04

A to je prave to, co se nikdy nedozvite.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 09. 2010 11:27

Když jsem přecházel z 17" (1280×720) na 24" (1920x1200) těšil jsem se, jak budu mít hezky 2 okna vedle sebe, protože maximalizovaná stránka na takovéto ploše je blbost. A ejhle, pokud nepotřebuji data z prohlížeče hned někde zpracovávat a jenom čtu články, tak mám prohlížeč maximalizovaný. Občas si zvětším velikost (zoom) a čtu vyvalenej v křesle z větší dálky. Jedinou změnu, kterou mi větší monitor přinesl je, že už tolik neshovávám boční lištu.

Ale druhý prohlížeč (Chromium) používám jenom v okně. Jenže ten nepoužívám pro čtení článků, ale pro občasné použití webových aplikací, nebo nahrávání screencastů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 09. 2010 08:30

Na 27" monitoru mít maximalizované okno prohlížeče opravdu nejde...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 09. 2010 09:49

Zajimave, na 24" jeste naprosto v pohode, tak pak zrejme musi dochazet k nejakemu tragickemu zlomu... ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 09. 2010 00:25

PROC TO DELATE TO TAM NEMATE DAT CO JINYHO ? za kazdou cenu chcete to mit zahlceno, aby si ajtaci mysleli ze jste akcni, za chvili to tu bude vypadat jako na DDWorldu

co takhle udelat diskuzi linux nebo windows ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 09. 2010 20:27

Už hodněkrát jsem přemýšlel nad tímhle nevyužitým prostorem po stranách, hlavně u širokoúhlých monitorech. Respektive, docela mě štve, že všechny lišty jsou většinou nahoře, nebo dole. Čili výsledek je, pokud to přeženu, hafo lišt nahoře, hafo lišt dole, a uprostřed napůl nevyužitý prostor (pokud se bavíme o web. prohlížeči).

Velice se mi ale líbily monitory, které jsmě měly ve škole. Daly se o 90 stupňů otočit. Stačila pak jedna klávesová skratka a web se krásně roztáhl a využil prostor mnohem efektivněji. Až budu kupovat LCD, rozhodně budu požadovat tuhle machrovinku. :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 09. 2010 21:43

presne tak, ted mam zas lcd s klasickym pomerem ale uz mne taky napadlo, ze kdybych chtel za malo penez lcd pro weby ktere jsou na delku, a nekupovat ty lcd s velkym Y pixelu, tak staci koupit jen poradny sirokouhly a otocit o devadesat stupnu a cela stranka bude viditelna

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 09. 2010 21:58

Ja používám dva monitory 1680x1050 - jeden z nich mam na výšku, druhý na šířku a obsah si přehazuji podle potřeby.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 09. 2010 09:29

Jj, to je ideální (já mám 1280x1024 - 1050x1680 - 1920x1080)

Pro předřečníka - ta funkce pro otáčení monitoru se jmenuje pivot, ale za pár stovek se dá koupit i VESA držák na stůl/zeď, kde si můžete na výšku uchytit i monitor, který pivot od výroby neměl (stačí odšroubovat původní držák)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 09. 2010 19:07

Já jsem jeden z těch, kteří si v diskuzi k IE9 stěžovali, že jste v článku poněkud ignorovali maximalizovaný režim, a přitom vynášeli soudy o tom, že IE zobrazí víc než Chrome (který je ale narozdíl od IE9 v maximalizovaném režimu ještě kompaktnější, ucha panelů jsou hned pod okrajem obrazovky).

Na domácích počítačích používám maximalizovaný režim takřka neustále, možná kdybych měl jen jeden monitor a zvykl si na uchytávání oken ve Windows 7 k okrajům obrazovky, tak bych používal i více oken vedle sebe, ale obecně je maximalizované okno pohodlnější (plus v Chrome jde jednoduše okno nebo panel přesunout na jiný monitor, např. na jednom čtu článek ze Živě, na druhém v pivotu pak vidím podstatnou část diskuze).

Co se týče argumentu, že řada webů nevyužije celou plochu, tak nejde jen o tu plochu, ale i o seznam panelů, a ten šířku využije úplně (nicméně svislý seznam by mohl být také zajímavý).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 09. 2010 17:46

Pouzivam vyhradne maximalizovany. Vetsina webu ma nastesti danou nejakou sirku, takze dlouhe radky nejsou problem. A jinak je treba co nejvetsi plocha treba kvuli fotkam..prece nebudu pokazdy prohlizec zvetsovat, kdyz tam je obrazek vetsi, nez horizontalne zmensene okno....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 09. 2010 16:33

Jeste mi tam chybi moznost s vice monitory (kterou pouzivam minimalne 50 procent casu) - to pak pouzivam zmensena okna, protoze je muzu rychle pretahovat z monitoru na monitor. Jinak pri praci s jednim monitorem pouzivam prohlizec nejcasteji maximalizovany.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 09. 2010 19:10

I maximalizovaná okna se dají jednoduše přetahovat - ve Windows 7 to jde i za titulek okna, nebo pokud použijete utilitu pro víc monitorů typu DisplayFusion (která zajistí i zobrazení taskbaru na každém okně), tak ta nabízí tlačítka pro okamžitý přesun na další monitor, maximalizaci přes víc monitorů apod.

V neposlední řadě v Chrome jde chytnout libovolný panel a hodit ho maximalizovaný na druhý monitor

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 09. 2010 21:56

Nebo lze použít Win+Shift+kursor vlevo/vpravo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 09. 2010 16:29

Väčšinou v zmenšenom okne, niekedy si ale naklikám veci do tabov, hodím F11 pre fullscreen, opriem sa a pohodlne čítam alebo pozerám, často zväčšujúc font lebo na to z tej diaľky nevidím.

Len ma trochu štve moja obľúbená Opera vo fullscreen, napríklad dám ctrl+F, potom ESC že už nechcem mať zvýraznené texty a ostatné tmavé, a šup - Opera skončí fullscreen režim. A ešte k tomu často ostanú stránky naformátované zle a treba F11 znovu a potom ešte raz. (Neviem, zisťuje si CSS veľkosť okna prezerača, aby prispôsobil formátovanie? Pokiaľ viem môže zistiť iba rozlíšenie, ale neviem čo z toho má.)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 09. 2010 15:38

Pochlubím se s mým extrémním rozlišením 2540x1440 - používám v 99% vždy maximalizovaný.

V 1% mám rozdělený obraz ve dví, na jedné půlce třeba prohlížeč, na druhé půlce Pspad/Flash/Photoshop/cokoliv :D

Maximalizuji prohlížeč, protože cokoliv okolo mě ruší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 09. 2010 18:07

Měl bych radši 4:3, ale bohužel moderní trendy rozhodly jinak. Takže na 2540x1440 mám prohlížeč jen na šířku obsahu, protože nevidím důvod neustále kontrolovat homogenitu podsvícení na obří šedé ploše

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 09. 2010 18:58

Tak nějak (i když zatím mám 1920x1200 a po 4:3 netoužím), navíc když některý web nemá pevnou šířku, tak to je megahnus, se zmenšeným oknem je to stabilně v pohodě :) A využívám to i při hraní MMORPG, když něco hledám, mám ho v okně v pozadí za prohlížečem a vidím aspoň hitpointy apod :) Ale uvažuju o druhém monitoru, nejen kvůli tomu. Druhý doplňkový buď 1280x1024, nebo 1680x1050. To bude luxus :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 09. 2010 14:40

Samozřejmě, že né vždy to je vhodné:

http://files.tomasbrincil.cz/temporary/fs.png...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 09. 2010 14:44

Výstup si dal na telku?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 09. 2010 15:07

vypadá to jako dva monitory s 1680x1050 vedle sebe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 09. 2010 15:10

Výstup na telku v takovém poměru? To neznám...

@Quaker: překvapivě ;)

http://files.tomasbrincil.cz/temporary/ws.jpg...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 09. 2010 16:04

Je vidět, že oba používáme dva monitory k podobným věcem. A musíš uznat, že výhoda dvou monitorů je obrovská zejména, pokud píšeš kód a potřebuješ vidět rovnou grafický výstup, jako třeba při tvorbě stránek :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 09. 2010 15:08

btw, to je systémový font ubuntu vždycky tak obrovský? to je buntu dělaný pro slepý?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 09. 2010 15:11

Nevim jestli defaultně není stejný, ale takto mi to vyhovuje, nemám je přeci jen tak blízko...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 09. 2010 14:21

Vždycky maximalizovaný, s virtuálníma plochama mě nějaký nevyužitý místo netrápí. Často si ale přes prohlížeč dávám okno s IM konverzací s /Vždy nahoře/.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 09. 2010 14:02

na větších rozlišeních vždy jen okno, na nízkých rozlišeních okno, v případě potřeby maximalizované.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 09. 2010 13:58

Nalevo připnutej FF, napravo připnutej Chrome. 1920x1080

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 09. 2010 13:31

Ja na 24" s 1920x1080 mam v leve pulce prohlizec a vpravo bezi TV pro fraulerin

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
B36
17. 09. 2010 13:17

Jedine max. Na me ntb 15" s 1024x768 to ani jinak nejde A take sila zvyku, na NETu jsem skoro 10 let a rozliseni pouzivam stale stejne, takze mi to neprijde nijak tragicke (jako asi mnohym ).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 09. 2010 13:15

Muj problem s velkym monitorem je, ze kdyz si okno maximalizuju tak mi stranka ujede doleva, kdyz si udelam "pulmaximalizaci" (w7) na pravou stranu tak je to zase cele moc vpravo - velky monitor je prima ale stejne na nem nejradeji pracuju uprostred, po stranach mam radeji jen ikony plochy nebo vykukujici kousky oken programu na pozadi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 09. 2010 19:18

tak to by mně rozčilovalo, já uklízím ikony z plochy hned po instalaci OS

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 09. 2010 12:55

na Macu nejde, ne? jenom podle obsahu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 09. 2010 16:08
17. 09. 2010 22:23

hmmm, to som svojho casu skusal. pri pouziti dvoch monitorov mi to niektore aplikacie maximalizovalo do druheho okna. super aplikacka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Luoslav  |  17. 09. 2010 12:44

Jednoznacne okno, ked chcem priestor kliknem do praveho dolneho rohu (W7)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 09. 2010 12:41

Rozlišení 1280x1024 (trapas ) takže přirozeně vždy maximalizované okno. Jediná vyjímka je když hledám něco na mapě, pak je znatelné i to malé přilepšení v podobně full-screenu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 09. 2010 12:36

Tak ja mam maximalizovane okno, at jsem kde jsem.

Zaprve je to zvyk, a zadruhe se pak na stranku vejde vice informaci. Kdyz je delsi radek, je tech radku mene a na obrazovce je vice informaci. Teda za predpokladu ze stranka nema pevne danou sirku, coz mi na zive trochu vadi. Ale nastesti ve foru existuje vzhled Subsilver2, kterej se dokaze natahnout.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 09. 2010 12:46

A nezdá se ti čtení dlouhých řádků dost nepohodlné? Jaké máš rozlišení?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 09. 2010 12:56

dobře napsaný web, má buď nastavenou pevnou šířku (nebo max. šířku) a nebo je udělaný tak, že řádky nejsou od levého okraje stránky k pravému okraji, mají třeba vícesloupcový design a u stránky s článkem nebo produktem vpravo sidebar s různými sociálními funkcemi, odkazy jinam a tak podobně, odstavec široký 2000 px a víc může na webu použít jen jouda z horní dolní

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 09. 2010 13:02

To ale jedine potvrzuje to, ze mit browser na plnou sirku monitoru je zbytecne . V obou pripadech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 09. 2010 13:56

tak neviem, ale napr u tv.seznam.cz mi celkom vyhovuje mat browser maximalizovany.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 09. 2010 21:53

Jsme v 21. století. Nyní už umí prohlížeče zvětšit obsah :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 09. 2010 23:04

Ano, vim o tom. Ale myslim ze to vyuziju az v duchodu (pokud se ho doziju ).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 09. 2010 09:16

Myslet znamená...doplňte sami :) . Třeba to příjde dřív, než se nadějete :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 09. 2010 09:43

No, snad ne .

Ale nekde o neco niz jsem cetl o monitoru na vysku. V takovym pripade bych chapal mit okno blizke maximalizovanemu, ne-li primo maximalizovane.

Ale treba prave na notasu, kdy je okno maximalizovaneho browseru jen siroka nudle, zatimco drtiva vetsina stranek je nudle uzka, tak to vyznam vazne nema. Je to zbytecne a je to jen zvyk (pozustatek z 4:3 monitoru).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 09. 2010 10:01

Já používám dva monitory 1 na výšku, druhý na šířku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 09. 2010 00:11

1920x1200 na 24" monitoru. A cteni mi pripada bez problemu. Nesedim nalepeny na monitoru, takze hlavou nehybam a ocima taky moc nemusim hybat a nemam je unavene.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 09. 2010 12:26

Tak já si na většině slušnějších monitorů kde se nedeformuje obraz nastavuji rozlišení 1024x768 nebo něco podobného,nemusím potom tak moc kroutit hlavou,protože na obrazovku se toho zase tolik nevejde,pak si samozřejmě maximalizuji okno prohlížeče.Pokud už musím přetrpět rozlišení větší (a tím nemyslím těch 1280 jak je v té anketě,ale spíš větší než 1600px),tak si to okno roztáhnu jen na výšku,ovšem při takovémhle rozlišeních pokud člověk používá celou plochu monitoru,tak z toho začíná dost rychle bolet za krkem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 09. 2010 14:14

proboha, slyšel si už někdy něco o DPI ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 09. 2010 18:07

Cely zivot pouziva jedno konstatni :P

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 09. 2010 21:29

Když pominu obvyklý fakt,že u blbě napsaných aplikací začne text přetékat mimo tlačítka nebo dokonce mimo okno v tom nejideálnějším případě to začne přetékat mimo okno i s tlačítky,tak jak mi zvětšení písma odpomůže od toho,že toho potom mám na obrazovce moc vedle sebe a musím neustále otáčet hlavou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 09. 2010 12:22

ani jedno....velký monitor s dvěma okny

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 09. 2010 14:11

vy ste srandoví s těmi negativy...ale dětičky ze školičky si musí nějak hrát :)

nebo tím chcete vyjádřit, že není pravda, co píšu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 09. 2010 14:24

taky mne to bavi, sledovat jak nekteri davaji minusky za nic provokativniho napr. 1+1=2

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 09. 2010 16:51

2-3 monitory jsou jako sex: kdo nepoznal nepochopi tu zavislost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 09. 2010 19:37

sem asi zapomněl zmínit.....24 palců + 17 palců :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 09. 2010 12:11

inu, na kazde virtualni plose jeden maximalizovany program (a obcas i neco k tomu)... pravda, na desktopu mam "jen" 1680x1050... kdo vi, jak bych se na to tvaril, kdybych mel rozliseni vyssi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 09. 2010 11:45

Mam 10" netbook, maximalizovaný Chromium, 16px vysokou LXDE lištu dole a stačí to. Ovšem na Živě.cz ne. Ta "sdílet bublina" neni vidět celá a nejde se tam šoupnout. Jinak na optimalizovaný webový stránky si nemůžu stěžovat. :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 09. 2010 11:41

Mě teda Apple koncept prohlizeci v okne a nemoznosti maximalizace absolutne nevyhovuje a je dost rusici. Proste jsem na netu, tak nepotrebuju zadny dalsi kraviny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 09. 2010 13:41

O nemožnosti maximalizace?:D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 09. 2010 13:54

je na tom nieco divneho?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 09. 2010 17:44

Tohle vlákénko je pokus o nějaký nový druh humoru?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 09. 2010 22:02

dovod?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 09. 2010 18:30

Jaktože máš tak starý Chrome?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 09. 2010 21:59

neviem, mam 6ku betu, asi to zive nejak blbo identifikuje

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 09. 2010 22:03

zaujimave, teraz to je ok.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 09. 2010 14:04

Ano? Protoze okno maximalizovat plne jde? :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 09. 2010 14:07

Omlouvám se za double post.. Ale co je tedy maximalizace, pokud ne tohle?

http://skitch.com/ryowa/dakd7/adium...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 09. 2010 22:45

jasne. a este napis, ze to tak maximalizuje bez akychkolvek utilit typu right zoom

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 09. 2010 11:39

Na zive.cz nestaci ani tech horizontalnich 1280px, tak jak mam prohlizec pouzivat v okne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 09. 2010 11:34

Ja jsem prestal pouzivat maximalizovane okno prechodem na Maca*. Ono opravdu neni duvod, byl to spis jen zbytecny zvyk mit browser maximalizovany.

*) Zpusob "maximalizace" okna v Safari ma neco do sebe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 09. 2010 15:01

aby si sa neposral z toho Maca

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 09. 2010 23:14

Neco te trapi?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 09. 2010 16:49

Chápu, tam to maximalizovat nejde, tak ti ani nic jiného nezbylo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 09. 2010 23:00

A to ti rekl kdo ze nemuzu maximalizovat? To vis ze jsou chvile kdy okna maximalizuju (i kdyz treba maxilaizace terminalu je taky nejspis takovej divnej zlozvyk) a pouzivam k tomu vlastnost z BTT (pajclou z Win7) kdy vezmu okno a flaknu s nim o horni hranu obrazovky.

Jen to proste u browseru nepouzivam, vazne mi prijde sympaticky kdyz se mi browser maximalizuje jen na vysku, na sirku se roztahne jen tak, aby nebyl potreba horizontalni scrollbar (i pro Firefoxe jsem si nekde sehnal Javascriptovej "url" link do menubaru, aby tuhle maximalizaci umel i on).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 09. 2010 11:24

Na svém pracovním 1920px LCD mám prohlížeč maximalizovaný ze zvyku a ze stejného důvodu nevidím, proč to mít jinak :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 09. 2010 11:45

presne tak, v te diskuzi jsme se nebavili o tom jestli se vyuziva nebo nevyuziva ten prostor na widescreen velkych lcd coz je samozrejme logicke, ale jde o samotny fakt, jestli pouzivame maximalizovany nebo ne, duvod je uz vedlejsi, a ZVYK je to, proc ho tak pouzivam i kdyz by se jak se reklo vetsina webu jsou optimalizovane na sirku 1024x... a v pohode vedle vesel treba winamp s playlistem nebo nejaky kecalek s kontakty, ale na to mam hlavni panel a system je schopny delat vic veci na pozadi tak nepotrebuji koukat kazdou vterinu na vyse jmenovane, proto jsou preci upozorneni popup okna nebo taky v panelu ten programek zablika kdyby neco. a nechapu ty co maji spusteno v panelu hned deset aplikaci nebo v prohlizeci porad zobrazeno padesat tabu. to jako se mam citit jako nejaky geek? cim vic veci mam porad zapnuto tim jsem vic cool ci profil?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 09. 2010 16:48

Mám na primárním monitoru maximalizovaný prohlížeč a na sekundárním mám kecálka, Outlook a další věci. Pravda je, že už bych nedokázal fungovat jen s jedním monitorem a dokázal bych si představit i to, že bych měl tři (kdyby se mi vešly ).

Jinak momentálně mám v prohlížeči otevřeno 17 tabů a mám spuštěno 6 programů (Total Commander, Firefox, Outlook, Windows Media Player, WLM a Skype). Nejsem moc náročný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 09. 2010 21:17

Pokud používáš Windows Media player, tak opravdu nejsi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 09. 2010 15:15

Totéž - na primárním monitoru maximalizovaný Fx, na sekundárním Miranda, sidebar, event. AIMP. Při práci na primárním pracuju a neskundáru jsou podklady, nástroje, etc.

A ta práce s max. oknem prohlížeče je taky zvyk a kromě toho v liště záložek se zobrazí víc ikon.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 09. 2010 12:41

+1: Nemám rád ten pocit, že z okrajů něco vylézá a nelícují na ploše obrazovky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 09. 2010 11:12

ta anketa by měla být asi pečlivěji odstupňovaná. protože "nad 1280px" je hodně široká kategorie. anebo by by respondenti mohli zaškrtnout odpověď a taky zaškrtnout rozlišení svýho monitoru. přecejen na 1440x900 bych asi maximlaizoval, ale na svým současným 2560x1440 to fakt n

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 09. 2010 10:46

Ja pokazde okno, ostatne, prohlizec pouzivam na WINDOWS

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 09. 2010 10:34

Po včerajšej diskusii sa dala takáto anketa čakať . Na monitoroch 4:3 mám okno maximalizované, na širokouhlých horizontálne zmenšené (nevidím ani dôvod ho mať maximalizované, zbytočne nevyužitý priestor).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 09. 2010 10:50

No na Sony Vaio s poměrem stran 16:9 (rozlišení 1600 x 900) je maximalizované okno fakt extrém, když se mi vedle v pohodě vejde ještě excel, notepad, pidgin a share-rapid downloader...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 09. 2010 12:49

Mam jeste vetsi rozliseni (1400x1050) a maximalizovany okno mi jako extrem neprijde. Spis by se mi hodilo jeste par dalsich stovek pixelu ve vsech smerech navic 8-)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 09. 2010 13:30

Nevim, ale me ucili, ze 1600 je vice nez 1400

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 09. 2010 14:18

A mě zase, že počet obrazových bodů zjistíme vynásobením obou hodnot.. na monitoru s 1400*1050 je o 30 tis. více pixelů, proto je obraz větší

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 09. 2010 07:25

ale u 1600 x 900 je obraz širší a proto se mu tam toho vejde víc vedle sebe

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 09. 2010 16:59

Tak ono je subjektivně rozdíl mezi 4:3 a 16:9. V klasickém poměru to vyzní líp maximalizovaně. Naproti tomu u širokoúhlém zase horizontálně zmenšené. A je jedno v jakém rozlišení to je. Ono je v tom zřejmě efekt papíru. Líp se nám čte obsah na výšku než na šířku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 09. 2010 21:14

Tak jistě, nemusíš očima tak výrazně oscilovat zleva doprava a zase zpět, proto to je pohodlnější.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 09. 2010 12:59

není to jen o tom "jestli se vejde" ale také jestli jste schopni při práci v excelu ještě současně ve vedlejším okně sledovat videa na youtube, většinou je lepší se soustředit jen na jednu činnost

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 09. 2010 11:30

A jak využíváte ten nevyužitý prostor?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 09. 2010 11:48

Miranda, winamp. A v prípade potreby rôzne aplikácie ako napríklad, textový editor, kalkulačka atd. ,keď potrebujem pracovať s informáciami z webu. Často mám v malom okne vedľa pustený nejaký stream. V tej časti mám taktiež na ploche umiestnené aj niektoré odkazy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 09. 2010 13:12

Otázka nezněla, jaké okno máte když potřebujete informace z webu pro jiný software, ale jaké máte okno při prohlížení webu. Nevidím důvod vidět kus plochy či čehokoliv jiného, rušivého, když čtu informace z webu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 09. 2010 13:36

Ako znela otázka viem a odpovedal som na ňu hneď v prvom príspevku. Keď niekto nevie čítať ja za to naozaj nemôžem. Ak to stále niekomu nedošlo, tak okno prehliadača maximalizované na veľkom širokouhlom monitore nemám takmer nikdy. Druhá vec, že ja si pri pojme prehliadanie webu nepredstavujem len čítanie informácii.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 09. 2010 16:34

"A jak využíváte ten nevyužitý prostor?"

Nijako, trčí tam decentné pozadie (nič sa nehýbe).

Pauzy a medzery sú dôležité v dizajne web stránky, v hudbe, v živote... vo všetkom.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 09. 2010 12:46

a na co ten "nevyužitý prostor" použijete? na otevření photoshopu nebo editoru bývá (až na nějaká brutální 30'+) je toho místa "navíc" málo a např.okno hudebního přehrávače většinou není uzpůsobené na "úzkou nudli" a koukání na nějaké kravinky typu gangety nebo na pestrobarevný wallpaper mne spíše rozptyluje při čtení stránek, navíc při maximalizovaném okně mám více místa pro ouška tabů, když budu chtít okno další aplikace, tak raději využiji 2., 3. nebo 4. virtuální desktop, překlopení kompiz kostky je jeden pohyb myši nebo stisknutí klávesy a pro všechna okna mohu využít maximum pracovní plochy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor