Anketa: používáte antivirový program?

Diskuze čtenářů k článku

24. 01. 2008 17:02

Ale před Vánoci jsem se rozhodl, že si kvůli internetu nainstaluji PCBSD a také jsem to udělal. Instalace celé distribuce je ze dvou CD a trvala mi asi 15 minut. Bylo to jednodušší než instalace XP(dělal jsem to mnohokrát). Všechno v češtině, okamžitě mi to automaticky rozpoznalo modem, nastavoval jsem jen jazyk a zemi a že jsem v Praze. To bylo myslím všechno. Hardware mi to rozpoznalo samo, jediný problém mám se scanerem a jen kvůli němu si musím XP ponechat. Rozhraní to má KDE. Když jsem se díval na repozitářů co bych si mohl ještě stáhnout, tak jsem tam napočítal 60 her od jednoduchých až po rozsáhlé. To jen tak pro zajímavost(já stejně hraji jen mariáš ). No a hlavně : všechny viry mám na háku, protože na Unixu jak jsem slyšel se z výzkumných důvodů podařilo za posledních 30let napsat celkem dva viry ) ! Takže nyní jsou mi už antiviráky ukradený. Jen si ještě musím pořádně donastavit Operu, kterou již několik let používám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lool  |  25. 01. 2008 10:39

Tak to uz je na medaili

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Piko  |  23. 01. 2008 19:01

Nemám žiadny ale pod windows je to nevyhnutnosť NOD32 je best

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
transformátor pjuňťa  |  23. 01. 2008 20:53

Pokud jsem měl antivirák, tak jsem měl hafo virů, bacilů a nákaz. Každou chvíli to s něčím otravovalo a pořád jsem musel něco odklikávat. Od té doby co jsem jej přestal používat, tak mám klid. Zkuste to taky, zjistíte, že je to úplně zbytečný. Dnes doba pokročila a pokud máte legální operační systém a všechno pozapínaný, tak je to úplně bezpečné a nemusíte se ničeho obávat. Aktualizace se stahují sami, zaplatil jsem si to, tak ať se o to starají.

Pro to že je to správný názor, svědčí i další uživatelé na různých fórech, kteří také nepoužívají antivir a nemají samozřejmě žádné problémy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Obee  |  23. 01. 2008 22:53

A ty jsi z jakýho oddělení Mrkvosoftu? Kreativní demagogie?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  23. 01. 2008 18:41

Norton je dle mě nejlepší, přeštože hodně zpomaluje OS. Ale nikdy se nedá říct - tohle je nejlepší antivir. Záleží vždy na tom, jak je nastaven (stupeň skenování, pokročilé heuristiky real-time, on-line scannery pošty, atd...). Můžu mít antivir za tisíce, ale když nebude běžet v real-time modu, tak je mi stejně na nic. Jinak dobré zkušensoti mám s AVG - přehledné rozhraní a bez zbytečných blbostí. Používám i jejich anti-rootkit a samozřejmě kvalitní firewall (SW). HW firewall je v domácnosti zbytečných, ale v bezpečných podnikových prostředích téměř nutnost centralizovaného firewallu jako HW. Ale to už jsme jinde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  23. 01. 2008 17:55

Velmi zajimavy blog post ohledne anti-viru na http://www.codinghorror.com/blog/archives/001009.html a potom obecnejsi prispevek na http://www.codinghorror.com/blog/archives/000803.html.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jouda  |  23. 01. 2008 14:06

ve Windows ano, ve Fedore ne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Runn3r.cZe  |  23. 01. 2008 15:03

pouzivam uz nejakou dobu linux Ubuntu, ale i presto mam nainstalovany awast antivirus, ktery obcas pouzivam k jednorazovemu proskenovani podezrelych souboru

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
daves  |  23. 01. 2008 11:28

Sice antivirak mam a pouzivam, ale pravdou je ze mi jen brzdi PC, protoze jsem nenarazil na zadny vir nekolik let. Pred nedavnem jsem vir dokonce zamerne hledal a surfoval jsem po vsech moznych i nemoznych varez, porno a gay strankach a zadny jsem nenasel. CO proslo byli nejake backdoory a nejakej ten trojan , ale ti prosli prez vsechny ochrany jako nic. Pouzuvam Zone Alarm Security Suite + mam tvale zapnuty rezidentni stit Spiware Terminatora stejne trojani projdou kdykoli se jim zachce. Ale po virech ani vidu ani slechu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
redaktor Živě.cz | 23. 01. 2008 13:09

Pouzivam Avast na postu a IM. V praxi jsem vsak mel virus naposledy kdysi na pocatku milenia. Polocas rozpadu meho systemu cini pri kvantu instalovaneho software cca 3 mesice, takze ani zadny virus nestacim chytnout - po pulroce prichazi format.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
...  |  23. 01. 2008 10:48

Kolega jablckar pouzival jeden pekny podpis v e-maili: odchadzajuca sprava neobsahuje virusy, lebo nepouzivam Windows

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miroslav Pragl  |  23. 01. 2008 10:01

Diky za clanek,

povazuji za vhodne vzdelavat uzivatele a vysvetlovat jim rozdil mezi virem a malware. Vysvetlit jim pred cim se chranit a co tedy od casto draheho SW vyzadovat. Je pravda ze vetsina soucasnych antiviru chrani pred sirokou skupinou malware ale neni to pravidlo a muze to vest k falesnemu pocitu bezpeci.

Je take pravda ze samotne definice malware neni jednoducha. Z pravniho hlediska NENI malware program ktery odkaze uzivatele na sebevrazedne podminky kdesi na netu (ktere bezny uzivatel necte) a necha si pred instalaci potvrdit EULA. Dodavatel antimalware by celil neprijemne zalobe pokud by takovy program jakkoliv ocernoval ... takze nektere velke produkty krici jako protrzene kdyz najdou VNC ale ani nemukne u realneho adware...

MP

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mart  |  23. 01. 2008 09:42

co si vzpomínám tak na škole nás učili, že vůbec první vir byl vyvinutý na linuxu, takže je mi uplně jasny kdo ty viry na win dělá

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jozka  |  23. 01. 2008 10:42

Tak to vas ucili hodne spatne, protoze prvni vir byl driv, nez se Linus naucil programovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ilfirin  |  23. 01. 2008 11:29

A to mnohem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 01. 2008 08:43

No, na linux tuxáci viry jsou, jen je rozdíl ve vědomostech uživatelů tuxů a winů, plus to, že žádná distribuce tuxu není natolik rozšířená, aby bylo možné vytvořit viry které se chytí všude. Na macu se taky lidi chlubili tím, že na něj nejsou viry-a už se víc rozšířil a pár kousků na něm již je

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Praetorian  |  23. 01. 2008 11:15

Hoď mi pls někde nějakej odkaz, kde by bylo něco o viru pro Mac OS. Diky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 01. 2008 12:44

Koukni na novinky.cz do měsíce z5

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Praetorian  |  23. 01. 2008 12:51

Pokud jsem nasel ten clanek, co jsi mel na mysli, tak tam nikde nevidim nic o poctu infikovanych pocitacu. Apple vydal zaplatu nez se cokoliv mohlo nejak rozbehnout (pokud vubec mohlo). A ten malware je vetsinou toho typu, ze je potreba ho nejakym zpusobem rucne spustit a pokud mozno mu jeste vepsat vsechny svoje pristupovy hesla. Bohuzel blbej uzivatel je taky uzivatel, takze proto ty zaplaty od Apple...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pckeeper  |  23. 01. 2008 07:58

Antivir nepoužívám, protože používám Linux :))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Johnnie  |  23. 01. 2008 06:02

Já teda používám rezidentní štít avastu home, poslední 2 roky ani nehlesnul o viru...Kvůli všem těm článkům o zkázonosném internetu jsem si stáhl i AdAware, abych se podíval, kolik spywaru jsem stihl za ty dva roky nachytat a taky nic nenašel...asi fakt stačí aktualizovaná Win XP.

Taky to může být tím, že jsem všude připojen za routerem s firewallem. Na co se otravovat s Linuxem v PC...bohatě stačí v routeru, kde aspoň na něco je, ne?

Trošku OT pro Linuxáky, co budou opět prosazovat Linux, protože jsem ho zmínil výše:

PS: Až mi někdo napíše název software pro Linux, který se vyrovná Adobe Premiere ve střihu videa (včetně pokročilých možností) a nebude se instalovat kompilováním a stahováním spousty dalších věcí, aby jelo to či ono, tak řeknu, že je Linux použitelný plnohodnotný OS.

Pokud prostě nepůjde dělat některé specifické činnosti, které s Windows fungují, tak nevím, proč se s tím hrát, když stejně budu muset Windows zapínat. Za poslední 2 roky jsem na svém notebooku na Windows ani nešáhl a vše krásně funguje, tak ani vyšši bezpečnost není moc velký argument...

Další příklady Autocad, Archicad, Adobe Illustrator.

InkScape zatím jako plnohodnotnou náhradu počítat nelze.

Nic proti Linuxu, ale pořád chybí software...to je moc velké mínus...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sid  |  23. 01. 2008 06:30

Nj. Zase jeden profesionalni grafik/strihac/projektant/....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
omega  |  23. 01. 2008 07:08

V tomto nazore ta mozem len podporit, Na PC mam Windows a na notebooku win a linux v dualboot. Ja som si prave pred tyzdnom kupil NOD32 na PC. Kedze si to uz mozem dovolit. Je ale pravda ze ani moc nestal kedze syn ako student ma ISIC kartu. Ta zaruci o polovicu lacnejsi soft. Nekup NOD32 za 740Sk, kdyz je tak levny. Ale vratim sa k linuxu a specific. softom. Ku grafike sa kludne moze pridat hudba. Profesionalna hudba - od nahravania, mastering az po kvalitne pisane noty. To je na linuxu zalosten malo a ak nieco je tak na profi to nie je. Pouzivam aj ja linux ale len na notase a to tiez len na internet a mail.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jano  |  23. 01. 2008 08:01

Len ta poopravím na profi hudbu je tu Mac.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
omega  |  23. 01. 2008 08:10

jj, mozno niekedy ale windows sa prediera a mozem povedat ze v slovenskom rozhlase zacinaju viac presadzovat PC v studiach.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
F.Augusztin  |  23. 01. 2008 08:59

Ja mam tiez kupeny NOD32. Ale predvcerom ma dost nastval, stahoval som JDeveloper 11 z Oracle Technology Network, a NOD mi zahlasil ze obsahuje nejakeho konkretneho trojana . Tak som musel vypnut ochranu, vytiahnut ZIP archiv z karanteny, rozbalit a nasledne zapnut NOD. Okrem tohto pripadu ale funguje spolahlivo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter S.  |  23. 01. 2008 08:15

čo má spoločné router+ firewal s vírusmi? Vírus ti do PC príde surfovaním po nete, poštou, stiahnutým programomom.... router ta môže ochrániť pred tým, že sa ak ti na portoch bežía nejaké bugové služby ... a základne riešenie je nemať na portoch žiadne služby....

S tými programami máš čiastočne právdu, ale nepovedal by som to že to je priamo vina Linuxu, je to vina toho, že Linux ma malý podiel a tieto programy sa na neho neportujú. Keby sa situácia v 90-tych rokov nevyvinula spôsobom, že jedna firma získala 95 % trhu OS, tak by dnes multiplatformné aplikácie boli bežná vec, a nemusel by si si podľa aplikácie vyberať OS (resp. nebol by si tlačený do toho jedného OS). Mám na mysli niečo na spôsob Javy alebo KDE4, resp. takých rozhraní by bolo určite viacej....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kolemjdouci...  |  23. 01. 2008 09:08

Kdyby teta mela pindoura, tak je to strejda...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Laďa  |  23. 01. 2008 09:02

Plně souhlasím pracuji profesionálně v AutoCADu na Linuxu nejede a alternativa NEEXISTUJE.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jozka  |  23. 01. 2008 12:05

OT: To je dobre, protoze AutoCAD je zlo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 01. 2008 14:08

OT2: Co to? AutoCAD je hodně profi program. Lepší prostě fakt není. Jedině snad SolidWorks, ale ten už je na modelování 3D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jozka  |  23. 01. 2008 15:14

OT3: No, az bude to kreslitko umet to, co MicroStation, tak to potom jo... Sila ACADu je v nadstavbach a knihovnach, ale ACAD samotny je strasny program.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 01. 2008 17:33

Tak v tom případě se omlouvám, já jsem nevědel, že myslíte samotný. V tom máte pravdu, protože když sednu k jinýmu, tak cca. půl hodiny nastavuju "moje" ovládání.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PF_  |  23. 01. 2008 20:56

"Hodně profi"? "Lepší prostě není?" Autocad je střední třída, možná nižší střední... Koneckonců vznikl jako levnější osobní náhrada větších návrhových systémů. To je asi jako tvrdit, že Microsoft Word je nejlepší, a přitom potají ignorovat třeba Adobe Framemaker...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MacMurphy  |  23. 01. 2008 04:00

Muze mi nekdo vysvetlit nasledujici vec? Sjedu svuj disk vyse uvedenym antivirem a objevi se hlaska, ze vse je OK, nebyl virus nalezen. Po casu si antivir stahne opet nejake aktualizace. Sjedu disk. Objevi se hlaska, ze ten a ten program predstavuje nebezpeci - medium ci high. Historie viru ci spyware - rok 2005-6. Posledni kontrola - 2008.

MM

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 01. 2008 12:28

Zeby v aktualizacii boli nove virove definicie ktore odhalia dovtedy neodhaleny virus??? Tomu koncu som celkom neporozumel...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MacMurphy  |  23. 01. 2008 15:50

Posledni kontrola pred stazenim aktualizace - 2008. Stahnu aktualizaci a nekdy to pak najde vira/spyware z roku 2005/6

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
qwerty  |  23. 01. 2008 03:30

jsem ted po roce a pul neskenování pustil AVG nenašel vůbec nic...a to tady furt kazdou chvili instaluju nějakej soft z netu..nebo se v tom hrabu, a na pocitaci delam denne na win xp,vista..nebo prohlizim ve firefoxu pecko..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jas  |  23. 01. 2008 07:19

Jo AVG, to toho nikdy moc nenajde. Zkus NOD32, nebo Kaspersky, nebo alespoň Avast! a uvidíš

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
HADES  |  23. 01. 2008 07:21

AVG taky není antivir který by dokázal něco pořádně najít nebo dokonce odstranit. Mrkni na net na testy antivirů a uvidíš jakou úspěšnost má AVG v odhalování virů. Je daleko za NOD32 nebo Avastem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stanley  |  23. 01. 2008 08:21

Je pravda, že AVG je hrozná čočka. Skutečně zlatý NOD32.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Marný  |  23. 01. 2008 08:58

Na kecy "znalců" jako jste vy dva jsem taky naletěl... Odinstaloval AVG, nainstaloval vychvalované programy, které nenašly taky nic... Takže používám dál AVG a blábolům rádobyznalců se můžu jen smát .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vita  |  23. 01. 2008 10:26

Přesně tak, experti nepoužívají AVG, protože slyšeli...a posílaj to dál. Já ho používám od roku cca 95 a nikdy jsem neměl problém...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 01. 2008 21:33

Tak to jsi ten štastnější.. Já kdysi měl taky AVG,ale zklamalo mě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pav  |  23. 01. 2008 10:29

Neistaluj nic novyho, projed to Kaspersky online scannerem, kterej je zadara a zjsitis jak je tvuj antivirak dobrej... AVG i avast me totalne zklamaly

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 01. 2008 12:25

A toto je akoze dokaz ze oni sa tomu nerozumeju??? No mozno mas ciste PC ale nic to nemeni na fakte ze AVG je slabsi nastroj. Odporucam Virus bulletin: www.virusbtn.com Tu z casu na cas najdes porovnanie efektivnosti antivirov a AVG teda rozhodne medzi spicku nepatri...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 01. 2008 09:56

No nevím, když jsem AVG zkoušel před 2+ lety naposledy, tak si viry spíš vymýšlel, než by nic nenašel . Dneska už to asi bude lepší, kolega používá free AVG na 3 PC a nemá problémy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 01. 2008 15:28

bla bla bla...AVG používám od DOSovské verze 4, nikdy jsem nic nechytl a vyjma krátkého období přechodu z verze 6 na 7 (sedmička mi nějak blbla, tak jsem její nasazení oddálil o pár týdnů) nepozoruju žádné problémy. Občas počítače projedu i něčím jiným, vždy bez nálezu.

Posledního vira (scrensaver Rolex) jsem si přitáhl domů na disketě, někdy v roce 1993...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 01. 2008 12:21

A sa cudujes? :)))) S AVG vela nenajdes ale svinstva tam mozes mat na tony....:))))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 01. 2008 12:26

Opakujem MOZES nie musis :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gogo  |  23. 01. 2008 02:50

Ne. K čemu je to dobré?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ppp  |  23. 01. 2008 02:08

antivirak nemam zapnutej a poustim jen obcas ze zvedavosti, protoze to zpomaluje a otravuje a netrpim panickym strachem, ze se nekde nakazim a neznamy programy co mi prijdou emailem nespostim nebo kdyz prohlizim pornostranky tak si nenechavam nainstalovat zlepsovaci utilitky a nepouzivam vrazebnou kombinaci win98+i.explorer,zadnej problem .....obcas sleduju co je pusteny za procesy a sluzby,zbytecny veci vypinam , protoze vetsinou pridavaj zbytecnosti nainstalovany programy...na disku mam akorat zarchivoany stary verze nektivovanych virů, ktery jsem pokusne zkousel,ativiriak pak hlasi ze mam zavirovanej disk

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
HADES  |  23. 01. 2008 07:19

Tak to tě lituju. Taky jsem si najivně myslel že se bez antiviru dá žít. Taky neotvírám podezřelé přílohy, na porno stránky nechodím atd...A přesto se mi do kompu dostal trojan a to jenom tak že jsem se podíval na stránky jedné punkové kapely. Takže mít spuštěný antivir neustále má svoje odůvodnění

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ghx  |  23. 01. 2008 07:54

Jen pro zajimavost... cimpak jsi ten web prohlizel?

Bez AV ziju uz roky, na porno stranky chodim kdy se mi zachce, jen u toho premyslim a jeste se mi nestalo, abych nejaky virus "chytnul". Overu tak 2x za rok kompletnim skenem pres NOD32.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pav  |  23. 01. 2008 10:28

Firefox 2, posledni full verze, aktualizovanej, MS WXP aktualizovany (ale ty s tim moc nenadelaj), Avast Home aktualizovany... Vysledek po testu jinym antivirem - 3 trojany (jeden keylogger, dva spamery)... IE nepouzivam a tenhle comp pouzivam vyhradne ja.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PF_  |  23. 01. 2008 20:51

Tak to by mě opravdu zajímalo, co jsi dělal. Každý trojský kůň vychází z předpokladu, že uživatel má něčím vymaštěnou hlavu. To znamená, že se před nimi dá bránit jen tím, že se uživateli nedovolí naprosto nic. To ale nemění nic na tom, že *virus* se Ti tam mohl dostat jen těžko, poněvadž viry nevyužívají děr v lidech, ale ve strojích.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ppp  |  23. 01. 2008 11:02

"... A přesto se mi do kompu dostal trojan... Takže mít spuštěný antivir neustále má svoje odůvodnění"

Toto nemá logiku. Naozaj je trojan (či akýkoľvek iný škodlivý program) v systéme taký problém? Reformát systému pomocou Ghostu, či alternatívy, trvá 10 minút, antivírová kontrola zaberie niekoľkonásobne viac času.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 01. 2008 02:01

Chybí mi možnost "Ne, protože mám operační systém, na který neexistují viry." Potom se nedivte, když máte zkreslenou statistiku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PF_  |  23. 01. 2008 02:03

s/na který neexistují viry/na který neexistují nebezpečné viry/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sid  |  23. 01. 2008 02:36

s/na který neexistují nebezpečné viry/na ktery neexistuji viry schopne sireni/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xyz  |  23. 01. 2008 02:49

Tak ho prostě nepoužívám. Ta možnost se v té anketě nachází.

Důvod, proč tomu tak je, je z jiné kapitoly. ;) Jestli je to díky volbě OS, odříznutí počítače od okolního světa, jiné formě zabezpečení, výrazné opatrnosti...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomixon  |  23. 01. 2008 06:36

Spíš máš "takysystém" na který neexistuje nic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KIP  |  23. 01. 2008 06:41

Nedělej z toho zbytečně vědu, taky jsem zvolil nepoužívám a o důvodu ta anketa není.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Laco  |  23. 01. 2008 07:08

pozrimeho, dalsi zakomplexovany linuxovy kreten

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Topolino  |  23. 01. 2008 08:00

Tím kreténem myslíš sebe a Tvé zaručeně legální win xp?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
abe  |  23. 01. 2008 09:09

Laco, ty si ale somár...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pav  |  23. 01. 2008 10:25

Takovej system neexistuje, tedy pokud to neni tvuj originalni vytvor...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Praetorian  |  23. 01. 2008 11:11

Ehm.......neexistuje?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sid  |  23. 01. 2008 11:25

Az bude pouzivat Linux majorita uzivatelu a ne jen 1% a budou se psat programy hlavne pro nej tak se urcite zameri i vic na diry ktere linux ma.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Praetorian  |  23. 01. 2008 11:28

No, nemyslel jsem Linux, ale MacOS X. A tam se může zaměřovat kdo chce a jak chce...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 01. 2008 12:15

Nedristaj. Tiez som myslel ze robis s niakym menej preferovanym OS ako BSD alebo Solaris ale na Mac OSX sice nie je vela virov ale su. 10 sekund googlenia http://www.macrumors.com/2006/02/16/the-first-mac-os-x-virus-a-new-os-x-trojan/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Praetorian  |  23. 01. 2008 12:28

Cetl jsi o tom "trojanu" nekde? To, o cem mluvis, neni ve skutecnosti virus, ale worm. A to dokonce takovej, ze nic nedela. Podle prvnich tehdejsich zprav se mel sirit pres iChat, pak se zjistilo, ze ani toho neni na vetsine pocitacu schopnej. A worm (ne virus), co se neumi poradne sirit a kdyz se mu to podari, tak stejne nic nedela, je vcelku k nicemu. A to pomijim to, ze ho staci vzit a hodit do kose...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PF_  |  23. 01. 2008 20:48

To "nedristaj" asi platí na Tebe, ať už to znamená cokoli. Trojský kůň rozhodně není virus. ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 01. 2008 12:19

http://www.sophos.com/pressoffice/news/articles/2006/02/macosxleap.html

Cim viac ludi bude OSX pouzivat tym viac virov sa pre tento OS vyrobi...BTW po win je to asi najpouzivanejsi OS (typujem) takze co chvila bude pre neho virov dostatok :) Snad si nemyslis ze OSX je tak dokonaly OS ze nie je mozne spravit virus ktory by tomuto OS uskodil??? :)))))))) OS bez dier neexistuje. Su len viac a menej bezpecne OS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Praetorian  |  23. 01. 2008 12:34

A muzu se zeptat, kam se ty viry v tom systemu "schovaji"? Ten odkaz, cos poslal, je to stejny, co mel na mysli kolega o kousek vys, takze moji odpoved najdes tam...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Praetorian  |  23. 01. 2008 12:39

Sry, az ted jsem si vsiml, ze i ten pripevek vys je od tebe.

Ehm........tak nejak jsem aspon malinko doufal, ze ten tvuj druhej prispevek bude zcasti pravda, ale fakt asi nic...

http://www.macworld.com/article/59616/2007/08/appleshare.html

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tavi  |  23. 01. 2008 13:27

nejsem si jistý, jestli srovnáváš dobře, stačí, aby uživatelé windows přestali pracovat primárně pod administrátorským účtem a začali používat uživatele bez oprávnění jak mají linuxáci a spousta virů by si ani neškrtla

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 01. 2008 14:04

U vist už nepracujou pod admin. účtem, ale je to hlavně tím, že kdo používá linux, už něco umí..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bubla  |  23. 01. 2008 18:31

kdo používá linux, už něco umí..

to je pravidlo? cim to dolozis? nebo muzes mi rict jak jsi na tohle prisel? a nebo co znamena to "neco"?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 01. 2008 21:02

Ještě jsem neviděl lamu s tuxem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ntspm  |  23. 01. 2008 20:15

Rovněž sjíždím OS, který nepotřebuje antivirák. Ještě tak něco na antispam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor