Američtí vědci vyvíjejí programovací jazyk pro DNA

Vědci z University of Washington vyvíjejí nový programovací jazyk pro biochemiky, který by měl pomoci v automatizaci při tvorbě syntetické DNA, která bude plnit různé úlohy. V článku publikovaném na webu univerzity se doslova píše, že by se programování mohlo podobat třeba psaní kódu v Javě nebo třeba Pythonu. Vědci hodlají převést základní chemické reakce do sady instrukcí a vybudovat pro ně programovatelný framework. Biochemik tedy jednou možná otevře vývojové prostředí, ve kterém napíše kód syntetické buňky. Tu pak kompilátor sestaví nebo vypěstuje ve zkumavce.

Programování v biomedicíně. Ilustrační obrázek.

Pokud se akademický projekt díky technologickému vývoji jednou dostane do praxe, nová léčiva se možná budou programovat podobným způsobem jako aplikace pro mobilní telefon.

Diskuze (38) Další článek: Za aplikace ve Windows 8 bude možné platit dárkovými poukazy

Témata článku: Technologie, Věda, Programování, DNA, Programovací jazyk, Vědec, Jazyk, Programming Language, Akademický projekt, Washington, Léčiva, Mobilní telefon na Mall.cz

Nejpirátěnější filmy: Co se teď nejvíc stahuje (aktualizace duben 2021)

Vzali jsme týdenní přehledy nejstahovanějších filmů, které se objevují na torrentech, a spojili je do jednoho žebříčku. Tohle jsou aktuálně filmy, které se na světě nejvíc pirátí.

Ondřej Králík
Filmy a seriály
Paradise Lost: simulátor nudy v nacistickém bunkru | Recenze

O tom, že poflakování se v nacistickím bunkru není zrovna legrace, se nás snaží přesvědčit nová atmosférická adventura.

Ladislav Novák