Americké reklamní svazy se bouří proti Applu: Kvůli novému Safari nebudeme moci špehovat surfaře

Názory k článku

avatar
19. 09. 2017 07:55 | Microsoft Windows 10 Chrome 60.0.3112.113

Takže vysoké dobrodiní bude chránit před špehováním a velké reklamní společnosti nebudou vědět, co člověka zajímá...Proto si řekněme, co se ve výsledku stane: web mi pořád bude zobrazovat reklamu. V tom se nic nezmění. Akorát reklamka nebude vědět, co jsem zač a tak mi zobrazí naprosto genericky vybranou reklamu, bez jakýchkoliv preferencí.Jenže to je přece kontraproduktivní. Pokud už se mi má nějaká reklama zobrazovat, pak tedy ať se mi zobrazuje reklama ohledně toho, co mě zajímá. A ne reklama, která bude jen zabírat místo na stránce, ale mě akorát bude štvát a nic víc.Ve výsledku použití této funkcionality způsobí, že uživatele bude více otravovat reklama, která ho vůbec nezajímá; a provozovatelé webů přijdou o pár drobných, protože lidé nebudou tolik klikat na jejich webech na reklamy, když se jim budou nabízet věci, které je vůbec nezajímají. A možná budou přemýšlet o zvětšení prostoru pro reklamu, aby jim celkové zisky nepoklesly.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
loobick  |  19. 09. 2017 07:58  |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Nějak mám pocit, že primárním cílem omezení reklam v Chromu není blaho uživatele, ale spíš omezení konkurenčních reklamních systémů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
drozenf  |  19. 09. 2017 08:14  |  Microsoft Windows 7 Chrome 60.0.3112.113

Problém není v reklamě, ale v jejím neregulovaném množství všude. Proto mám povolené max. 3 reklamy na stránce. Pokud se situace nezlepší vypnu je úplně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dochy  |  19. 09. 2017 08:38  |  Microsoft Windows 7 Chrome 60.0.3112.113

To jsou ty reklamní technologie co mi furt dokola cpou reklamu na produkt, který jsem si před měsícem koupil???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 09. 2017 08:40 | Microsoft Windows 10 Chrome 60.0.3112.113

Jakykoli boj proti reklame jen vitam a rad ho podporim. A muzou si za to jen sami provozovatele webu, kteri toto dokazali posunout na tak neunosnou uroven, ze uz to presahlo vsechny meze - reklama pres celou stranku, rvouci reklama s mikro krizkem v pravym rohu, rvouci reklama pri prejeti mysi, rvouci reklama pred a po videu a dalsi a dalsi tuny balastu... ze mile Zive?...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
martik__  |  19. 09. 2017 08:41  |  Microsoft Windows 7 Chrome 62.0.3202.18

Docela dobrý krok, to už se asi nebude stávat, že když si člověk něco koupí na webu, budou se mu pak všechny reklamní systémy další měsíc snažit vnutit úplně tu stejnou věc, kterou si už koupil...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 09. 2017 08:58 | Microsoft Windows 10 Chrome 60.0.3112.113

Oh, ta věčná starost o ty nejslabší ....Apple palec nahoru...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KosKarel  |  19. 09. 2017 09:10  |  Microsoft Windows 10 Chrome 60.0.3112.90

Já mám už roky v Opeře nastaveno smazání všech cookies po zavření prohlížeče. Považuji to za naprosto normální. Cookies (hlavně ty třetích stran) nemají pro mne jako uživatele z dlouhodobého hlediska žádný přínos, který by vyvážil jejich nevýhody.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
British04  |  19. 09. 2017 09:24  |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Óoo, jak mají reklamky strach o blaho spotřebitelů nebo o budoucnost ekonomiky — to je až dojemné.99 ze 100 těchto hajzlů jsou jenom obchodníci s deštěm a jejich jediná starost je, aby se to jejich klienti nedozvěděli.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 09. 2017 19:35 | Microsoft Windows 10 Chrome 60.0.3112.113

Osobně jsem proti reklamně založené právě na cookies, stejně jako jsem přesvědčený o tom, že PPC reklama se hodí jenom někam, podobně jako bannery.Udělat skutečně dobrou reklamu je UMĚNÍ - není to jen o tom říct člověku ať nasype XXX peněz do PPC systému, z kterého si vezmu obvyklých 10% a když to nefunguje, tak že málo sype Reklama především nesmí být otravná, vlezlá, musí být užitečná, zákazník ji musí chtít nebo mu alespoň nesmí v nejmenším vadit.Dobrá forma reklamy jsou například kuchařky supermarketů - spousta lidí je přímo vyžaduje, ale kdo ne, tak se mu nijak nevtírají. Asi nejpovedenější REKLAMOU, kterou ani většina lidí neví, že reklamou byla je i známý český film Což takhle dát si špenát - hodnocení 74% ČSFD.Já osobně jsem navrhl jednu nejmenovanou reklamní kampaň, která zákazníkům dávala na určitou dobu přístup do on-line půjčovny filmů a hudby zdarma. Bohužel pak byla zpracována tak prasáckým způsobem a provedením, že neměla moc efekt a nelíbilo se mi to.Dobrá reklama, kterou jakákoliv firma může dělat téměř zdarma jsou i třeba různá "How to" videa a celé portály ať už je to na poskládání počítače, ovládání softwaru, uvázání kravaty nebo třeba nahození omítky.Samozřejmě to musí být KVALITNĚ zpracováno a všechno ověřeno, ideálně prováděno nějakým odborníkem a ne brigádníkem za "pět padesát". Ale pokud si nějaká firma udělá například celý informační portál, tak jí na něj budou chodit lidi hledající danou problematiku a logicky pak budou nakupovat od odborníků. Všichni ne, samozřejmě, ale i kdo nenakoupí, tak alespoň tu firmu bude respektovat a znát.Rozhodně je podle mě lepší investicí ládovat peníze do vzniku takového obsahu než do PPC. Protože v momentě, kdy do PPC přestanete ládovat peníze nebo je snížíte, tak kampaně končí. Pokud máte hodnotný obsah, který uživatelé chtějí, tak jej budou chtít pořád a hlavně jsou to pak uživatelé už bez dalších investic.Ale jak už jsem říkal - dělat obsahovou reklamu je hlavně o tom mít mozek, což po zkušenostech s mnoha "marketingovými odborníky" vím, že není tak úplně snadné Navíc se nepoužívá proto, že NELZE PŘESNĚ MĚŘIT.Takové PPC si zaplatíte a jasně vidíte, že kampaň jela od 1.1. do 1.2., měla 4898 prokliků, přičemž jeden stál průměrně 18,36 Kč, což činilo celkové náklady 89 927,28 Kč + odměnu agentuře a konvertovalo 1324 lidí, což je 27,03% a tedy naprosto BOMBA výsledek!Samozřejmě, těch 100 000 Kč se taky dá vzít a vytvořit za ně nevtíravá a užitečná obsahová reklama, ale tu velká firma neschválí nikdy. Protože sice z povedené obsahové reklamy bude klidně i desetkrát více zákazníků, ale můžu nějak prokázat s přesností na jednoho že nakoupil jen a pouze kvůli ní? Ne, to nemůžu... Můžu navíc nějak garantovat období nákupu zákazníka? Ne, nemůžu - jeden nakoupí v lednu, druhý třeba až v dubnu... Kdežto kolega s PPC má jasná čísla s desetinnými místy a krááááfnýýými grafy, takže se narve celý rozpočet do PPC a basta! A proto jsou pak vyhledávače tak bohaté

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor
Aktuální číslo časopisu Computer

Nový seriál o programování elektroniky

Otestovali jsme 17 bezdrátových sluchátek

Jak na nákup vánočních dárků ze zahraničí

4 tankové tiskárny v přímém souboji