Vozidla bez řidiče nevyvíjí pouze Google a hromada světových automobilek, ale také americká armáda, pro kterou je tato schopnost klíčová třeba u konvojů, které se v Iráku a Afghánistánu stávaly častým terčem explozí improvizovaných výbušných zařízení.
Konvoj pancéřovaných kontejnerových vozidel PLS s autonomním systémem řízení AMAS. Na střeše je patrná skenovací technika (LIDAR) a u volantu chybí řidič
Technologii pro armádu vyvíjí Lockheed Martin a její podstata je prakticky identická jako u ostatních. Vozidlo je vybaveno laserovými skenery LIDAR, kamerami, mechanikou pro ovládání směru a plynu a především softwarem a počítači.
Autonomous Mobility Appliqué System (AMAS) prošel prvními testy na základně Fort Hood, kde si poradil s křižovatkami i překážkami na vozovce včetně chodců. Podobný konvoj by tak mohl ve vojenských konfliktech a živelných pohromách zítřka projet nebezpečnou zónou rychleji a bez rizika ztrát na životech.
AMAS lze principiálně namontovat na jakékoliv americké armádní vozidlo, společně se sledovacími a bojovými bezpilotními drony tak napovídá, jakým směrem se ubírá vývoj moderních armád.