Zatímco se Američané obávají, že je Facebook a další služby sledují, jak surfují po webu, v obchodních domech je pomalu ale jistě začínají sledovat jejich majitelé – aniž by zákazníci něco tušili.
Velký americký obchodní dům je totiž v podstatě malé město žijící samo pro sebe a jeho marketingoví manažeři potřebují znát, jak se návštěvníci chovají a kam chodí. Jednoduše proto, aby mohli případně optimalizovat rozmístění obchodů, anebo – a to jistě velmi dobře znáte sami – aby mohli chytře zpřeházet regály takovým způsobem, abyste nejprve nakoupili nepřeberné množství zbytečností, než si konečně prorazíte cestu… K půlce chleba.
Doposud používali správci obchodních zón v Americe nejrůznější elektronické systémy, novinkou letošní předvánoční sezóny jsou ale mobilní sledovače. Jeden takový systém vyvíjí společnost Path Intelligence a jmenuje se FootPath.
Obchodní dům může sledovat váš pohyb, zatím spíše ale jen v Americe
Jakmile vstoupíte do obchodního domu, snímače rozmístěné po celé ploše permanentně sledují sílu mobilního signálu vašeho telefonu a snaží se triangulovat vaší polohu. Podle výrobce se jim to daří s přesností na jeden až dva metry a data se pak posílají na centrální server.
V předvánoční sezóně, když americké „mally“ praskají ve švech, tak jejich majitelé získávají ohromné množství dat o poloze tisíců zákazníků – sic anonymních.