AMD zapracuje na open-source grafických ovladačích

Diskuze čtenářů k článku

rainbof  |  14. 05. 2007 20:49

Libilo by se mi kdyby Open Source verze ovladacu meli i pro Vistu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vodic  |  14. 05. 2007 17:04

Myslim, ze pana Waice musely minimalne pekne palit prsty po napsani teto novinky, kde se vyskytuje ono vulgarni slovo "Linux" :)

V kazdem pripade dekuji za vyborne zpravy. Do dneska jsem si myslel, ze moje pristi graficka karta bude nVidia. Ted to vypada, ze to bude ATI :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  14. 05. 2007 17:19

+1

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
madrabbit  |  14. 05. 2007 17:29

+1

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Crempa  |  14. 05. 2007 17:34

Coze, ty si musis vybirat HW podle OS co pouzivas ?? jo a jooo vlastne Linux...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka2  |  14. 05. 2007 17:43

Coze, ty si musis vybirat HW platformu podle OS co pouzivas?? jo a jooo vlastne Windows...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Crempa  |  14. 05. 2007 17:46

Kdyz ja ani nejak ten OS jinde nez v domacim kompu nepotrebuju...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jozka  |  14. 05. 2007 19:09

A domaci komp musi byt zakonite PC? A joooo, ja zapomnel, Windows

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Crempa  |  14. 05. 2007 20:08

No ja nevim... jestli doma surfujes po netu na automaticky pracce tak jako proti gustu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tc  |  14. 05. 2007 21:31

To ne, ale mac je mac. a kupodivu tu jde vse a bez problemu, nechapu na co si lidi od PCek porad ztezuji xD

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
uzivatel  |  15. 05. 2007 08:02

A ja som zabudol, ze ten Intel Conroe co davaju do Maca vlastne emuluje architekturu PowerPC. Ja som zabudol. Si mimo. Mac je teraz len iny nazov pre PC.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter  |  14. 05. 2007 17:43

Vis, Microsoft plati milliony dolarov za presne specifikace ovladacu, aby pak byla podpora pro takovy HW co nejlepsi. U Linuxu, co vyvijeji prevazne dobrovolnici, to nikdo nezaplati. Proto se musi zvazit, jaky HW pouzit. Casem se na vse vyda nejaky OS driver, ale neni to hned. Toto neni nevyhoda Linux jako OS, ale spis Linuxu, jako zbozi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Crempa  |  14. 05. 2007 17:51

Jasne, ja to beru, me spis prisel usmevnej ten prispevek nademnou. OS ma prece slouzit me a ne ja jemu..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JK  |  14. 05. 2007 17:54

Prave z toho duvodu je pro me nepochopitelne jak muze pouzivat neco jako je windows. Protoze jsi otrok sveho vlastniho pocitace. Ty si kupujes PC, abys na nem mohl pouzivat OS, a v tom zbytku co ti OS milostive ponecha behaly programy. Ja si kupuju PC, aby na nem behaly programy. a OS je jenom prostredek k jejich spousteni. Ne smysl pouzivani, tak jako je tomu u wokenic...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tc  |  14. 05. 2007 21:36

napr. potrebuju SolidWorks, maple, modelSim, WebPack, PSpice....
takze mas pravdu sem otrok sveho PC, instaluju OS, pod kterym tyto programy funguji.
ahh ja zapomel je tady prece uzasny WINE

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JK  |  15. 05. 2007 06:17

No a to je ten problem. "SolidWorks, maple, modelSim, WebPack, PSpice...." pokud ovsem opravdu existuji jen pro Wokna (mnohdy to ani neni pravda, jen je problem ukrast warez od souseda) tak jsou pro Windows proto, ze je jen pro ne napsal jejich vyrobce. To nema absolutne nic spolecneho s Windows ani s Linuxem. Neni to zasluha Windows, ani chyba Linuxu. Kdyb jste ve vetsi mire pouzivali Linux, vase programy by byly dostupne i pro Linux, protoze by pro nej delalo vice vyrobcu... Jenze takhle, i kdyz MS vyda treba "naproste hovno" stejne pujdete a budete muset si ho koupit. To nevim jestli se mam vam smat nebo brecet...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CIJOML  |  15. 05. 2007 08:19

Ostatni neznam, ale Maple funguje v linuxu uz mnoho let (minimalne 6)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
phanatic  |  14. 05. 2007 20:27

A na takovou blbost jsi přišel kde? Microsoft nikomu za žádné specifikace neplatí, protože až na výjimky žádné ovladače nepíše. To dělají sami výrobci hardware, kteří naopak platí MS za SDK, certifikace, partnersk programy a podobné legrace. A nedělají to pro lásku k MS, ale proto, že aby jejich HW někdo koupil, tak k němu musí existovat ovladače. Normální zákon nabídky a poptávky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
franta  |  14. 05. 2007 18:46

Jenomze v Linuxu fungujou i proprietalni drivery od AMD...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JK  |  14. 05. 2007 17:52

Prave ze moje pristi grafika bude nVidia. AMD mi slibuje open ovladac uz pres rok. Kvuli tomu jsem si i koupil Radeon X1000 rady. do dneska si rvu vlasy jaky jsem byl idiot a nechal se temi k0k0ty napalit (prominte mi to vyrazivo, ale vyjadruje me rozcarovani)... Dodneska bojuju s odpornymi ovladaci.... AMD neverim ani nos mezi ocima. Uz nam rok soustavne lze. Od ovladacu pro Linux az po R600!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
p  |  14. 05. 2007 19:56

ale open source ovladace s nejakou rozumnou licenci by mely sakra velkou vyhodu pred uzavrenym ovladacem Nvidie.

At je instalace uzavreneho ovladace sebelepsi, user friendly pristupu, kdy se mi o vsechno stara distro a nic se po me nechce, se to nemuze vyrovnat.

Mozna je tohle rekace na nedavnou nabudku OS komunity, ze bude delat ovladace pro vyrobce HW zdarma, pokud bude dostupna dokumentace k HW

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JK  |  14. 05. 2007 20:42

Vzhledem k tomu, jak dlouho se o tom mluvi, tak pochybuju, ze se v brzke dobe neco stane... To jsou jen plane sliby pro image. Jediny kdo nekeca a kona je Intel. A pokud by prece jenom AMD nakonec otevrene ovladace vydalo, da se ocekavat, ze nVidia udela to same... zvlaste kdyz ted spolupracuje vice s Intelem....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
phanatic  |  14. 05. 2007 20:32

Id*ot jsi, ale zejména proto, že jsi šel bezhlavě do X1xxx řady, která je podporovaná snad ještě hůř než nVidia. Kdybys šel do X850 nebo tak něčeho, mohls mít otevřené ovladače hned.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JK  |  14. 05. 2007 20:41

Idiot jsem, ze jsem nesel od nVidie rovnou. Bohuzel jsem uveril opakovanym slibum, "ze uz to bude".. seredne jsem se spletl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nemo, nemo  |  14. 05. 2007 17:04

Kdyz jeste vydelavali, tak jim byl Linux u pr*ele. Sotva jim ale tece do bot, uz se obraceji na uzivatele Linuxu a doufaji, ze se zahoji aspon na nich...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Intri  |  14. 05. 2007 17:27

Pochopitelně, každá firma, jestli je v potížích, využije všech dostupných možností, jak se z potíží dostat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JK  |  14. 05. 2007 17:49

Wono je to presne naopak. Do doby pred koupi ATI byli linus-friedly az moc, ale za posledni rok by potrebovali nakopat do kouli a povesit za ne do pruvanu. Ti hajzlove slibovali hory doly, a nasrali spoustu naivnich a duverivych uzivatelu Linuxu... Tahle lez a zrada se nezapomina. Ovladace pro ATI slibuji uz rok, a hovno z toho. Uz jim nelze verit.... zvlaste pote, jakymi blaboly nas krmili ohledne R600.

Kdyz si clovek koupi Intel dostane 100% otevreny a podporovany chipset. O tomhle si muze AMD se svym Linux-enemy SB600 jenom nechat zdat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peto  |  14. 05. 2007 19:13

AMD je pro linux a chcu byt Top1 pred IBM- 10 vyrocie navrhu CPO Una Linux je tento rokl
viac tu
http://www.cdr.cz/a/diskuze/10032

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JK  |  14. 05. 2007 20:39

a jak se to pozna? Podle toho, ze uz rok slibuji otevreni ovladacu pro Radeony a zatim nevydali ani poradne uzavrene? Nebo snad podle toho, ze nejsou ochotni vydat otevrenou specifikaci pro SB600 aby melo AMD alespon jeden slusny a bezpoblemovy chipset pro Linux??? Nesmite verit marketingovym kecum. Mluvi ciny, ne reci!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JK  |  14. 05. 2007 20:39

a jak se to pozna? Podle toho, ze uz rok slibuji otevreni ovladacu pro Radeony a zatim nevydali ani poradne uzavrene? Nebo snad podle toho, ze nejsou ochotni vydat otevrenou specifikaci pro SB600 aby melo AMD alespon jeden slusny a bezpoblemovy chipset pro Linux??? Nesmite verit marketingovym kecum. Mluvi ciny, ne reci!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peto  |  14. 05. 2007 21:40

Precitaj si recenzie na AMD Catalyst na Phoronix-e a zistis, ze sa Linux ovladace vyrazne zlepsuju s kazdou vezriou... a o postaveni AMD ako No2 svedcia Linux new media awards 3. miesto za IBM a HP roku 2005 v kategorii most Linux friedly Hardware vendor a 2. miesto za IBM za rok 2006.vid ten moj link. asi tak v kratkosti

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JK  |  15. 05. 2007 06:14

Ja ti statistiku znam moc dobre. Jenze rok 2006 jeste nemohl zareagovat na koupi ATI. Mimo to, ja jsem koncovy uzivatel, takze me trapi asi uplne jine veci, nez ty kteri rozhoduji v ankete. Mimo ,to, Intel je uz taky v prvni trojici!

Par prikladu: AMD nema zadny podporovany chipset. Clovek se musi spolehnout na nforce (radsi nebudu komentovat), VIA uz se neprodava, a nebo AMD/ATI. Neexistuje jediny duvod proc AMD, kdyz uz to nemuze udelat u grafik, neotevrelo specifikace SB600 (tak jako ma otevrene chipsety Intel), aby clovek nemusel vnucovat jadru nejake parametry, aby na ATI chipsete vubec nabootoval!... A to nemluvim o tech slibech s grafikama, ktere slycham uz pres rok...

Ano samotne AMD, bylo Linux friendly, ale AMD/ATI se myslim posunulo blize k ATI a ne k AMD. Precti si na tom phoronixu co vsechno FGLRX nepodporuje. Vzdyt je to hruza. Jenze panove se zamerili na propagaci Visty Microsoftu. Staci se podivast na jejichstranky, kde je Vista na kazdem kroku. U Intelu jsem reklamu na Vistu jeste nepotkal...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peto  |  15. 05. 2007 08:52

Ano s tym posunom k win suhlasim a co sa tyka Ati - AMd hned na zaciatku povedalo, ze ma problem s tym, ze Ati ovladace a specifikacie jej chipov su viazane licenciami a tak ich pokial to neobidu nemozu zverejnit a to ako specifikacie tak ovladace. Na ovladacoch robia exsef vyvoja SUSE Chris Schlager v Operating system resarch center AMd v drazdanoch a vyzera to tak, ze do dvoch mesicaov bude AMD Catalyst plne open source. fglrx uz ma napr. novy AMD Control Center(to bude ako pre grafiky tak chipsety aj CPU) vo verzii beta. fglrx uz nie je distribuovany ako binarne moduly ale takmer ciste zdrojaky(okrem casti patentovaych co ju objektove file). Bude to este nejaky cas trvat ale bude to.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor