AMD vývojářům: soustřeďte se spíše na DirectX 12 než Mantle API

AMD vývojářům: soustřeďte se spíše na DirectX 12 než Mantle API

Společnost AMD představila technologii Mantle API pro nízkoúrovňový přístup k hardwaru grafiky, který lze využít pro vyšší výkon ve hrách, už v roce 2013 spolu s uvedením grafik Radeon R9.

Hlavní rozdíl po optimalizaci her samotnými vývojáři byl především v ulehčení procesoru, rozdíl byl tak znát především na sestavách se slabším procesorem. Podobnou technologii ale po dvou letech představilo i nové DirectX 12, které se na trhu objeví spolu s Windows 10.

Klepněte pro větší obrázek

Na blogu AMD se tak objevilo vyjádření k budoucnosti API Mantle. Podle informací zůstává podpora pro stovku vývojářů, kteří technologii implementovali nebo na ní aktuálně vyvíjí hry (CryEngine, Nitrous Engine, Asura Engine, Battlefield Hardline a další). Pro ty ostatní je ale doporučováno se soustředit na DirectX 12 a GLnext, které podobnou funkci už také mají.

I když to vypadá jako pomalý konec, dle AMD se to týká především funkčnosti „Mantle 1.0“ a možná se do budoucna v podobném duchu dočkáme jiných funkcí, které v dané době DirectX 12 nebude podporovat.

 

 

Témata článku: Technologie, AMD, DirectX, API, Apis, Battlefield, Battlefield 2, Battlefield 3, Battlefield 4

22 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Axel_foley4 4. 3. 2015 21:09:07
    Karle zní to bulvárně, ale to bulvárek lživě.cz vyžaduje B-] Místo...
  • Marv-CZ 4. 3. 2015 18:57:24
    V tom blogu (a nakonec i v živáckém článku) je uvedeno „DirectX nebo...
  • Pety 4. 3. 2015 18:55:28
    Jestli si dobře vzpomínám, s DX12 se počítá koncem roku, zatímco W10 by...
Určitě si přečtěte

Pojďme programovat elektroniku: Postavíme si titěrnou Wi-Fi meteostanici s lepším teploměrem než Netatmo

Pojďme programovat elektroniku: Postavíme si titěrnou Wi-Fi meteostanici s lepším teploměrem než Netatmo

** Dnes se podíváme na maličkou Wi-Fi destičku Wemos D1 mini ** A připojíme k ní barometrický a teplotní shield ** Poběží na ní web a nabídne i JSON API

18.  6.  2017 | Jakub Čížek | 28

Jak vybrat monitor k počítači: nenechte se zlákat nepodstatnými parametry

Jak vybrat monitor k počítači: nenechte se zlákat nepodstatnými parametry

** Na jaké parametry se zaměřit a kde vás výrobci chtějí nachytat ** Monitory se stále více specifikují pro konkrétní určení ** Náročný hráč nebo profesionální grafik mají různé požadavky

20.  6.  2017 | Tomáš Holčík | 31

Dlouhodobý test HTC Vive: co vám recenze o virtuální realitě neřeknou

Dlouhodobý test HTC Vive: co vám recenze o virtuální realitě neřeknou

** Ani hry se sebelepší grafikou vás nevtáhnou tolik, jako ve virtuální realitě ** Pro sledování filmů není VR ani zdaleka ideální ** I první generace je skvělá, stále však působí jako prototyp

20.  6.  2017 | Stanislav Janů | 22

Jak unikají informace o nových iPhonech? Třeba podprsenkami čínských pracovnic

Jak unikají informace o nových iPhonech? Třeba podprsenkami čínských pracovnic

** Na černém trhu mohou zaměstnanci továren za kradené součástky inkasovat částku ve výši ročního platu ** Velké množství informací je vyneseno i z centrály Applu ** Díly jsou pašovány v botách, podprsenkách i odpadem

21.  6.  2017 | Stanislav Janů | 22


Aktuální číslo časopisu Computer

Bojujeme proti Fake News

Dva velké testy: fotoaparáty a NASy

Co musíte vědět o změně evropského roamingu

Radíme s výběrem základní desky