AMD vývojářům: soustřeďte se spíše na DirectX 12 než Mantle API

AMD vývojářům: soustřeďte se spíše na DirectX 12 než Mantle API

Společnost AMD představila technologii Mantle API pro nízkoúrovňový přístup k hardwaru grafiky, který lze využít pro vyšší výkon ve hrách, už v roce 2013 spolu s uvedením grafik Radeon R9.

Hlavní rozdíl po optimalizaci her samotnými vývojáři byl především v ulehčení procesoru, rozdíl byl tak znát především na sestavách se slabším procesorem. Podobnou technologii ale po dvou letech představilo i nové DirectX 12, které se na trhu objeví spolu s Windows 10.

Klepněte pro větší obrázek

Na blogu AMD se tak objevilo vyjádření k budoucnosti API Mantle. Podle informací zůstává podpora pro stovku vývojářů, kteří technologii implementovali nebo na ní aktuálně vyvíjí hry (CryEngine, Nitrous Engine, Asura Engine, Battlefield Hardline a další). Pro ty ostatní je ale doporučováno se soustředit na DirectX 12 a GLnext, které podobnou funkci už také mají.

I když to vypadá jako pomalý konec, dle AMD se to týká především funkčnosti „Mantle 1.0“ a možná se do budoucna v podobném duchu dočkáme jiných funkcí, které v dané době DirectX 12 nebude podporovat.

 

 

Témata článku: Technologie, AMD, DirectX, API, Apis, Battlefield, Battlefield 2, Battlefield 3, Battlefield 4, Vývojář, Nízkoúrovňové API, Vývoj

22 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Axel_foley4 4. 3. 2015 21:09:07
    Karle zní to bulvárně, ale to bulvárek lživě.cz vyžaduje B-] Místo...
  • Marv-CZ 4. 3. 2015 18:57:24
    V tom blogu (a nakonec i v živáckém článku) je uvedeno „DirectX nebo...
  • Pety 4. 3. 2015 18:55:28
    Jestli si dobře vzpomínám, s DX12 se počítá koncem roku, zatímco W10 by...
Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Velký test NVMe a SATA SSD

Máte slabý signál
Wi-Fi? Poradíme!

Jak umělá inteligence opravuje fotky

Kupujete dron? Ty levné se nevyplatí