AMD vývojářům: soustřeďte se spíše na DirectX 12 než Mantle API

AMD vývojářům: soustřeďte se spíše na DirectX 12 než Mantle API

Společnost AMD představila technologii Mantle API pro nízkoúrovňový přístup k hardwaru grafiky, který lze využít pro vyšší výkon ve hrách, už v roce 2013 spolu s uvedením grafik Radeon R9.

Hlavní rozdíl po optimalizaci her samotnými vývojáři byl především v ulehčení procesoru, rozdíl byl tak znát především na sestavách se slabším procesorem. Podobnou technologii ale po dvou letech představilo i nové DirectX 12, které se na trhu objeví spolu s Windows 10.

Klepněte pro větší obrázek

Na blogu AMD se tak objevilo vyjádření k budoucnosti API Mantle. Podle informací zůstává podpora pro stovku vývojářů, kteří technologii implementovali nebo na ní aktuálně vyvíjí hry (CryEngine, Nitrous Engine, Asura Engine, Battlefield Hardline a další). Pro ty ostatní je ale doporučováno se soustředit na DirectX 12 a GLnext, které podobnou funkci už také mají.

I když to vypadá jako pomalý konec, dle AMD se to týká především funkčnosti „Mantle 1.0“ a možná se do budoucna v podobném duchu dočkáme jiných funkcí, které v dané době DirectX 12 nebude podporovat.

 

 

Diskuze (22) Další článek: Islámský stát vyhrožuje smrtí zakladateli Twitteru

Témata článku: Technologie, AMD, API, DirectX, Vývojář, Apis, Nízkoúrovňový přístup, Nízkoúrovňové API, Battlefield 2, Battlefield 4, CryEngine, Battlefield, Vývoj, Battlefield 3, Dirigent


Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest 24 PC zdrojů

Jak využít umělou inteligenci

10 špičkových sluchátek s ANC

Playstation 5 vs Xbox Series X