Dřív se říkalo že čím větší bitové rozhraní pamětí tím lepší výkon GPU.Pamatuji si že byly i 512bit. Proč se to už nedělá, nechápu.
Protože se natolik zvětšila rychlost pamětí, že stačí menší šířka (celkovej výkon pamětí je šířka x rychlost). Protože větší bitová šířka znamená nutnost připojení víc čipů a nutnost víc datových drah a dokonce i velkého čipu, aby se na něj vešly vývody pro paměti, je řešení s menší šířkou a rychlejšíma paměťma levnější a zároveň i úspornější (na spotřebu - je připojeno méně čipů). Navíc pomalejší paměti (GDDR3) běží na větším napětí než rychlejší (GDDR5).
Přesně tak, proto taky nVidie mají a mívaly velké bitové šířky (448, 512), protože rozdíl velikosti oproti jádru od AMD je dosti velkej a všechny ty vývody se jim tam vejdou ;)
Názor byl 1× upraven, naposled 24. 11. 2011 22:52
No dobře, ale kdy už konečně vydají ty super výkonné grafiky nové generace na kterém bych si zahrál hru se super mega realistickou grafikou?
"Nikdo nebude nikdy potřebovat více než 640kB RAM!" (Bill Gates, 1981)
proc by meli ? alespon tak vytezi ze stavajici technologie maximum penez, coz je jejich cil. ale neboj, jakmile jeden z nich s necim prijde, uvidis ten hukot. holt konkurence jeste alespon nekde funguje ;)
Megatest rychlých Wi-Fi 6 routerů
Jak ztišit počítač
Velký test mATX skříní