AMD TressFX: dokonalejší vlasy Lary Croft se simulací fyziky

Při příležitosti uvedení nové hry ze slavné série Tomb Raider, ve které účinkuje postava Lara Croft, se AMD pochlubilo technologií TressFX, kterou vyvinulo ve spolupráci s týmem Crystal Dynamics.

Jak můžete vidět na srovnávacích fotografiích přímo ze hry, technologie AMD TressFX umožňuje mnohem realističtější ztvárnění vlasů dle mnoha proměnných.

Klepněte pro větší obrázek
AMD TressFX a realistické vlasy nové Lary Croft (Zdroj: AMD)

Dle AMD technologie používá DirectCompute a jednotlivé vlasy reagují na povrch těla, okolní simulovaný vítr i gravitaci a zrychlení ve všech směrech. Simulace vlasů patří v oblasti výpočtů mezi jednu z nejtěžších části virtuálních postav, při zvyšování realistického chování totiž i velmi komplexně narůstá náročnost na výkon i paměť. A spotřebovat celý výkon grafické karty pouze na vlasy jedné postavy je samozřejmě neefektivní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekPorovnání záběru z nové hry Tomb Raider bez a s technologií TressFX (Zdroj: AMD)

Týmům se ale podařilo technologii vyvinout dostatečně efektivní, především díky využití již předešlých technologií jako OIT (Order Independent Transparency) a PPLL (Per-Pixel Linked-List), které byly představeny u minulých generací grafických čipů od AMD.

 

Diskuze (18) Další článek: i-mate Intelegent: i telefon může mít velká Windows

Témata článku: Technologie, AMD, VLA, Crystal, Dok, Lara, Lara Croft, Tomb Raider, Linked, Crystal Dynamics, Fyzik, Vlasy, Nejtěžší část, Order, Independent

Aktuální číslo časopisu Computer

Velký test fitness náramků

Levné záložní zdroje

Jak si zabezpečit domov

Nejlepší monitory na trhu