AMD Radeon 6700: až dvojnásobek výpočetního výkonu

Diskuze čtenářů k článku

30. 09. 2010 00:31

UZ TO DAVNO PSALI NA DDWORLDU ZASE VAM NECO USLO

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 09. 2010 00:32

tak si nas mel davno informovat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 09. 2010 16:31

ta ati 6800hd bude asi tak stejně výkonná jako nvidia fx 5700 ne?????

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 09. 2010 18:00

Další nVidiot?

To víš, nVidia v už nestíhá, intel nemůže konkurovat nikde jinde, než v highendu. A to je AMD o tolik menší.;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 09. 2010 12:58

Dvojnasobny vykon, dvojnasobna spotreba

nevidim v tom zadnej boom, nebyl by preci problem udelat to i na starsich kartach

boom byl prechod z 4xxx na 5xxx, vykon nahoru, spotreba dolu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 09. 2010 13:58

Dležité je, že TSMC konečně bude mít zvládnutý 40nm.

A s poklesem spotřeby můžeš počítat až u 28nm. Ale ani AMD v Drářďanech ještě nerozjelo 32nm.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 09. 2010 00:33

teoreticky k cemu mi bude dobra vyteznost 40nm, kdyz chci prejit na mensi, tyhle grafiky uz mely byt min 32nm :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 09. 2010 09:10

TSMC 32nm technologii přeskočilo, půjde rovnou na 28nm ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 09. 2010 10:58

to vim, pouze jsem spekuloval ze chci nizsi vyrobni proces, me by ted klidne stacilo 32nm

dokazu si dost dobre predstavit, ze preskocit jednu radu bude stejne problemove, jako predtim preskocili 45nm

fakt nechapu proc u AMD varej z vody, procesory maj kvalitni, jak efektivne dokazou nalozit s vyrobnim procesem je fakt uzasny, ale proc, zbytecne je to drzi pozadu oproti konkurenci, k cemu mi je vymazleny vetsi vyrobni proces, kdyz stejne napr. procesor nedosahne potencialu konkurence, ktera je na nizsim vyrobnim procesu

dle meho zbytecne prodavaji "nedokonale kusy"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 09. 2010 16:14

Nikde nevidím, že by mal BARTS XT žrať 216W. Ty hej?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 09. 2010 00:31

no ja co videl z obrazku, tak nastupce 5770 zere temer + 90% elektriky navic

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 09. 2010 18:10

TDP by snad mělo být i nižší, než dnešní 5770 - no nechme se překvapit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 09. 2010 12:08

A ještě jedna drobnost k přiloženému screenu. Už pár dní je na netu nová informace (stejně jako všechny předchozí neoficiální), že dojde k přeznačení karet řady 6000.

Pokud se to potvrdí, tak z 6750/6770 budou karty 6850/6870 (čip BARTS),

a z karet 6850/6870 karty 6950/6970 a z HD 5970 bude HD 6990 (čip CAYMAN).

To teprve bude chaos, dokud si nezvykneme na nové označování grafik.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 09. 2010 12:42

Žádný chaos nebude - chci grafiku nové řady HD6xxx do XXKč? - tak vlezu do obchodu a koupim grafiku z řady HD6xxx za XXKč a je mně buřt jak přesně se jmenuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 09. 2010 14:44

A to, ze predtim to byla treba HD 5970 ti nevadi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 09. 2010 16:03

přesně ... seženu 4000kč tak du na net a začnu hledat nejlevnejší např 6750 - 6770 a je mi uplne jedno že nebudu mit 6999 když bude mit vykon 5870 ktera stoji 9000kč

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 09. 2010 16:50

Ano, to bude platit v případě, že se AMD podaří vyrobit kartu s výkonem HD5800 za cenu HD5700 (ať se bude jmenovat jakkoli).

Já jsem k tomu spíše skeptický, ale třebas mě příjemně překvapí. Osobně si myslím, že karta popisované na obrázku jako BARTS HD6700 vyjdou pod oficiálním označením HD6800 za ceny někde mezi 4-6tis.

Následovat budou karty CAYMAN HD6900 od 7tis výše s duálním modelem HD6990 za 12tis.

Na karty pod 4tisíce si ještě chvíli počkáme a budou to právě HD6700.

Ale jak říkám, je to můj osobní odhad

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 09. 2010 17:05

za stejnou cenu jako HD57xx to najisto nebude. PCB s 256b. paměťovou sběrnicí nebude nikdo vyrábět za cenu 128b.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 09. 2010 18:09

no nVidia vyrábí a prodává karty se 192 a 256bit sběrnicí za +- stejné ceny jako ATI prodává 128bitové ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
30. 09. 2010 11:55

PCB je ta nejmensi polozka v cene. 256 bit sbernice meli Radeony uz v roce 2002...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 09. 2010 10:55

Ach jo. To je zase článek. Chtělo by to trochu znalostí okolo a ne jenom vystřelovat "senzační" hlášky na základě jednoho zcela nepochopeného screenu.

Celý "dvojnásobný" nárůst výkonu je způsoben jednoduchou věci - reorganizací označování karet AMD Radeon. Do nedávna ještě nebylo všechno úplně jasné, ale přiložený screen naznačuje, že HD6700 jsou přímým nástupcem HD5800, nikoli HD5700!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 09. 2010 11:52

a z vašeho pohledu je pak Radeon 5700 přímým nástupcem řady 4800 a ne řady 4700...

V posledních řadách AMD zhruba platí že x770 = (x-1)870. Takže pokud bude výkon podobný tak bych se nedivil...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 09. 2010 11:59

O tom, kdo je koho následníkem, se dá diskutovat, ovšem podle mě jsou dvě hlavní objektivní kritéria:

1) Parametry (počet SP, takty, šířka sběrnice, ...). Bráno takto, obrázek v článku jasně ukazuje HD5800 (Cypress) -> HD6700 (Barts)

2) Cena pro konečného zákazníka. HD5700 spadají do kategorie DO 199USD. Pokud by se tam vešly i karty HD6700 s výkonem, který naznačuje obrázek, byla by to opravdu bomba.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 09. 2010 12:03

Ach jo, to je zase názor. Chtělo by to trochu znalostí okolo a ne jenom vystřelovat "senzační" hlášky na základě jednoho zcela nepochopeného screenu.

To, že budou BARTS grafiky na 99,9% označeny jako HD 6800 série z nich přeci žádného nástupce HD 5800 nedělá! BARTS grafiky jsou mainstream pro segment 160-230 dolarů. BARTS grafiky mají mainstreamová jádra "RV940", která jsou menší než "RV970" na CAYMAN grafikách. Z toho je jasné, že BARTS grafiky jsou nástupcem HD 5700 modelů a zalepením díry, která byla v současné generaci mezi HD 5770 a HD 5850. (Model HD 5830 nepočítám, ten nebyl nikdy zajímavý).

Nástupcem HD 5800 grafiky, s největšími GPU v nabídce AMD, jsou samozřejmě modely Cayman, které dorazí jako druhé na konci listopadu. A to že budou označené jako HD 6900 je přeci jedno.Jejich základem je jádro "RV970", které je přímým nástupcem RV870 na HD 5800. Opět se také objěví duální modely, které budou označeny taé jako HD 6900 edice ...

A pokud jde o dvojnásobný nárůst výkonu, tak vzhledem k tomu, že BARTS grafiky s "RV940" čipem mají o něco málo větší jádro, protože mají více jednotek v jádře a také úpravy a vylepšení proti současné generaci a také mají 256bit a ne 128 bit sběrnici a také stojí o chlup více než HD 5700, nelze se nárůstu výkonu divit. Nárůst výkonu rozhodně není způsoben reorganizací označování. I kdyby se BARTS jmenovali třeba Ferda Mravenec, pořád by to byly nástupci HD 5700 a ne HD 5800. BARTS alias HD 6850/6870 je mainstream za cenu kolem 200 dolarů a ten těžko může být nástupcem HD 5850/6870, které jsou minimálně vyšším mainstreamem, či nižším high endem za ceny 279-399 dolarů.

A to ani nemluvím o tom, že výkon HD 6850 bude nekde kolem GTX 460 a HD 6870 má výkon lehce nad HD 5850 ... to oprvdu nejsou nástupci HD 5850/5870! Změna označení v rámci nové generační řady z nich nástupce nedělá!

PS: ten screen neukazuje správné parametry nových grafik a je upravený ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 09. 2010 12:37

Mně by zajímalo kde bereš tolik zaručených informací. Osobně teda mnohem víc věřím Chiphellu, který tuto tabulku zveřejnil, protože chiphell zatím nikdy nezklamal a má vždy nejlepší informace o nových produktech AMD.

Jinak Barts nástupcem HD57xx prostě nelze považovat jednoduše proto, že bude o slušný kus dražší. O žádném dvojnásobném výkonu se mluvit nedá. AMD prostě vydá o kus výkonnější, ale i o kus dražší karty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 09. 2010 20:29

Aha, takže ty, nové Grafické Karty ATI Radeon HD6XXX Řady, budou Výkonnější, ale, i dražší, než ta Předchozí řada, Grafických Karet ATI Radeon HD5XXX Řady, tak to je, dobře, alespoň, bude, pořád, nejlepší Grafická Karta nVIDIA GeForce GTX 460, s asi tak, tou 768 MegaBajtovou GDDR5-RAMkou, na Frekvenci, asi tak 3 608 MHz, (Efektivně, za asi tak, dnes, už i 3 700 Kč vč. DPH, co stojí, teď, tak to je, dobře, tedy! Ať, žije nVIDIA, tedy!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 09. 2010 16:43

Milý pane "mám zaručené informace"

1) stejné informace mám i já, bohužel jsou zatím pouze v kategorii "ŠUŠKANDA", nic není zatím vůbec potvrzeno.

2) Když si pozorně přečtete můj příspěvek, možná zjistíte, že se mé spekulace ohledně HD5800->HD6700 vztahují právě k obrázku, který článek doprovází. Z něj opravdu vyplývá, že BARTS je evolučním následníkem CYPRESSu (má stejný počet SP, stejné takty, stejnou šířku sběrnice)

3) Pokud se AMD opravdu povede vyrobit karty s výkonem HD5800 za cenu blížící se ceně HD5700 bude to opravdu bomba a já budu jedině rád. Ovšem vzhledem k identickému 40nm výrobnímu procesu u TSMC toto neočekávám. Byl sice celkem slušně vyladěn (GTS460 je toho důkazem), ovšem na dvojnásobný nárůst výkonu tam prostor není.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor