AMD prodalo přes 6 milionů grafických karet s DirectX 11

Diskuze čtenářů k článku

20. 04. 2010 15:22

No jak původní autor píše, jak na tom bude NVidia vůči Ati ukáže hlavně čas. Má sice zpoždění ale je také pravdou, že historicky vždycky dokázala z architektury vytěžit maximum. Na rozdíl od Ati má taky velmi výrazný náskok v GPU computingu, který Ati nemá moc velkou šanci dohnat. Je jenom otázkou času, kdy se i do standardních aplikací typu hry, dostane plné využití technologií jako je CUDA a vše může být jinak.

Doporučuji kouknout na tuhle recenzi:

http://www.tomshardware.com/reviews/geforce-gtx-480,2... ...

Je z ní patrné, že v poměru cena/ výkon to zatím žádný trhák není, ale sám autor testu přiznává, že když k celkovému dojmu připočte to jak v minulosti dokázala postupným vylepšováním nové architektury Ati několikrát položit na lopatky, a jaký má náskok ve výpočetních algoritmech, pořád nechává vše otevřené.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 04. 2010 21:40

ATI momentalne prakticky nema konkurenci, ale rozhodne bych se neunahloval. Vime, jak byla uspesna nVidia s modely 8800GTX a ATI se placala s 2900XT a jak to za par let dopadlo. Jeste se to muze za rok dva opet otocit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 04. 2010 09:08

No otočit se to může, ale nVidia je IMHO momentálně v horší pozici. HD2900 by pomohl menší výrobní proces, který přišel normálně, no ATI jej mezitím upravil na efektivnější verzi HD3800. nVidie může Fermi také zefektivnit, ale nový výrobní proces se dle všeho opozdí v nejhorším až o rok, minimálně o půl roku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 04. 2010 19:35

Tudiz se prodalo vice DX11_capable HW nez DX11 aplikaci. Zajimave. :o)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 04. 2010 13:34

Nová řada od ATi (pravděpodobně HD6xxx) by se měla objevit na podzim. Na 100% se nebude jednat o novou architekturu, ale o optimalizovanou řadu HD5xxx - očekává se navýšení výkonu v řádu 10-15%, vylepšení tesselace (což je asi jediný aspekt, kde mají FERMI grafiky navrch). Nová architektura od ATi se plánuje totiž až na 28nm výrobní proces, který TSMC odsunulo někam na polovinu roku 2011.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 04. 2010 14:36

Ještě bych doplnil, že už nyní se s velikou jistotou dá říci, že na poli prodeje grafických karet ATi letos jasně zvítězí. jednak už má za sebou 6 milionů prodaných kusů (z toho většinu v letošním roce) a jednak nVidia již nemá reálnou šanci tento náskok byť jen minimálně stáhnout. Stačí na to jednoduchá matematika.

Dnes má ATi prodáno 6 milionů, nVidia pár tisíc kusů. Obě firmy mají u TSMC zhruba stejný objem výroby (počítáno na waffery). Výkonově srovnatelný čip ATi je zhruba o 1/3 menší, než odpovídající čip nVidia (zhrátka na 1 waffer se vejde nVidií zhruba o 1/3 méně). A teď to nejdůležitější - výtěžnost výroby ATi čipů je cca 60% (vadné jsou 2 z 5 čipů), kdežto u nVidia čipů je to JEN okolo 20%! (tj. z 4 z 5 čipů jsou vadné!). Jednoduše spočteno, na 1 vyrobený funkční čip nVidia připadá 9 vyrobených ATi čipů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 04. 2010 13:27

Njn, občas se prostě stane, že Ati je úspěšnější než Nvidia. Tyto periody úspěchu jsou ale zatím stále ve prospěch Nvidie, předposlední nepovedená řada Nvidií byla celá 5tková série, ale ve finále se stala základem pro úspěšnou řadu 6xxx. I když nemůžu říct, že by tato 4xxková řada byla nepovedená. Prostě jen trochu víc žere, trochu víc topí a má i o trochu (jak kde) vyšší výkon

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 04. 2010 13:52

Ono se to musí brát kontextu - když dříve nVidia vydala nepovedené gr. karty, nic moc strašného se nedělo. Stále však válela v ostatních oblastech své činnosti.

Dnes je však situace jiná - nVidia prohrává na trhu grafických karet - a to nejen na PC, ale další generace konzolí (Xbox, Wii) bude nejspíš stavěná na ATi kartách, Apple také do budoucna počítá s ATinami. nVidia také ustupuje na poli výroby čipových sad (tedy i integrovaných grafických karet), její architektura TEGRA se moc nechytá a do budoucna to na obrat nevypadá (ještě cca před rokem u nVidie doufali, že by se TEGRA mohla objevit v iPadu).

Navíc tu visí veliký strašák v podobě FUSION od AMD - de facto čtyřjádrový procesor s integrovanou DX11 grafikou (výkonově zhruba na úrovni HD5670). První vzorky prý již AMD rozesílá partnerům (obrovský zájem má prý Apple).

Jedna nepovedená série grafických karet samozřejmě nic neznamená. Ovšem když se nedaří na všech frontách, může to zahýbat samotnou stabilitou celé společnosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 04. 2010 14:18

to souhlasim....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 04. 2010 15:26

>> Apple také do budoucna počítá s ATinami.

Hej, čosi sa šušká http://www.dsl.sk/article.php...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 04. 2010 16:28

ATI může být sebelepší a sebevýkonější, ale dokud budou psat ovladače jak čuníci, tak nad nima budu vždy opovrhovat nos. Jednou jsem si ATI koupil a do dnešního dne s ní mám problémy - softwarové.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 04. 2010 16:43

každý má právo volby. Já mám v pořadí už čtvrtou ATinu (Rage 128, Radeon 9200, HD2600XT a teď HD5750) a nikdy jsem s ovladačem neměl sebemenší problém.¨

Možná, že mě někdo podle mé graficko-kartové historie obviní z fanATIsmu, ale já vždy vybíral (až na HD5750) mezi staršími kartami a řídil se ne absolutním výkonem, ale poměrem cena/výkon, kde vždy vítězila ATi (i když mezi HD2600XT a GT8500 to byl celkem vyrovnaný boj).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 04. 2010 21:03

Na windows mají dostatečně stabilní ovladače, lidé ale neaktualizují rozhrání .net framework a pak haprují catalisty, jinak má dostatečně odladěné ovladače.(možná čerpáte ze starých zkušeností, kdy doopravdy měla ATI ovladače na prd).

Na linuxu se situlace také znatelně zlapšíla, to mohu sám potvrdit, i taková stará "vykopávka" v podobě ATI 9550 šlape parádně, ikdyž jednou jsem se setkal s tím že prostě vůbec nešla rozběhnout 3D akcelerace, nakonec jsem zjistil že to byla chyba čipsetu, tak jsem vyměnil základku a vše šlapalo v pohodě(přiznávám, když bych neměl doma staré zbytky od PC, tak jsem v řiti)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 04. 2010 19:23

Catayst Control Center ("rozhrání .net framework") se používá pouze na konfiguraci. Při běhu ovladačů není .NET Framework účasten při procesu, který zpracovávají ovladače.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 04. 2010 19:28

Myslíš že uživatelé kteří tvrdí že má ATI na prd ovladače poznají zda-li haprují catalisty či samotný driver?

Drivery jsou v pohodě (viz souhlas/nesouhlas názory)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 04. 2010 22:10

Záleží na tom, při které operaci zaznamenají potíže (při běhu aplikace) nebo při nastavení konfigurace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 04. 2010 22:23

jednou sis koupil ATI, máš problémy=ATI stojí za hounou......ty se statistikou, probůh, nikdy neživ

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 04. 2010 14:38

ja myslim ze u nvidie uz se zacinaji trochu bat. pokud intel na grafikach trochu zamaka tak komu bude nvidia dodavat? vzdyt uz do nekterych svych CPU intel integroval grafiku. vzdy jsem mel geforce (2, 4, 6200) a byl jsem maximalne spokojen, ale do prave chystaneho kompu uz pujde ATI - nic vyhodnejsiho nez integrovane HD4200 pro NEherni PC / HTPC nevidim vzhledem k tomu ze intel 775 je uz nad hrobem a nic rozumnyho do 1156 si aktualne nemuzu/nechci pro dony ucel dovolit. s thermi to nevypada zatim ruzove... troufam si tipovat ze akcie nvidie pujdou dolu a pak ji stejne koupi intel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 04. 2010 15:21

Pohlcení nVidie Intelem zní sice logicky, ale i kdyby nastalo, přichází velice pozdě.

Ze stejného důvodu totiž kdysi kupovalo AMD firmi ATi :) Právě proto, aby mohlo začít pracovat na integraci CPU a GPU do jednoho křemíkového monolitu. A jak to vypadá, ovoce celého tohoto procesu by tu mohlo být v podobě 32 nm "X4 Phenom + HD5670" někdy na přelomu letošního a příštího roku.

Intel sice již takové řešení má, ale co si budeme povídat, i když má výkonnější procáky (v řádu jednotek až desítek procent), grafikami na AMD/ATi prostě stačit nebude ani vzdáleně. Zapojením technologie nVidia by si velice polepšil - ovšem rozhodně by si to vyžádalo nemálo času.

Největší problém bych ale viděl na straně regulačních a antimonopolních úřadů - spojení "jedničky" v prodeji grafických čipů (Intel) se "dvojkou" (nVidia) by regulátoři těžko překousli. Celá fúze a převedení všech patentovaných technologií by nejspíš zabralo i několik let.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 04. 2010 21:45

intel by zrejme nemohol kupit nvidiu, kedze by vznikol monopol vo vga podobny ako je teraz v cpu. Intel ma >50% trhu vga, kupou nvidie by atakoval 80%

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 04. 2010 16:30

co sa da na to napisat - zaslepenost

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor