AMD dnes uvede na trh levné procesory Sempron

Diskuze čtenářů k článku

Joker  |  28. 07. 2004 19:12

Vzhledem k tomu že, pokud vím, budou dva druhy Sempronů (sempron od Athlonu 64 a Sempron od Athlonu XP) a momentálně má AMD 4 druhy patic, chtělo by to upřesnit o jakém procesoru je tu vlastně řeč. Předpokládám že jde o Sempron od Athlonu 64, pro socket 775?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jaa  |  28. 07. 2004 20:20

v tech socketech mas hlavne slusny gulas

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Blecha  |  28. 07. 2004 22:11

Gulas v tom nema, konecne se sen po letech stal skutecnosti - AMD procak na Intel chipsetu - URAAAAAA

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peto  |  29. 07. 2004 08:30

Semnpron je zatail pre Socket A, Socket 754 (len 3100+ a mobilne Semprony)a mal by byt aj pre Socket 939.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lothar  |  28. 07. 2004 12:17

nechceme slevu zadarmo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
666  |  28. 07. 2004 14:05

My cheme .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xyz  |  28. 07. 2004 11:26

Napeti ve Wattech? I ta cisla jsou nejaka divna...

Ale hlavne jsem byl zvedavy, z ceho to vychazi (na jakem athlonu, ci cem, je to postavene) a v cem se to lisi. Odchazim zklaman. ;(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal David  |  28. 07. 2004 11:42

Taky me hlavne zajimalo cim se konkretne lisi od XP.
Tady je vynatek ze zdroje tohoto clanku na ZDnetu:

All of the Sempron chips will run at slower clock speeds and have less cache--a pool of memory that holds data close to the processor core to boost performance--than Athlon XP or mobile Athlon 64 chips, a common method of curbing performance and differentiating them from their upmarket siblings. Desktop Sempron models 2400+ to 2800+, for example, will run at speeds of between 1.67GHz and will have 256KB of level 2 cache, whereas Athlon XP chips, such as the 3200+ run at speeds of up to 2.2GHz and have 512KB of cache.

a tady odkaz na stranky AMD o Sempronech
http://www.amdboard.com/sempron.html

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Markoff  |  28. 07. 2004 11:54

ved to tam pisu, nizsia celkova frekvencia, rovnaka voltaz, mensia cache ale hlavne VACSI PR rating, to je fakt dolezite, kedze AMD si uz vychovalo dostatocne kvantum hlupych zakaznikov ktorych nezaujima skutocna frekvencia a vykon ale nejaky PR rating ktorym phlupuju ludi

ta poznamka o tom ze budu lacne ma ozaj pobavila, ked sa predpoklada, ze dnesne Bartony s vyssim vykonom na rovnakej frekvencii budu lacnejsie ako ten novy paskvil s nizsim vykonom na rovnakej frekvencii ale vacsim PR ratingom a samozrejme vyssou cenou zan, AMD to vymyslelo dobre, dat inu nalepku na stary procesor a este popritom  aj zvysit akoze cez PR rating vykon, bravo AMD

ponuka dnes vlastne AMD nejaky moderny CPU? Thoroughbred a Barton su stare jadra, 64-bit CPU do novych patic su drahe a to co predstavia do starej patice je akurat premenovany pomalsi stary CPU - AMD dnes nema ziadny novy procesor kde by si mohol byt zakaznik isty ze mu patica (MoBo) vydrzi a zaroven by nebol CPU extremne drahy

radsej keby AMD ponuklo beznym zakaznikom procesory Geode s dostatocnym vykonom na nizkej frekvencii s min. vyzarovanim tepla ktore idu uchladit pasivne, lebo dnes ma uz vazne u PC nezaujima vobec vykon ale to ako vyzera a hlavne ake je tiche...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peto  |  28. 07. 2004 12:05

>ved to tam pisu, nizsia celkova frekvencia, rovnaka voltaz, mensia cache >ale hlavne VACSI PR rating, to je fakt dolezite, kedze AMD si uz >vychovalo dostatocne kvantum hlupych zakaznikov ktorych nezaujima >skutocna frekvencia a vykon ale nejaky PR rating ktorym phlupuju ludi

 

Hluspy si ty, ked veris vyssia frekvencia= vyssi vykon

vypoctovy vykon= IPC*f*p

kde IPC je schopnost vykonat pocet operacii za takt, f je frekvencia a p je usp[esnost predpovedania- AMD K7 0,98%, K6-II 0,998, AMD64 0,98 a Intel P3=0,98 P4 vdaka dlhsej pipeline 0,78.

prikon a teplotny vykon je

P=nCUf, kde C je prazitna kapacita dana vyrobnov technologiou, U je napajacie napatie f je pracovna frekvencia, ktoru mozno zvysok od istej urovne len za sucastneho zvysovania napajaciejo napatia a n je pocet tranzistor na chip-e.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peto  |  28. 07. 2004 12:08

a je rozdiel medzi nasadenim Sempron-ov voci Celeron-om na netburst a XP, ktoru sa nasadene voci P4. a aj preto je rating taky aky je..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peto  |  28. 07. 2004 15:09

toto je uplne oficialna odpoved od AMD

•Model numbers indicate the relative software performance of
AMD processors within the same family
–AMD Athlon 64 processor model numbers are based on a wide
range of popular industry-standard benchmarks
–AMD Sempron processor model numbers are based on a reduced
set of popular industry-standard benchmarks focused on
productivity applications

optimalizaciu na isty typ uloh/benchmarkov urobis cez update mikrokodu (akysi BIOS CPU), ktory moze u AMD robit BIOS po starte pocitaca pred zapnutim cache radica prave BIOS-om. Optimalizacia update mikrokodom na isty typ uloh (word processor, spreadsheet prehravanie multimedii) zhorsi vysledky v inych ulohach, ale vyrazne dokaze zlepsit vysledky v danych ulohach..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bulldog  |  28. 07. 2004 11:06

Len piste cheche.....

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor