Amazonu se Kindle Fire vyplácí. Je to nejprodávanější tablet s Androidem

Amazonu se Kindle Fire vyplácí. Je to nejprodávanější tablet s Androidem

Hospodářské výsledky Amazonu předčily očekávání. Tržby v letošním prvním čtvrtletí stouply o 34 procent na 13,18 miliard dolarů. Čistý zisk firmy meziročně klesl na 130 milionů dolarů, byl ale daleko vyšší, než se čekalo. Firmě se dařilo snižovat náklady a dobře se prodával tablet Kindle Fire, který na sebe úspěšně navázal odbyt dalších digitálních produktů. Akcie Amazonu po oznámení výsledků vzrostly o 15 procent, což odpovídá nárůstu tržní kapitalizace společnosti o 10 miliard dolarů.

kndlfiretabletyusalead.PNG
Amazon Kindle Fire už je ve Spojených státech nejprodávanějším tabletem s Androidem. Není to kvůli jeho technickým parametrům, ty má naopak mizerné, ale díky tomu, že Amazon dokáže do tohoto přístroje nabídnout obsah. U ostatních tabletů se systémem od Googlu to není vždy pravda.

Sázka na vlastní tablet začíná Amazonu přinášet ovoce. Investice do Kindle Fire, který má nižší cenou konkurovat applovskému iPadu, vyvolávala obavy. Mluvilo se o tom, že se bude prodávat bez zisku nebo dokonce se ztrátou. Tablet ale na sebe váže prodeje digitálního obsahu, kterým se dařilo nad očekávání.

Kindle Fire je nejprodávanější Android tablet

Největší světový internetový prodejce svůj byznys postupně staví na další nohu. Vedle fyzických médií - jako jsou knihy, DVD nebo videohry – teď nabízí stále víc digitální verze tohoto obsahu. Devět z deseti nejprodávanějších položek Amazonu v uplynulém čtvrtletí obsadilo digitální zboží – e-knihy, aplikace, hudba a filmy.

Kindle Fire je zároveň nejprodávanějším tabletem s Androidem na severoamerickém trhu. Jeho podíl se v únoru tohoto roku přehoupnul přes 54 procent. Rodina přístrojů Samsung Galaxy Tab, která dřímá na druhé příčce, má podíl pouhých 15 procent. Třetí je Motorola Xoom se 7 procenty.

Tablet Kindle Fire doplnil čtečky e-knih Kindle a daří se mu digitální prodeje akcelerovat. „Jednou z obav kvůli přechodu od fyzického zboží k digitálnímu se týkal toho, jestli Amazon bude schopný v této oblasti konkurovat. V e-knihách uspěl a teď se zdá, že se mu daří třeba i v prodejích videa,“ uvedl pro Reuters analytik Ben Schachter z Macquarie.

Amazon v současnosti investuje do tří hlavních oblastí – do podpory online prodeje, rozšiřování digitálního obsahu a zlepšování infrastruktury svých cloudových úložišť.

Určitě si přečtěte

Články odjinud