Amazon a jeho úspěch na internetu jsou jedním ze symbolů internetového věku a moderního podnikání. V poslední době však tato hezká slova kalí skutečnost, že je jeho nabídka plná obchodníků, kteří skrze něj zvesela prodávají padělky známých značek.
Amazon je společně s tržištěm eBay největším e-shopem západního světa
Typickým příkladem jsou padělané nabíječky Applu, který v rámci vlastního výzkumu zjistil, že falešné produkty tvoří drtivou většinu nabídky, a podal na obří internetový e-shop žalobu.
To už bylo pro ctižádostivý Amazon příliš, a tak si alespoň podle Bloombergu pro příští rok stanovil jasnou metu: padělané zboží z jeho nabídky zmizí díky registraci klíčových značek. Amazon tedy vyzve hlavní světové brandy, aby se u něj zaregistrovaly, a každý prodejce, který bude nabízet jejich zboží, pak bude muset požádat o jejich elektronický souhlas. Komu značka prodej svých vlastních produktů nepovolí, z Amazonu jednoduše zmizí.