Amazon se snaží už velmi dlouho optimalizovat celý řetězec od objednání samotného zboží na jeho e-shopu až po doručení k zákazníkovi. Před pár dny přestavil první doručení v rámci takzvané „poslední míle“, tedy přepravu z menších meziskladů přímo k zákazníkovi do 30 minut od objednání. Tentokrát se ale objevily informace, že chystá revoluci i v oblasti kamionové dopravy.
Přeprava pomocí kamionů se používá na střední vzdálenosti (na delší pak letadla a lodě, kterých už má Amazon i několik vlastních). Vzhledem k tomu, že se jedná o trh, kterému dominují především menší firmy s několika kamiony, má Amazon šanci stát se právě tou hlavní platformou s aplikací, jež bude atraktivní jak pro majitele kamionů, tak i ty, kteří chtějí něco přepravit.
Dle neoficiálních informací Business Insideru by měla být platforma i s mobilní aplikací k dispozici v polovině příštího roku, přičemž jak je u Amazon typické, marže budou nejspíše velmi nízko, což bude problém pro stávající hráče, kteří tvoří prostředníky v tomto logistickém řetězci.
Podobně jako aplikace Uber, bude i Amazon verze pro kamiony zahrnovat integrovanou navigaci, ukazování zakázek na mapě s cenami a dalšími funkcemi jako je například optimalizace trasy pro povinný odpočinek a podobně.
Řidičům a menším firmám by měla odpadnout spousta administrace, ale je nutné počítat s tím, že vzhledem k vývoji automatického systému bez řidiče, který se už testuje i na kamionech, zbývá lidským řidičem jen pár posledních let „práce“. Podle odhadů se jedná o trh s hodnotou kolem 800 miliard dolarů, takže optimalizace umožní Amazonu značně zvýšit jak příjem, tak i schopnost ještě více snížit ceny za dopravu.
Zdroj obrázku: Wikipedia