Amazon připravuje „Uber pro kamiony“, chce ovládnout důležitou část logistického řetězce

Amazon připravuje „Uber pro kamiony“, chce ovládnout důležitou část logistického řetězce

Amazon se snaží už velmi dlouho optimalizovat celý řetězec od objednání samotného zboží na jeho e-shopu až po doručení k zákazníkovi. Před pár dny přestavil první doručení v rámci takzvané „poslední míle“, tedy přepravu z menších meziskladů přímo k zákazníkovi do 30 minut od objednání. Tentokrát se ale objevily informace, že chystá revoluci i v oblasti kamionové dopravy.

Přeprava pomocí kamionů se používá na střední vzdálenosti (na delší pak letadla a lodě, kterých už má Amazon i několik vlastních). Vzhledem k tomu, že se jedná o trh, kterému dominují především menší firmy s několika kamiony, má Amazon šanci stát se právě tou hlavní platformou s aplikací, jež bude atraktivní jak pro majitele kamionů, tak i ty, kteří chtějí něco přepravit.

Dle neoficiálních informací Business Insideru by měla být platforma i s mobilní aplikací k dispozici v polovině příštího roku, přičemž jak je u Amazon typické, marže budou nejspíše velmi nízko, což bude problém pro stávající hráče, kteří tvoří prostředníky v tomto logistickém řetězci.

Podobně jako aplikace Uber, bude i Amazon verze pro kamiony zahrnovat integrovanou navigaci, ukazování zakázek na mapě s cenami a dalšími funkcemi jako je například optimalizace trasy pro povinný odpočinek a podobně.

Řidičům a menším firmám by měla odpadnout spousta administrace, ale je nutné počítat s tím, že vzhledem k vývoji automatického systému bez řidiče, který se už testuje i na kamionech, zbývá lidským řidičem jen pár posledních let „práce“. Podle odhadů se jedná o trh s hodnotou kolem 800 miliard dolarů, takže optimalizace umožní Amazonu značně zvýšit jak příjem, tak i schopnost ještě více snížit ceny za dopravu.

Zdroj obrázku: Wikipedia

Určitě si přečtěte

Články odjinud