Amazon je pro čínské internetové prodejce nejoblíbenějším tržištěm

Amazon je pro čínské internetové prodejce nejoblíbenějším tržištěm

Čínští výrobci zaplavují svými produkty celý svět a patří mezi největší exportéry zboží na světě. Samostatnou částí je ale prodej přes internet, který dovoluje prodej zboží i jednotlivcům, jež tvoří většinu těchto prodejců. A jaké platformy jsou pro čínské prodejce nejpopulárnější? To se rozhodla pomocí analýzy prozkoumat společnost Payoneer.

Jak lze vidět z grafu, na prvním místě je Amazon, který používá 62 % dotázaných prodejců, přičemž v drtivé většině případů jde o americký Amazon (91 %), na evropském prodává jen 26 % čínských prodejců. U nás známý AliExpress je až na třetím místě s podílem 40 %.

 2016-08-03 v 19.48.04.png
Nejpopulárnější internetové platformy pro čínské prodejce zboží (Zdroj: Payoneer)

Významnější podíl 28 % ještě tvoří eBay, mezi nejmenší pak už patří jen JD.com nebo Newegg. Je třeba ale upozornit na to, že více než 59 % prodejců prodává výrobky na dvou tržištích zároveň a 33 % dokonce na více než dvou.

Dle informací má 59 % prodejců roční obrat pod úrovní 76 tisíc dolarů, nad hranici 1,5 milionů dolarů se dostane pouze 4 % prodejců. Třetina dotázaných prodejců má dle analýzy EBITA (zisk před zdaněním) mezi 11 až 25 % a vyššími zisky (EBITA více než 25 %) se pochlubilo 26 % dotázaných. Celkem 35 % prodejců je ale pod úrovní EBITA 10 %.

 2016-08-03 v 19.47.51.png
Průměrné roční obraty čínských prodejců, kteří prodávají přes internetové platformy (Zdroj: Payoneer)

Mezi nejprodávanějšími produkty patří pochopitelně elektronika (45 %), následována oblečením (40 %) a věcmi do domácnosti (37 %).

 2016-08-03 v 19.56.44.png
Nejprodávanější čínské zboží přes internetová tržiště (Zdroj: Payoneer)

V případě e-commerce trhu se očekává, že Čína do roku 2020 dosáhne na 1,1 bilionů dolarů (1 100 miliard dolarů), což je přibližně dvojnásobek, čehož dosáhla v minulém roce. Bude tak zajímavé sledovat, co to udělá s naším lokálním trhem a lokálními prodejci, obzvláště pokud se dočkáme i většího rozšíření právě třeba Amazonu.

Čínští výrobci si totiž začínají uvědomovat důležitost spokojenosti zákazníků a kvality, takže se objevují noví výrobci s cílem vytvořit skutečně globálně úspěšné značky a nikoli pouze bezejmenné továrny na kopie.

Určitě si přečtěte

Články odjinud