Aktualizace prohlížeče Mozilla Firefox 1.5

Diskuze čtenářů k článku

lucc  |  04. 02. 2006 21:15

Toz nechci byt jedinny, ktery brbla, ale musim rict, ze mi ten update nefunguje a pise, ze nemuze updatovat, protoze nemam bud prava, nebo mam otevren nejaky soubor z FF a to pise i po restartu a to na obou PC, se kterymi pracuji (FF na WXP). PRava samozrejme mam a nepouzivam zadne preloadery, toz nevim, co mu jeste vadi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  03. 02. 2006 08:30

No, já jsem si to nainstaloval včera ráno, úplně mi to rozhodilo celý Firefox, začal se chovat divě, nereagoval apod. Takže jsem ho přeinstaloval zpět na 1.5.0 a všechno zase funguje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Erchamion  |  03. 02. 2006 11:05

Ja jsem az takovy trable nezazil,ovsem taky me par veci udivilo. Po instalaci updatu jsem byl upozornen, ze nekolik mych rozsireni je nekompatibilnich s novou verzi, kompatibilni vetze nebyly nalezeny a presto ta rozsireni normalne funguji. Teda skoro normalne - u Tab Mix Plus mi zmizelo nastaveni (nastavil se na default) a musel jsem ho znova nastavit A taky mi to zakazalo CZ lokalizacni balicek a stejne mam dal FF cesky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SlovakSoft, SlovakSoft  |  03. 02. 2006 15:00

Problem je v tom, ze v instalacnom subore maju tie rozsirenia zapisanu maximalnu verziu 1.5 a nie 1.5+ (da sa to lahko prepisat). A nemas nahodou nainstalovanu kompletnu cesku verziu Firefoxu? V tom pripade je lokalizacny balik navyse a mozes ho odinstalovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
erchamion  |  03. 02. 2006 22:44

Jo, s tou ceskou verzi to tak asi bude, uz me to taky napadlo a nejak me to nepali. Ovsem ty zmatky s rozsirenima me jako uzivatele fakt nepotesily a neni to pro FF zrovna nejlepsi vizitka...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SlovakSoft, SlovakSoft  |  03. 02. 2006 22:57

To si ale teraz nepravom obvinil Firefox z niecoho, za co naozaj nemoze Moze za to autor rozsirenia, ktory zapisal maxversion na 1.5 a tym padom sa okamzite po vydani 1.5.0.1 stalo jeho rozsirenie "nekompatibilnym" - to ale nemusi znamenat, ze je nefunkcne. Nainstaluj si rozsirenie MR Tech Local Install, s nim mozes instalovat aj rozsirenia, ktore su takto nekompatibilne (Ignorovat kontrolu maxversion).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
qwerty  |  04. 02. 2006 20:03

tohle hlupakum ... teda pardon ... bfu nevysvetlis . ti proste vidi ff a kdyz neco neni tak jak by si to predstavovali, tak je to chyba ff. To je jak s temi memory leaky, vi se, ze je delaji nejaka rozsireni, ale blbej je ff, protoze je neodstranil . Pritom ff temer vsechny tyto chyby eliminoval, jeste jich par ma, ale nijk vyznamne. Ja treba ff pouzivam intenzivne a musim ff restartovat cca 1x tydne, driv to bylo 2x denne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aleš "Maja" Slabý  |  02. 02. 2006 19:30

To je dobrý prohlížeč určený pro legálně zakoupená WindowsXP na pouze kterých funguje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  02. 02. 2006 19:36

A taky funguje na legálních Linuxech a Mac OS X

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Slabeš "Aja" Malý  |  02. 02. 2006 21:07

A jak poznám NELEGÁLNĚ ZAKOUPENÁ Windows?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  03. 02. 2006 08:34

Ty se sice tomu spojení směješ, ale je to tak. Skutečně se najdou uživatelé, kteří si nelegální kopie software KUPUJÍ místo aby si je zkopírovali zadarmo - jenže za ně platí nikoli výrobci nebo jeho prodejcům, ale dealerům crackerů nebo jednoduše obchodníkům, kteří si seženou nelegální kopii, namnoží ji a prodávají.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
h@cker  |  02. 02. 2006 21:21

Blbost, máš je mít dobře kreknutý, u mě doma to funguje naprsto bez problémů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lol  |  03. 02. 2006 03:32

lol spis se ptam jak firefox pozna legalne zakoupena windows decka :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
neregistrovaný - neregistrovaný - neregistrovaný  |  03. 02. 2006 11:16

Pozor, tenhle debil to píše do každé diskuse o čemkoliv.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
http  |  05. 02. 2006 13:45

To je dobrý prohlížeč určený pro legálně zakoupená WindowsXP na pouze kterých funguje.

Nauč se česky ty pouze debile :))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  02. 02. 2006 19:06

Firefox mi přijde zase o kousek rychlejší, aktualizace proběhla bez problémů, ani jsem nečekal, že to půjde tak hladce

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukáš  |  02. 02. 2006 20:40

U mě bohužel ne, po stažení aktualizace a restartu prohlížeče to napsalo, že se rozdílová aktualizace nezdařilo a začala se stahovat celá 6MB instalace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  02. 02. 2006 22:47

Toto jsem právě očekával, protože je to nová vlastnost, tak ji nebudou mít tak vymakanou, proto mě to docela překvapilo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ja  |  02. 02. 2006 17:31

Hmmmm taxem to rano upgradoval v praci, ted doma a vysledek stejny, za 15 minut prohlizeni zive.cz si FF nasyslil z 21M pri startu dalsich 30M (celkem uz ma 51)Takze asi ta chyba ktera se.. vsechny a to memory leak, odstranena nebyla

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  02. 02. 2006 18:10

FF ty projité stránky udržuje v paměti, takže když kliknete na tlačítko zpět, tak na ni ihned přejdete a ona si vyrenderovaná stránka kus paměti ukousne. Těch 50 MB není nijak moc, paměť v počítači máte proto, abyste ji využíval, ne na ozdobu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hans.Wolfenstein  |  02. 02. 2006 23:43

Já jsem si onu opravu nainstaloval a zhruba po 2 hodinách na webu mi FF ubírá v paměti asi 150MB. Takže tato chyba NEBYLA opravena.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ich  |  03. 02. 2006 06:41

no ale ja zkousel i smazani cache a vseho ukladaneho, nic se nezmenilo. To vypada jako by se FF inspiroval s uvolnovanim pameti v MS Garbage Collectoru

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ich  |  03. 02. 2006 06:47

jeste k te pameti, mam jen 512M Widle po instalaci .NET frw sezerou skoro 280 (i kdyz M$ tvrdi ze je to jen behove prostredi ktere se spusti jen s .NET aplikaci), vyvojove prostredi od M$ pak dalsich 150, a kdyz zacnu intenzivne prekladat, tak vzhledem ke Garbage Collectoru ktery uvolnuje pamet .NET aplikace kdy se mu zlibi, treba az za hodinu, nemam pameti nazbyt. Tak kde mam sakva tu pamet brat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Garfield  |  03. 02. 2006 08:30

Co zkusit nákup v nějakém obchodu s hw? Vzhledem k tomu, na co ten počítač používáš, tak mám dojem, že bys to měl udělat co nejdřív. Dalších 512 MB za 1000, spokojenost zaručena.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Tomeš - ptomes@gmail.com  |  02. 02. 2006 18:17

Dle stránky odkazované v článku, resp. podle tamního odkazu na podrobnější seznam změn byly opraveny 2 chyby ohledně uvolňování paměti:
https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=316775
https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=317478

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  03. 02. 2006 21:20

To jsi na tom jeste dobre. Mne se to po aktualizaci nafukuje snad jeste vic. Viz obrazek:


Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Poofter, Poofter  |  04. 02. 2006 14:28

Ano, tohle mi dělá zejména při prohlížení větších obrázkových galerií, tzn. např. dvacet jpegů 800x600 na stránce. To pak Firefox za půl hodiny zabírá třeba 900MB paměti na počítači s 512MB RAM.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
asdf  |  02. 02. 2006 15:31

Co se stalo? Ještě žádný příspěvek typu "Firefox sux, Opera rulez"?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
metla  |  02. 02. 2006 15:48

opera sux

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Adélka  |  02. 02. 2006 16:54

firefox rulez

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sedlák  |  02. 02. 2006 16:58

Vidle do hnoje !!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karpi  |  02. 02. 2006 17:13

Asi nebude, což jasně ukazuje, kdo ty neustálé potyčky v jiných diskuzích vyvolává ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
a  |  02. 02. 2006 18:40

seamonkey rulez, zvysok sveta sux

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
crypto_rsa, crypto_rsa  |  02. 02. 2006 14:03

Tak nevím, co dělám špatně, ale aktualizaci mi to prostě nenajde. Mám český FF 1.5 (Gecko/20051107), v about:confing nastavenu proměnnou app.update.channel na hodnotu "release", ale stejně nic

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tak nevim  |  02. 02. 2006 16:02

Ja mam verzi 1.5-1.1 pochopitelne musi byt prava odpovidajiciho usera...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Tomeš - ptomes@gmail.com  |  02. 02. 2006 17:01

Pro správnou funkci systému aktualizací je zapotřebí používat oficiální "release" verze. Oficiální česká verze Firefoxu 1.5 má identifikaci (Nástroje - O aplikaci Mozilla Firefox) v tomto tvaru: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.0; cs; rv:1.8) Gecko/20051111 Firefox/1.5

Pravděpodobně jste si tedy nainstaloval testovací denní sestavení Firefoxu 1.5 několik dní před sestavením RC verze, která byla následně prohlášena za konečnou verzi Firefoxu 1.5.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JeCh, JeCh  |  02. 02. 2006 17:35

A když mám jinou verzi, jak to změním? Mám Gecko 20051107, čili zřejmě o 4 dny starší než je v oficiální verzi. Co s tím?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Tomeš - ptomes@gmail.com  |  02. 02. 2006 18:00

Buď si můžete nainstalovat (po odinstalaci předchozí verze včetně složky Mozilla Firefox, data jako jsou záložky, hesla, histrorie apod. se ukládají do systémových složek, takže o ně nepřijdete)

1. oficiální českou verzi Mozilla Firefoxu 1.5 - ftp://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/releases/1.5/win32/cs - a vyzkoušet systém aktualizací na novější verzi 1.5.0.1

2. přímo oficiální českou verzi Mozilla Firefoxu 1.5.0.1 - ftp://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/releases/1.5.0.1/win32/cs

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
crypto_rsa, crypto_rsa  |  02. 02. 2006 18:08

Já jsem radši nainstaloval rovnou 1.5.0.1, i když jsem se těšil, že to půjde přes automatické aktualizace. Přitom nightly buildy nepoužívám, stahoval jsem vždy oficiální verze. Ale snad už teď bude vše v pořádku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Tomeš - ptomes@gmail.com  |  02. 02. 2006 18:24

Některé servery nabízející možnost stahování programů v neoficiálních verzích, často to ani z popisu není dostatečně zřejmé. Podobným nedorozuměním lze předejít stahováním z oficiálních stránek produktů pro běžné uživatele (nikoliv sekce webů věnované vývojářům a testerům), kde se odkazy na denní testovací verze nevyskytují.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JeCh, JeCh  |  02. 02. 2006 23:45

Díky,
ta neoficiální verze byla na mém počítači v práci, tak to přeinstaluju. Nebo by to nešlo někde přepsat v nějakém souboru? Myslím ta cesta pro aktualizační kanál?
Druhá záhada je teď doma. Mám oficiální FF 1.5 a nic mi to nenabídlo. Když dám ale aktualizaci vyhledat, tami ji to najde. Hlásí mi ale, že některá rozšíření přestanou fungovat. Ale zřejmě to jsou ta nainstalovaná natvrdo pomocí Mr Tech Local Install.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fellow  |  02. 02. 2006 14:02

Mam Deer Park 1.5, jak ho donutim k aktualizaci, kdyz nechci ceakat na automaticky update?
Mozilla/5.0 (X11; U; NetBSD i386; cs-CZ; rv:1.8) Gecko/20060111 Firefox/1.5

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Tomeš - ptomes@gmail.com  |  02. 02. 2006 16:50

Systém aktualizací by měl fungovat pouze u oficiálních verzí distribuovaných s ochrannými známkami jako jsou název (Mozilla Firefox) a příslušné logo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gappa, Gappa  |  02. 02. 2006 12:59

Já teda nevim, ale tuhle aktualizaci mi nabídnul FF ke stažení víc než před tejdnem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mike.M, Mike.M  |  02. 02. 2006 13:05

Me ForeFom jeste nenabidl nic. Jen FireFox

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gappa, Gappa  |  02. 02. 2006 13:08

Co?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gappa, Gappa  |  02. 02. 2006 13:08

Co?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karpi  |  02. 02. 2006 13:14

To byl překlep, nejedná se o Mozilla FireFom, ale Mozilla FireFoam (Ohnivý Molitan). Jedná se o zcela nový a bezpečný prohlížeč, který je navíc unikátní metodou zcela zabezpečen proti pádu - od toho je odvozen i jeho název.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karpi  |  02. 02. 2006 13:08

No jo, ale to byla aktualizace Firefoxu. Titulek je zavádějící, Pítr Tomešů  psal v textu o aktualizaci Firefomu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gappa, Gappa  |  02. 02. 2006 13:16

No konečně to vidim, já už myslel, že já, nebo někdo jinej je pod vlivem halucinogeních látek Sem to tak rychle prolít, že sem si toho nejdřív nevšim

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Foxinka  |  02. 02. 2006 13:19

V tom případě máš asi aktualizační kanál (defaults/pref/channel-prefs.js) nastaven na něco jiného než jsou finální verze (release) - např na testování aktualizací finálních verzí (releasetest) či přímo testovací beta verze (beta).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gappa, Gappa  |  02. 02. 2006 13:26

Je to možný, protože jsem začínal 1.5beta1 -> 1.5beta2 a pak byl nějakej ten rc3, ze kterýho se nakonec stala ofic. 1.5, tak je to možný no

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Foxinka  |  02. 02. 2006 13:42

Tak to je pak jasny. Bety maji automaticky nastaven aktualizacni kanal na beta. Neboli stazenim a instalaci bety, ktera je predevsim pro testery, dava uzivatel najevo, ze je ten tester a ze mu teda nevadi jet v cyklu beta->rc->final

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gappa, Gappa  |  02. 02. 2006 13:45

Přesně tak, nevadí mi to, protože většinou to funguje

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor