Agresivní reklamní kampaň "I am a Mac" končí, přichází nová

Agresivní reklamní kampaň "I am a Mac" končí, přichází nová

Apple ukončil svojí dlouholetou a úspěšnou reklamní kampaň "Get a Mac" a začíná jí nahrazovat jinou. Jak upozornil server MacRumors, na webových stránkách společnosti už uživatelé nejsou přesměrováni na klasickou sekci "I am a Mac", ale na stránky s novým heslem "Why you will love a Mac" (Proč budete milovat Mac).

Nová kampaň už se přímo nestrefuje do platformy PC, ale popisuje hlavní výhody, která má Apple uživatelům přinést. Kampaň "Get a Mac" by se dala přirovnat k současným předvolebním kampaním tuzemských politických stran. Ty se snaží v negativních sděleních upozornit na to, jaké chyby má ta druhá strana, ale přímo nesdělují svá vlastní pozitiva a důvody, proč je mají občané volit. Podobné to bylo právě v případě kampaně Applu. Firma se mnohdy poměrně agresivně trefovala do klasických počítačů a vyčítala jim jejich chyby a říkala, že počítače Mac takové problémy nemají.

X důvodů pro Mac

I přesto se "Get a Mac" stal fenoménem a odborníky kladně hodnocenou kampaní, která dopomohla k masovějšímu rozšíření počítačů Apple ve Spojených státech. Klasické spoty s nevzhledným a zmateným pánem s nálepkou PC a mladíkem nad věcí s nálepkou Mac přesáhly rámec běžné reklamy a uživatelé je vyhledávali i mimo klasické reklamní nosiče pro své pobavení.

Kampaň "Why you will love a Mac" už nemá zobrazovat přímou konfrontaci s PC, ale zaměří se právě na výhody Macu. Na hlavních stránkách jich Apple představuje hned devět:

  • Je designován tak, aby byl lepším počítačem
  • Nabízí software, který budete milovat
  • Nabízí nejvyspělejší operační systém na světě
  • Umožňuje přístup k oceněné technické podpoře
  • Umožňuje spouštět Office a pracuje s PC soubory
  • Je plně kompatibilní s vašimi zařízeními
  • Nemá žádné viry
  • Je popoháněn nejnovějšími technologiemi
  • Je na něm možné spouštět Windows a aplikace z Windows

(Jedná se o překlad oficiálních hesel ze stránek Apple.com)

Poslední sérii spotů "Get a Mac" Apple vyprodukoval ke konci loňského roku. Prozatím není jasné, kdy a jak nahradí televizní reklamy a co vlastně bude přesně jejich obsahem. Podle reklamních odborníků to ale firma bude mít hodně těžké, protože právě série legendárních spotů se stala notoricky známou. Reklamy už byly také odstraněny ze stránek Applu.

Úspěšnou marketingovou strategii představil v říjnu loňského roku také Microsoft. Při uvádění Windows 7 na trh firma představila kampaň "Já jsem PC a Windows 7 byly můj nápad", která zdůrazňovala skutečnost, že Microsoft při vývoji dbal na rady a přání uživatelů a vyprodukoval přesně takový systém, který sedne každému. Kvalita Windows 7 a pozitivní a povedená kampaň dopomohly k rekordním prodejům. Za půl roku Microsoft prodal přes 100 milionů licencí a Windows 7 jsou tak vůbec nejrychleji se prodávanými Windows v historii.

Ani Microsoft, což je v současné době největší konkurent Applu, ale své konkurenty v reklamách nešetří, i když to nedělá tak okatě. Uvedená série reklamní klipů na internetový vyhledávač Bing.com zobrazuje zmatené uživatele, kteří v reálném světě hledají cesta k určitému cíli. Ve zněti nepotřebných informací se jim to však nedaří a až pouze s Bingem skutečně cestu k cíli najdou. Microsoft zde naráží na určité nerelevantní výsledky hledání v Googlu a naopak vyzdvihuje to, že Bing za uživatele skutečně rozhodne a podá jim ten výsledek, který požadují. Ukázku z uvedení britské verze sledujte zde.

Apple je v ráži

Applu se dlouhodobě daří. Akcie za poslední rok vyrostly o téměř 100 % a rekordní je také zisk. Akcie firmy se aktuálně na NASDAQ Composite obchodují za 246 dolarů s tím, že analytici očekávají jejich nárůst už během několika týdnů. Sedmého října by totiž měl Apple na konferenci WWDC 2010 uvést na trh nový model telefonu iPhone.

Microsoft už na burze tolik neboduje. Aktuální hodnota 26 dolarů je sice vyšší, než byla před rokem, ze svého maxima už ale poklesla. Pokles z hodnoty přesahující 30 dolarů započal už v polovině dubna a nezachránilo ho ani uvedení Office 2010 a SharePoint 2010 na světový trh. Investoři paradoxně reagovali negativně na představenou strategii práce v oblasti kancelářských aplikací. V této oblasti se redmondští začínají prát s Googlem, který se snaží odlákat firmy od služeb Office a SharePoint a nabízí jim cloud služby Google Apps.

Témata článku: Microsoft, Apple, Počítače, Byznys, Reklama, Hlavní konkurent, Nálepka, Mac, Legendární počítač, Běžný občan, Kampaň, Love, Reklamní kampaň, Klasický cloud, Nová kampaň, Rekordní hodnota, Apple Mac, Spot

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

26 procesorů v důkladném testu

Zhodnotili jsme 18 bezdrátových reproduktorů

Jak fungují cash back služby?

Pohlídejte své děti na internetu