ADSL: rychlejší upload, kterého si nikdo nevšiml?

Diskuze čtenářů k článku

Petr  |  28. 05. 2003 08:20

Taky mi běhá upload cca 104kb, ale mám pocit že na úkor downloadu, protože pak mi rapidně klesne rychlost stahování z běžných 145kb (mám to pořád nějak divně pomalé Nextra v Ostravě) na cca 90kb (odzkoušeno na Kazaa). Navíc mi tak co 2 dny spojení vypadne a nedá se připojit ani na Dashboard natož pak k Nextře. Používám HW router který udržuje spojení 24h tím že pinká na určité adresy co 30s.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Herma  |  27. 05. 2003 15:51

Ja jsem spise zvedavy, jak zareaguje UPC, jestli ADSL zrychli na 512/128, tak bych ocekaval min 768/256, tajne snim o 1024/512

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ice  |  27. 05. 2003 22:19

Obavam se, ze to technicky neni mozne, limit bych u UPC videl nekde na 328-512kbit down(mam takovy pocit, ze na vice pro jednoho zakaznika(modem) nejni jejich sit dimenzovana...ne ze by to modemy nezvladly, ty ted zívou nad tema par kilama, co prez ne tecou, stejne jako ADSL modemy, ktere maji teoreticky az 8Mbit/800kbit)maximalne, u nejvyssich variant....uz ted to taky neni presne koupena rychlost....a jeste kdyz je v lokalite vice lidi napojenych na jeden agregacni bod(nemyslete si, ze je UPC take nema) tak to bezi zase jeste pomaleji, pokud na to sedne nekolik stahovacu na potencialne zvysenou kapacitu, tak by to byla docela hruza. Navysit by mohli, ovsem bylo by to asi za cenu vyssi agregace.

Nekdo tu konektivitu proste musi zaplatit, zadarmo van ji nikdo nezvysi.

Martin

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Herma  |  27. 05. 2003 23:10

tak proste tu sit upgradujou, jestli ADSL bude od leta na 512/128 za 1.300 Kc, tak UPC musi nabidnout lepsi pomer cena/vykon, 512/128 za 1.500 Kc bude proste drahe. Pred nekolika mesici byl zde rozhovor tusim ze s reditelem UPC, ktery tvrdil, ze v lete budeme velmi prekvapeni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
eF  |  28. 05. 2003 10:24

Musi? Pochybuju, ze musi. A otazka zni, jestli na to budou mit. A jestli to bude tak jednoduchy. Kdyz nechtej ani pokrejvat moc novy lokality (a poznamenam, ze DOST VELKY) - ja cekal a snil o mistralu asi dva roky. V metru slintal nad reklamama, ze se vymeni vila na bahamach za byt s mistralem.. Ale pred pul rokem padlo, ze u nas nebudou natahovat mistral jeste aspon rok a pul. Takze ja mam volbu vcelku jasnou - a muze si za to upc samo. Kdybych bejval mel ten mistral, o adsl bych asi neuvazoval, proc by se to taky menilo. Ale takhle nebudu zase nejspis za ten rok ani uvazovat o mistralu, a zasmeju se.
Mimochodem, vzpominam si na ty sileny hadky, kdyz UPC vstoupilo na trh, a zacalo prevzetim vetsich kabelovek a zvednutim cen ;o) Dost velkym..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ReanimAtor  |  27. 05. 2003 13:33

Rychlejší download než upload To by byl teprve nášup

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kvetak  |  27. 05. 2003 13:24

Cesky Telecom ma s rychlostmi trochu problemy a casto se stava,ze dosahnete rychlosti z vyssi verze sluzby,nez jakou platite.Je to zpusobeno chybovou registraci na serverech CTc.Co se cen tyce,je znamo,ze Cesky telekomunikacni ustav pracuje na planu regulace (srovnani cen se zapadem,v soucasne dobe asi na 50% ceny) cen vsech verzi sluzby ADSL.Nam nezbyva,nez se modlit,aby slevy prisly co nejrychleji a byly co nejvyssi...

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hogo  |  27. 05. 2003 09:33

Myslim, ze jsou dulezitejsi problemy - napr. to ze nejde spojeni mezi dvemu BASICama ve stejnem meste u stejneho poskytovatele  a   nejdou stranky www.telecom.cz z BASICu v nekterych lokalitach.  Tohle jsou zatim zname problemy - telecom se vymlouva na CISCO a chyby v jejich IOSu, a jak se zda tak po nekolika mesicich zatim nic neudelal !!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KarelH  |  27. 05. 2003 10:02

Ano, ja mam ADSL a taky se nemuzu dostat na stranky www.telecom.cz. Kdyz se pripojim klasicky dial-up tak jedou v pohode. Vsude mi rikaji, ze nevi cim to muze byt. Takze nejsem jediny, komu nejdou???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hogo  |  27. 05. 2003 10:55

Ani zdaleka ne, nicmene Telecom na to s... ackoli dobre vi ze to v nekterych lokalitach nejde a neni schopen/ochoten se tim zabyvat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fake  |  27. 05. 2003 11:02

http://www.telecom.cz/

Kupodivu me de))

ale co me sere ze nase nemuzem kamos ma taky adsl a proste ke tp k hovnu

(NEXTRA)  jinak to slape  Zatim....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fake  |  27. 05. 2003 11:04

sry mam sadru tedka sem vstal)))

pekne hrubky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vlado  |  27. 05. 2003 14:10

me to bohuzel taky de )):

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr K  |  27. 05. 2003 11:06

Takhle se muze chovat spatne nakonfigurovana DNS. Ja se taky nedostanu na contactel.cz odjinut nez z dns serveru a to mam contactel jako zalozni dns. Jde se tam dostat pres IP?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Thomas  |  27. 05. 2003 17:58

Does anyone know of a site that tracks outages for Czech ADSL services?  I was connected to Nextra a week ago and have had outages almost every other day.  Nextra says "Telecom is having problems.  We have no information. Maybe try to connect again in an hour."  I have no way of knowing where the problem is, or even finding out when it is fixed so I can disconnect from dial-up and re-connect to ADSL.  Sorry for posting in English and thanks in advance for any information or suggestions.

Thomas

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
reserved  |  28. 05. 2003 09:54

You have to contatct your ISP (Nextra), and he has to contact Czech Telecom. May be, that problem is on ISP side, may be not....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Standa  |  27. 05. 2003 09:01

Co ja vím, tak u vícero ISP je u uploadu jista rezerva. Upload se tak hojne nevyuziva a tak ho ISP nechavaji vicemene otevreny na vetsi propustnosti. Mam Wi-Fi, platim si upload 128kbps a vetsinou mi to jede az na 1024kbps.

Na tom neni nic zvlastniho. Proste bezna vec.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JaF  |  26. 05. 2003 22:49

Jojo, taky jsem si vsiml, ze odemne nekteri stahuji nejak rychle... spise tak na urovni 80 - 100 kbps. Download jede normalne kolem tech 180 - 190 bez problemu.

Ten vyssi upload bych si ale radeji nezvykal. Oni spis pri mensim vytizeni pusteji nejakou toleranci.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Arthur  |  26. 05. 2003 21:16

Myslím že si toho všimlo dost lidí, ale ted o tom vědí i lidi z CT, takže sbohem 128 Kbit upload

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ludwig  |  26. 05. 2003 22:42

mouzna to nechaj a pak prihodej jen k uploadu na 512/128

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fake  |  26. 05. 2003 22:42

JJ presne!!(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr vlcek  |  26. 05. 2003 18:57

Kdyby radeji zrychlili download aspon na tech 256kbps...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepin  |  26. 05. 2003 19:23

No ale vzdyt za par tydnu zvednou na 512. Nectes nebo co ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr vlcek  |  27. 05. 2003 00:54

Kdy presne se to ma zrychlit na tech 512? Neco sem o tom slysel,ale nechce se mi verit ze to jen tak zvysi na tech 512.. aby tam treba nedali omezeni na stahnute data nebo tak neco..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petrs  |  27. 05. 2003 08:52

No jo no, dalsi maniak, ktery vidim jenom to, aby mohl pres DC a jemu podobne nasosat co nejvic filmu a empetrojek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jr  |  27. 05. 2003 10:12

Obava ze zavedení limitů na přenos dat je na místě i z jiného důvodu. Pokud máte veřejnou IP a někdo z internetu na ni bude dělat DoS útok, pak byste se mohl divit, o kolik navíc musíte najednou zaplatit... Obrana ve stylu 'já jsem žádný provoz negeneroval' vám nepomůže, protože za způsob použití přidělené IP jste zodpovědný Vy.. stáváte se tak nedobrovolně rukojmím ISP.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nevěřící Tomáš  |  28. 05. 2003 02:34

.. stáváte se tak nedobrovolně rukojmím ISP.
to se mi snad zdá? A já myslel, že koupit ADSL si muže jen dospělý člověk! Nebo snad nemá uživatel svoji zodpovědnost? To jako že se řidič Ferrari stává nedobrovolně rukojmím automobilky? Nebo snad benzinky? To je mazec...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
eF  |  28. 05. 2003 10:13

Ono to ferarri ovsem nebude zrat benzin i kdyz stoji s vypnutym motorem, jen proto, ze na nej nekdo kouka.
Jakmile nekdo primo na moji ip zacne posilat JAKYKOLI data, tak to neni o moji zodpovednosti, ale o tom, ze to zastavi az firewall. MUJ. A ze aby to k nemu doslo, tak to musi projit linkou. Pocitanou. A tak se to ergo promitne do limitu.
Je to tak tezky pochopit?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nevěřící Tomáš  |  28. 05. 2003 11:19

Je to zajimava myslenka. Je jasne ze az te bude nekdo chtit zaDoSovat tak to udela. Ale prece si sam muzes urcit ktera spojeni muzou s tebou ostatni navazovat (napr FTP, Kazaa...) . Takze z toho plyne ze POZADAVEK na navazani spojeni te nezruinuje. A ty si urcujes kterym pozadavkum vyhovis. A ochrana proti DoS utokum je na ISP. ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepin  |  27. 05. 2003 18:44

No vic se bude vedet po polovine cervna. Snahu navysit rychlost deklaroval i sam CTc. Cena za 512 by mela byt zhruba stejna jako je ted za 192. Je otazkou, zda-li budou ponechany nizsi rychlosti za nizsi cenu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
eF  |  28. 05. 2003 10:16

Okolo prazdnin, takze nekdy mezi cervnem a zarim.. uvidime. Jinak to rekl CTc jako zamer, podle me si se soucasnejma rychlostma testujou co ta sit je schopna ustat pri zatezi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vláďa  |  27. 05. 2003 10:16

A až to zlevní na 512 Kč/měsíc, tak do toho pudu. Zatim mi můžou. Čau

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ice  |  26. 05. 2003 17:36

Nojo, okurkova sezona....kdybyste alespon napsali proc dneska prite bource prestal fungovat v Brne internet, udelali by jse lip...napovim...asi nekam uderil blesk...odesla mozna cela pater z a do Brna, vramci napr IP site ctc, bylo spojeni mozne....ping z dial-upu na ADSL fungoval, ale vse cc slo ven koncilo na routerech poskytovatelu   Napr. Gin(Ipex) vypadl totalne uplne .......nemate jeste nejake vetsi podrobnosti...tohle jsou moje postrehy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nobody fucks with Jesus  |  26. 05. 2003 17:58

Koho sere nakej internet v takovym vidlakove, tohle mi prijde dulezitejsi, i kdyz dost vo hovne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Erik  |  26. 05. 2003 21:18

A ty jsi odkud - z N.Y. nebo L.A.?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zdenda  |  26. 05. 2003 23:07

SH

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xaxa  |  27. 05. 2003 02:52

:o)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nevěřící Tomáš  |  28. 05. 2003 02:31

POD LOL

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michelin  |  26. 05. 2003 17:32

Taky jsem si toho vsiml a bylo mi to divny....ale tak nejak je mi to jedno. Na uploadu me moc nezalezi. 64kbps by stacilo, ale kdyz to jede rychlejc, tak co.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
@  |  26. 05. 2003 16:44

Pochopitelně, že si toho každý všiml, jenom nikdo neměl důvod z toho dělat kauzu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bohous Michal  |  26. 05. 2003 16:34

A taky jsem si všiml občasných výpadků a tak. Takže to osobně považuji za přiměřenou kompenzaci (když není cenová). Ostatně, kdo dělá výraznější upload - kritícký je download (všechny ty rozežrané reklamy na živeě , takže je to lidem k malému užitku, pokud přes internet opravdu nepracují.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš  |  26. 05. 2003 19:28

Dneska ráno jsem volal na infolinku 800184084, protože to spadlo a dozvěděl jsem se, že výpadky jsou důvod k reklamaci a mohla by se vyreklamovat nějaká sleva. Blbý ale je, že u telekomu si člověk nemůže být jistý, jak to dopadne. Ale za jeden fax člověk nic nedá. Když jsem se snažil dozvědět podrobnosti, tak mi řekla, že nic jiného neví a že je to věc účetního oddělení a to s nima nemluví No a z jiného zdroje jsem se dozvěděl, že vnitrpodniková komunikace mezi telekomem a iol je taky dobře utajená.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
eF  |  28. 05. 2003 10:09

No, ja mel z komunikace s IOLem pocit, ze jsou opravdu dobre informovany a jsou z toho vcelku na vetvi ;)) Clovek by cekal, ze aspon oni ty informace budou dostavat :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Celaskon  |  26. 05. 2003 15:37

Tak si to honem uzite, nez vam zvysej DPH... Pokud Telehoven nezlevni, tak vidim zacatek pristiho roku jako hromadnej pohreb ADSL...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nezajimave  |  26. 05. 2003 15:23

... piste mu proto oslavne emaily s deseti a vice megovymi prilohami. coby vyraz diku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nezajimave  |  26. 05. 2003 15:21

... piste mu proto oslavne emaily s deseti a vice megovymi prilohami.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
eF  |  28. 05. 2003 10:07

By bylo krapanek neefektivni, kdyz behem ctyr mesicu ma bejt basic 512/128... na tu chvili to srazet a pak zase zvedat... nevim.. i kdyz u CTc je mozny vsechno.

Jinak jo, je to klasickej pripad, kdy novinar s chuti informuje ostatni, a muze to mit az tenhle nasledek, a premejslim, jestli to novinar DOMYSLI az do tyhle faze (tj. prejde pres fazi "rychle to vsem rict") ;o))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor