Adobe ustupuje a postará se o propuštění Sklyarova

Diskuze čtenářů k článku

pesimista  |  25. 07. 2001 08:23

Uprimne doufam, ze se v ramci globalizace nedostaneme do stavu, k jakemu dospela spolecnost v USA. Mam na mysli nejruznejsi pravni omezeni nebo moznosti fasistickych statnich uradu Spojenych statu, jak terorizovat cloveka jako jedince. Drive jsem se smal nekterym zakonum teto "svobodne" zeme, napr. o moznosti kontroly cloveka prostrednictvim odposlechu, sledovani platebnich karet, databaze genetickych informaci... Dnes se neco podobneho zacina s ohromnou slavou uplatnovat i u nas (zalozeni policejni geneticke db "zlocincu"), pripadne nasich nejblizsich sousedu (viz. projekt Echelon) :( Dalsi absurditou bylo ono povestne sexualni haraseni (a podivejme, jak se v nem vzhledli co zplodili nasi zakonodarci!). Ted uz jen zbyva zavest zakon o moznostech neomezene karanteny pro nepohodlneho cloveka, ktery mel udajny kontakt s mimozemskou entitou (rozumej malymi zelenymi muziky z Marsu ) a obnovit trest smrti (argumentem by mohly byt treba zkreslovane vysledky medialnich anket, volajici po jeho znovuzavedeni)... At novodobe carodejnicke procesy mohou zacit!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Realista  |  25. 07. 2001 11:26

Bohuzel mas asi pravdu. I kdyz kdo vi, co na to buh... Myslim, ze tady s timhle svetem uz nema moc spolecneho, pokud vubec kdy mel.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miklik  |  25. 07. 2001 07:36

Zajímalo by mě, jak by se právo USA postavilo k tomu, kdyby si americký občan dovezl ten program do US na CD. Připadá mi to stejné, jako když si ho stáhne. Možná by stačilo, kdyby se u programů co můžou něco porušovat, uvedlo v kupních podmínkach, to jak se nesmí používat a vše by potom bylo na tom kdo si to koupil a co stím prováděl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kombajn  |  25. 07. 2001 06:37

Hmm.. Ted jen co to znamena pro Adobe ? Ze by souhlasilo s porusovanim svych patentu ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hynek Hanke  |  24. 07. 2001 21:36

Viz. subj. Autorem zpray je pan Holcik, nejak mi to ujelo. Moc se omlouvam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hynek Hanke -- autor  |  24. 07. 2001 21:32

,,Ten tak bude propuštěn. ''

Byl bych rad, kdyby tomu tak bylo. Bohuzel pripad Dmitrij je vyjimecny tim, ze neni veden jako obcansko pravni spor, ale jako trestne pravni spor (nejsem pravnik, snad je ten termin spravny).

Pokud na nekoho podam trestni oznameni za vrazdu a policie zacne patrat a ja pozdeji budu prohlasovat, ze bych toho cloveka propustil, nemuzu jiz rozbehlou vec nijak ovlivnit. Stejne je na tom Adobe.

Adobe v teto chvili jiz do pripadu nemuze nijak zasahovat. To co vydala Adobe po dlouhem jednani s Electronic Frontier Foundation je pouze doporuceni soudu k propusteni Dmitrije.

Dmitrij stale sedi ve veznici a ceka co s nim bude. Protesty stale pokracuji.

Krom toho to od Adobe muze byt dost dobre komercni trik. Konec koncu nemelo ani moc moznosti, protoze akce Boycottadobe se zacala vyrazne projevovat na cene akcii Adobe.

Nepropadejme predcasnemu nadseni, Dmitrij Sklyarov ma ke svobode jeste daleko. Krom toho je tiskovka od adobe postavena tak, ze Vladimir Katalov, sef Dmitrije a sef Elcomsoftu, byl varovan pred prijezdem do statu na stredecni jednani s tim, ze by ho mohla FBI vymenit za Dmitrije, jez jako programator nic neprodaval, prodaval samozrejme Elcomsoft, potazmo Katalov.

Nenechte se mast, zatim nic nekonci. Jen si muzeme prat, aby koncilo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
M.Tajovský  |  24. 07. 2001 22:20

Konečně rozumné slovo. Vím sice, že Ameriky je plná magorů, ale že by mohl postoj soukromé firmy ke své žalobě ovlivnit konání či nekonání trestního řízení mi připadalo i na americké poměry silné kafe. Abych je však nepřechválil: co to znamená, že by programátora vyměnili za šéfa firmy ??? Snad jde o potrestání viníka a ne o to, za každou cenu někoho mít! Když ne skutečného prodejce SW, čili hmotněprávně zodpovědnou osobu, tak tedy alespoň jeho programátora, pokud ani to ne, tak snad aspoň uklízečku, která tam vytírá toalety ? Nepřipomíná to tak trochu léta 1939 - 45 a mstu nacistů na rodinách našich letců, kteří odešli do Anglie?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hynek Hanke  |  24. 07. 2001 22:57

Ano, v tom prave spociva absurdita toho pripadu. Proste zatkli spatneho cloveka. I kdyby ale zatkli Katalova, tak by to bylo dost pochybne a dle meho nazoru ne v souladu se zakony. A i kdyby to bylo v souladu se zakony, DMCA je velmi spatny a predevsim --- DMCA mozna porusuje nadrazene zakony (ustavu), takze jeho platnost je spekulativni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KAOS  |  24. 07. 2001 12:47

Adobe si trochu zavarila. Ale, jestli ten DM udelal programek na prevod formatu, kretej nemel vubec byt tak prosim, ale jestli to prodaval, tak Adobe docela chapu. Vybrali spatnej zpusob. Mulder a Scullyova jsou uz proflakli.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BoodOk  |  24. 07. 2001 19:49

Prodaval ho na Internetu z uzemi Ruske Federace, na kterem neplati jurisdikce USA. Jasny jak facka, nebo ne? Pokud si program koupil obcan USA, dopousti se (mozna) trestneho cinu on dle zakona DMCA, ale rozhodne ne Dmitrij Sklarov se svou ruskou firmou. At se uz konecne USA zklidni, nebo na to v budoucnu tezce doplati svou izolaci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hynek Hanke  |  24. 07. 2001 21:56

Je to podobne jako kdyz Americke spolecnosti donutili jednoho nemce stahnout svuj GNU GPL program, ktery porusoval jeden US patent.

Proc? Protoze je program na internetu dostupny ke stazeni i z USA
a proto porusuje US patent. (vseobecne se strasne casto za zemi spachani trestneho cinu povazuje zeme downloadu, coz je absurdni, ale soudci to tak nevidi)

Dali mu dilema: ,,bud to stahni, nebo radsi nikdy nejezdi do statu''

Stahl.

...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miklik  |  25. 07. 2001 07:27

Myslím, že když si koupím kopírku nebo vypalovačku, tak se ještě trstného činu nedopouštím, ale až si od někoho něco okopčím tak potom už jo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Bílek  |  24. 07. 2001 10:29

Stažení žaloby je nepochybně dobrá zpráva pro DM a okolní počítačový svět. Nevím ale zda Adobe na publicitě (teď ješte umocněné "dobrým skutkem") nevydělá více, než by byly případné škody způsobené převodním programem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Klimovic  |  24. 07. 2001 10:21

No hura.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor