Adobe klesl zisk o 29 procent, software se kupuje méně

Diskuze čtenářů k článku

19. 03. 2009 16:33

Reknu vam to takhle, pred par lety kde jaky nouma na vse nakupoval produkty Adobe.

Nase nakupci potrebuje obcas upravit max 1 logo, nebo 1 vetu v PDF ... doporucovali Acrobat, ja ji dal OpenOffice s editaci PDF, bohate staci, dela to max. 1x mesicne !

Marketing pouziva Gimp, protoze dulezite veci dela externi Graf. studio a mu staci nejaky ten Jpeg na web, dopsat do obrazku text a jine jednoduche veci ....

Na to vse, chteli puvodne koupit Cretivesuite )) ... protoze jim to vsichni doporucovali.

Lidi co se tim zivi, si klidne produkty Adobe koupi, zaplati se to v 1. velke zakazce, ale ostatnim staci jednodusi nastroje ... mi taky staci Gimp a to nektere fotky i prodavam ... i kdyz ono je to spise o tom dobre to vyfotit )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 03. 2009 16:19

už pomalu začínám bejt alergickej na tenhle pojem, kdy se veškerá neschopnost přizpůsobit se svaluje na nějakou krizi, kterou v podstatě v masovém měřítku vytvořila média. televize a noviny v lidech vyvolaly až panickej strach a tak všichni bez rozdílu, jestli přišli o práci, začnou ukrutně šetřit...prodejci a výrobci tak mají menší odbyt a tak samozřejmě propouští...tak se šetří ještě víc a ještě víc propouští...je to zacyklený, tohle nemá cenu, jdu na záchod

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 03. 2009 16:00

Uz mi to taky leze krkem, prace mam vic nez predim, plat mi zvysili ... tak jaka kryze ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 03. 2009 13:04

Možná kdyby snížili ceny SW tak to bude min lidi stahovat. Jak řikám, kdo si koupí nehmatatelnou věc za 20 000Kč ? Chápu, že něco stál vývoj, ale pak de o psychiku lidí. Lidi zaplatí za to co si ošahajkí (nemyslím tim krabicu nebo CDčko to je jako obalka od dopisu - vyhodí to). KDyž si mají vybrat jestli si hru koupí za 4000 nebo si ji stahnou co si vyberou? Samozřejmně sou i tací, kreří stahujou načerno i "freeware" ale to je extrem. KDyby třeba photoshop stal polovinu co ted, tak zisky zase porostou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 03. 2009 13:29

Myslim, ze schudnou cestou by bylo, kdyby se za aktivovani Adobe produktu platil rocni pausal, treba 1500 Kc, po vyprseni rocni lhuty by se opet doplatila castka a na rok by bylo vystarano.

1500 neni moc, ale myslim, ze Adobe by se tak zvysily ziska az prasacky nahoru.

Lidi, kteri by si takhle jejich produkt koupili by podle me vyrazne pribylo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 03. 2009 13:36

Ono by si to pak koupili i lidi, kteri prez velkou cenu nestahuji, ale jedou na nejake te open variante. Pokud bude licence pro domaci pouziti za rozumnou cenu, rad ji domu poridim ze studijnich duvodu. Je pekne, ze zavedli studentskou licenci, ale na to kazdy nedosahne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 03. 2009 13:57

Celkom dobre to maju podla mna spravene v MS, kde cena licencie Office pre domacnost a studentov je dost v pohode.

Co sa tyka Adobe - na fotky maju okrem Photoshopu aj Lightroom a ten uz nestoji tak vela. Co sa tyka funkcii, mne vyhovuje, takze som ho domov aj kupil:) Len sa cudujem, ze aj napriek mojej investicii klesa Adobe zisk :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 03. 2009 15:24

Adobe taky nabízí své produkty pro studenty. Photoshop pak výjde na cenu okolo 2000, - Kč.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 03. 2009 16:16

No dobre, a ted si predstavte cloveka co s Photoshopem umi pomerne dobre pracovat, ale je na volne noze, treba amatersky fotograf, grafik, nejaky umelec, designer (neni jich malo), a ten je proste nauceny delat ve Photoshopu, Illustratoru, InDesignu, jenze proste si nemuze dovolit takovou investici, navic, kdyz neni student, jsou mu takove licence opravdu k nicemu. V Gimpu se sice delat da, ale plnohodnotny konkurent to urcite neni, InkScape a Scribus taky ne.

Takze, kdyby Adobe poskytoval neco jako predplatne, myslim, ze hodne lidi by si tu pausalni castku zaplatilo.

Bylo by to volne ke stazeni s tim, ze aktivace, respektive pouzitelnost by byla podminena zaplacenim onoho predplatneho na rok, nebo dva, nejake bonusy podle delky predplatneho atd.

Moc bych se divil, kdyby toho lidi nezacali vyuzivat.

Adobe by na tom vydelalo rozhodne vic nez ted s temi cenami, navic kdyz to ma kazdej druhej stahnuty nekde s torrentu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 03. 2009 18:24

co je to plnohodnotny konkurent? Ze jinak vypada, nebo ze toho tolik neumi? Myslim 90% DTP prace, co se dela v PS v nem lze bez problemu udelat. No a pokud mi tech 10% za to stoji, prosim

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 03. 2009 10:43

Nezlob se na me, ale co do zpusobu ovladani a moznosti, propojeni s ostatnim sw Gimp, Inkscape a Scribus nesahaji Adobe Creative Suite ani po kotniky.

Produktivne a ve velkem se na tom delat neda, napriklad DTP studio treba s 20 grafikama na OpenSource DTP software? Zatim je to nesmysl.

Napriklad Gimp je skvely ale do Photoshopu mu dost chybi ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 03. 2009 14:40

GIMP - no povedzme, ze s odretymi usami a prizmurenymi obidvoma ocami je low-end Photoshop... ale Scribus nesiaha InDesignu ani po paty (skor je tak na urovni stareho PageMakeru spred 15 rokov), ma sice najlepsi PDF generator a export zo vsetkych open source sw, ale to zdaleka nestaci..

Inak - Creative Suite je draha vec, ale kto to ma ako pracovny nastroj, tak sa zaplati z niekolkych zakaziek uplne bez problemov.. a suflikantom staci aj Corel za par supov ci spominane sw zadarmo..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 03. 2009 15:58

Ja v Gimpu delam a staci mi, vyuzivam i advanced funkce, na neco je lepsi, na neco horsi, kazdopadne Gimp se vyviji tak rychle, ze pristi rok uz zase bude uplne nekde jinde, zvlaste az to vse bude pres GEGL tak to bude Adobe dost prskat, protoze to bude sakra konkurence.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 03. 2009 19:03

Klicove slovo je to student...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 03. 2009 12:04

A proč se diví? Firmy šetří a pokud bude mít Adobe i nadále takovou cenovou politiku, že ceny v Evropě jsou až jednou tak vyšší, tak to lepší nebude...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 03. 2009 14:41

Presne tak, ked som na jesen uvidel ceny pre europu, rozhodol som sa, ze v nasom studiu zostaneme pri licenciach CS3 a nebudeme updejtovat na CS4. Dufam, ze sa v Adobe spamataju a prestanu zarabat na europskych zakaznikoch...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 03. 2009 11:25

Takové zástupy lidí se zde bije ne prsou, jak je Photoshop nejlepší a nejúžasnější a on přitom klesá zisk.

Skoro by mě to nutilo si myslet, že ti největší zastánci zde nemají zakoupenou kopii, ale to je samozřejmě blbost .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 03. 2009 12:48

Já třeba používám SW, o kterém vím, že nejlepší rozhodně není - GIMP. Dělat v něm je pruda, ale skousnu to, a mám o jeden kradenej SW míň.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 03. 2009 13:00

přesně tak, čím jsem starší, tím spíš hledám neplacený alternativy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 03. 2009 10:40

akorát by mě zajímalo jestli za ten klesající zisk můžou víc ti šmejdi piráti nebo krize

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 03. 2009 10:47

samozřejmě že krize. z pirátů nikdy žádný zisk nebyl, a když nebyl, tak nemohl klesnout

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 03. 2009 10:59

jaj, to vim že z pirátů není zisk ale kvůli čemu jejich zisk víc klesl byla otázka xD

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 03. 2009 10:52

Jako namorni pirati?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 03. 2009 11:15

>> akorát by mě zajímalo jestli za ten klesající zisk můžou víc ti šmejdi piráti nebo krize

Myslím, že ani jedno. Firma nakoupí SW a pokud ji pro práci stačí, tak bude na SW spokojeně vydělávat a nebude upgradovat klidně roky. Jak jí pak chcete střelit novou verzi ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 03. 2009 12:36

změnou licenční politiky?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor