Adobe Flash Player 10: konkurence pro Microsoft Silverlight?

Diskuze čtenářů k článku

Flash  |  16. 05. 2008 10:52

A co podpora Vista x64 (potažmo IE 7 x64?).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 05. 2008 14:48

Nevim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 05. 2008 09:49

Pote, co jsem mel moznost napsat si par programku v Silverlightu 2 beta a prohlednout si desitky hotovych, musim konstatovat, ze Flash je minulosti. http://silverlight.net/community/communitygallery.aspx

Uz jen to, ze Micorsoft ziskal vyhradni pravo na distribuci online video prenosu v HD z Olympiady v Pekingu pomoci technologie Silverlight mluvi za vse - o rozsireni a verejne povedomi maji postarano.

Velkou vyhodou flashe ale state zustava jeho soucasne popularita, takze tu bude jeste hodne dlouho. Vite ale, jak to dopadlo s Netscapem a Explorerem... jen s tim rozdilem, ze Silverlight je radove kvalitnejsi produkt, nez Explorer.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 05. 2008 10:00

Souhlas. Něž se zase ozvou křiklouni, měli by mít alespoň elementární znalosti těchto technologií.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 05. 2008 10:12

Tak neviem, podla mna je uz aj ten flash celkom vysiel z mody, webdizajnery uz pomerne presne vedia, ktore technologie naozaj potrebuju. A takisto vacsina z nich vie, ktorym technologiam sa radsej vyhnut

Ono MS-Only web stranka nieje dobra vizitka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 05. 2008 10:38

Taky dost věcí se dá dneska udělat čistě v XHTML+JavaScript, což je oproti ActionScriptu super práce.

Akorát nevím, co má SilverLight společného s MS-Only web stránkami.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 05. 2008 11:28

> Taky dost věcí se dá dneska udělat čistě v XHTML+JavaScript, což je oproti ActionScriptu super práce.

Ano, presne tak som to myslel. Neviem ako ostatny, ale ja v takom pristupe vidim len same vyhody.

> Akorát nevím, co má SilverLight společného s MS-Only web stránkami.

Pardon, ze to uz slape pod MacOS mi uniklo. Ale ak chcu dobehnut adobe, ostava este par dalsich :p

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 05. 2008 12:23

Nechápu jak se někomu podaří spojit MS (Microsoft) a MacOS v jedno...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 05. 2008 10:13

Flash aspoň jede (ztuha, ale jede) i na Linuxu, což nevím, kdy tomu tak bude u Silverlightu. Proto je pro mě zatím Flash lepší formát, i když ho rád nemám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 05. 2008 12:08

Prave zkousim tu Flash 10 a jede mnohem lip nez 9, teda aspon zvuk uz netrha, ale HW akcelerace videa mi porad nak nejede. Silverlight applikaci sem zkousel s prave vydanym Moonlightem a z asi 5 testovacich applikaci jela jedna a to jeste asi 2 obrazky za sekundu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 05. 2008 12:30

Do aktualizovaného IE7 jsem nainstaloval nejnovější Silverlight a od té doby nemůžu s IE7 na stránky Microsoftu, protože spolehlivě spadne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 05. 2008 10:18

Tak jsem si rekl, proc se nepodivat na produkt, kteremu tak skvele konkuruje flash (super konkurence, ma skoro 100% podil na trhu a takhle jsem dopadl ...

http://picasaweb.google.com/ondrej.linek/Blbinky/photo#5200886452426433138

Tak se na si na olympiadu v HD nepodivam, nebo co ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 05. 2008 10:36

tak to ani zkouset nebudu, windows only reseni at pouzivaji uzivatele windows. flash je i pro linux, takze jasna volba.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 05. 2008 10:39

SilverLight funguje i na MacOS X, takže to není Windows only řešení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 05. 2008 10:41

Jestli to nebude tím, že máš prohlížeč, který je v beta verzi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 05. 2008 11:01

To se instaluje jako stand-alone program. Krome toho bych od slusneho programu cekal, ze mi rekne, proc se nenainstaloval. V tomto pripade jsem jen dostal naprosto nic nerikajici stranku, takze vlastne nevim, proc se to nenainstalovalo.

Jinak flash na teto beta verzi normalne funguje (vcetne jinych pluginu). Je to zahada.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 05. 2008 08:45

Co je to SilverLight a preco by sa domu mal snazit flash konkurovat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 05. 2008 09:05

skor by som povedal ze SilverLight je konkurencia pre flash.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 05. 2008 09:23

To zase neco soudruzi v Redmondu vyvinuli ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 05. 2008 09:28

Myslím si, že nadpisy článků jsou úmyslně psány tímto způsobem, neboť jsou za to placeni. Ta zprávička v podstatě nebyla pouze jen o Flashi. Důležité je, aby lidé měli na očích pořád slova Silverlight, Vista, Silverlight, Vista, Silverlight, Vista. Potom se zdá, že je to všude okolo nás.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 05. 2008 09:34

A jak by to mělo být nadepsané? "Microsoft Silverlight: konkurence pro Adobe Flash 10?" :)

Anebo "Adobe Flash 10: konkurecnce pro toho, jehož jméno nesmíme vyslovit?"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 05. 2008 09:37

A co takto: "Adobe sprístupnila betu Flash Playera 10" ? Nikde, naozaj nikde inde som nestretol titulok kde by spominali uvedenie flash-u 10 a pchali konkurencny program do titulku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 05. 2008 09:38

Pokud byste uměl aspoň trochu česky, pochopil byste, že z nadpisu vyplývá, že Silverlight je lídr na trhu, zatímco Adobe se mu snaží konkurovat. Jenže ono je to přesně naopak, jen ten bulvarizátor titulků a lŽivě jako pátá kolona Microsoftu to musí napsat jinak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 05. 2008 11:01

Máte trochu pokřivené vnímání. To, že produkt A konkuruje produktu B neznamená, že produkt B je lídr trhu. Je to pouhé konstatování toho, že oba produkty bojují o přízeň uživatelů na stejném poli.

Nicméně, klidně dejte návrh, jak zachovat informační smysl a přitom tedy - podle Vás - nevnucovat nějaký jiný feeling.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 05. 2008 11:06

Nemám pokřivené vnímání, jen mě mé vzdělání naučilo chápat smysl textu a nedívat se na něj čistě gramaticky.

A co třeba Silverlight vůbec nezmiňovat? Když s informací o vydání betaverze Flashe vůbec nesouvisí a v bleskovce se o něm nepíše... Jenže mediální masáž a neustálé vtloukání produktů Microsoftu uživatelům do hlavy, to je oč lŽivě jde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 05. 2008 12:24

Jste spíš paranoidní. K novinářské práci patří vymýšlet lákavé titulky.

To, že Flash konkuruje Silverlightu a naopak je prostě pravda. A že k novinařině patří i to, že titulky článků musí přilákat lidi, to je také fakt.

Když se podívate po článcích a nejen na Živě, zjistíte, že se to běžně praktikuje. Pokud máte mindrák z toho, že se někde objevilo slovo "Microsoft", měl byste to řešit u odborníka.

Souhlasím s Vámi v tom, že díky tomu se do podvědomí tyto pojmy vrývají. Ale nesouhlasím s tím, že je z toho vidět záměr.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 05. 2008 12:27

Buď záměrně mystifikujete, nebo nemáte o situaci na "trhu" přehled. (Postupně nabývám dojmu, že B je správně.)

Teď hned nevím, co je horší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 05. 2008 12:23

Přijde mi, že (slušně řečeno) vnímání máte pokřivené vy.

Titulek je mimo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 05. 2008 09:54

taky si myslim, ze silverlight v tom titulku nema ucel, kdyz v clanku o nem neni vubec nic. a ano, tento titulek evokuje interpretaci ve smyslu: adobe dohani naskok microsoftu. coz je komicke, ja treba do vcerejska nevedel, ze nejaky silverlight existuje, byt by se to dalo cekat, nebot ona firma z redmondu trpi jakousi zvlastni obsesi - pouziva-li se nekde nejaky format, ktery se postupem casu stane de-facto (flash, java) nebo dokonce i de-iure (pdf, odf) standardem, microsoft misto pomoci pri vyvoji tohoto formatu prijde s jakousi vlastni napodobeninou. pritom vsechny technologie, ktere uvadim, jsou otevrene a participaci MS nikdy nic nebranilo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 05. 2008 10:07

Že jsi o Silverlightu nevěděl, je tvůj problém - pouze to znamená, že o této problematice nemáš ani páru. Psát o Flashi a Javě jako "formátu" hovoří za vše.

Silverlight není napodobenina Flashe stejně jako Ferrari Enzo není napodobenina Favorita 130L s pruhama.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 05. 2008 12:25

Já o Silverlightu vím, také vím, že Silverlight je ten, kdo se (zatím marně) snaží být konkurencí Flashi.

Lokální mezery dotyčného na věci nic nemění.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 05. 2008 05:26

Pro redakci Živě: Co třeba napsat nějaké srovnání možností Flashe a Silverlightu? Zatím jsem tady pouze četl, že Silverlight je skvělý, úžasný a nejlepší, a že Flash je mrtvý. Ale nějaká objektivní fakta jaksi zatím nikde nezazněla.

V článku mě taky zaráží to, že zcela chybí informace o tom, že Adobe opouští u Flashe proprietární video formáty (FLV, VP6) a přechází na ISO (konkrétně MPEG-4, ještě konkrétněji MP4, H.264 a AAC). Vím, že tyhle formáty už fungují i v nějaké betaverzi 9.x, ale podle mě to bude jedno z hlavních lákadel verze 10.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 05. 2008 09:13

Srovnání Flashe a Silverlightu? Objektivní informace? Tady? I Vy naivko. Microsoft je přece nejlepší a úplně nejsuprovější firma a jen mistři z Redmondu vědí nejlépe, co je pro uživatele dobré. Tak na co objektivita.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 05. 2008 09:35

paranoja???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 05. 2008 09:47

Konkurence je vzájemný vztah, takže je jedno napíšu-li, že "A konkuruje B" nebo "B konkuruje A".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 05. 2008 12:21

Pokud napíšu A, konkurence pro B? s tím pěkným otazníčkem, tak z toho opravdu vyplývá, že B je dominantní a je otázkou, zda je mu A konkurencí.

Jak už tady někdo zmiňoval: Pochopení textu nemá žádnou matematickou interpretaci, kde je vše ekvivalentní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 05. 2008 17:10

Ale Vista i Silverlight je všude kolem nás. A to je fakt

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 05. 2008 13:21

NEDAVNO TU bylo clanek ze microsoft misto silverlightu pozuziva i do ted' adobe flash na svych strankach

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 05. 2008 17:11

Ale jen na české verzi, na comku je Silverlight

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ja  |  16. 05. 2008 07:47

Konečně další pádný důvod pro to abych koupil zase nové železo.

C2D E4600 + 2GB 800MHz RAM už bude za chvíli stačit tak maximálně na spuštění počítače zatímco si vypiju kafe. Pracovat už ale na tom za chvíli nepůjde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor