Adobe a Symantec žádají Evropskou komisi o zásah proti Windows Vista

Diskuze čtenářů k článku

Michal  |  22. 09. 2006 08:58

<!-- Kerio Popup Killer - script has been appended by KPF -->Už vidím, jak EU rozhodne, že všichni mohou implementovat PDF kromě MS a Windows musí zůstat děravé, aby je jiné firmy mohly hlídat...

<!-- Kerio Popup Killer - end of the script appended by KPF-->

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr3  |  22. 09. 2006 08:10

nechapu ty rozhorcene komentare ohledne komentovani a uvadeni zdroju...
Halooo tam!!! vzdyt to psal pan Waic!!!! Tak co se divite?

Ale jinak s vami docela souhlasim.... ne, vas nemyslim pane Waic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Morpheus  |  21. 09. 2006 22:19

Kdyby pan Waic dostaval korunu za jeden jim vyvolany prispevek do diskuze, tak uz je asi milionar...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mysi  |  21. 09. 2006 18:01

Proboha uz na ty ubozaky nereagujte nebo budete otraven jeste vic, az zjistite ze jsou ....... hloupi jeste vic nez jste si kdy dovedl predstavit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vlastimil Waic, Vlastimil Waic  |  21. 09. 2006 18:55

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hatred, hatred  |  21. 09. 2006 19:52

myslim si, ze zrovna suk ma prispevky rozumne a kritizuje konstruktivne, coz se o mnohych ctenarich rict neda a o vas bohuzel take ne. copak kazdy, kdo ma jiny nazor a vyjadri ho, podlozeny rozumnymi argumenty, je hlupak?


pane waici, zkuste se nad temi prispevky zamyslet a neberte to hned vsechno jako utok proti vasi osobe. imho za takove ctenare jako je treba suk, byste mel byt rad, ptz lide, kteri maji vlastni nazor a jsou schopni ho rozumne formulovat, byt se nemusi shodovat s vasim, jsou pro vas prinos a ne hrozba. nebo chtete mit pod clankem jen prispevky podobne tem od uzivatele mysi?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mysi  |  22. 09. 2006 09:12

Patrne "diskuse" pod clanky nesledujete, pokud ano vedel byste, ze naprosto drtiva vetsina je o nicem, zadne argumenty, nic, jen urazeni a odsuzovani veci uz z "principu". Proc myslite ze spousta schopnych lidi kteri se nejak venovala vecem z IT skoncila s provozovanim svych webu ?! Hlavnim dovodem bylo naproste zhnuseni diky "diskusim" ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Souček  |  21. 09. 2006 17:55

Dobrý příklad, jak dělat bleskovky o Microsoftu, je třeba zde: http://bink.nu/
I když je celý server výrazně Microsoft pozitivní, není na něm taková tendenčnost, jak na Živě.

Důležité je hlavně nezapomínat na aktuální bezpečnostní hrozby a způsoby, jak se s nimi vypořádat. To na Živě dost chybí, týká se to většiny čtenářů a mnoho z nich neumí anglicky natolik, aby si to přečetli v angličtině.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michalek, Michalek  |  21. 09. 2006 16:44

Lidi, kteří chtějí kritizovat se najdou vždycky. A jsou více vidět než ti, kterým článek nevadí. Třeba mě. Reuters nečtu a jsem rád, že si to mohu přečíst v CZ. A pokud jde o "neuvedený dodatek" - a co už. Komentátory by musela při sledování zpráva na nově klepnout příslovečná pepka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Baláš  |  21. 09. 2006 20:42

Pokud už čtete na živě něco od Reuters tak by Vám mělo záležet na tom, zda se opravdu jedná o to, co napsal Reuters nebo zda je sice dole napsané Reuters ale význam zprávy je naprosto otočen někam jinam. Alespoň mě to vadí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sr  |  21. 09. 2006 16:00

negativní vztah EU proti MS? V odkazu je napsáno, že se Vista zkoumá, jestli neodporuje nějkým zákonům. Žádné rozhodnutí nepadlo. Dále ty zákony už nějakou dobu určitě existují, takže pokud by se jimi MS řídil, tak určitě projde bez problémů. Ale zive z toho dělá, jako by paní Zlá Komisařka měnila zákony z hodiny na hodinu podel toho, jak se jí to právě hodí. Pak tady štve čtenáře proti EU a snaží se je postavit na stranu MS. Objektivita veškerá žádná a komentáře autora silně snižují úroveň zive.cz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
G_  |  21. 09. 2006 16:35

Presne
Komentare autora pod clankem napsal jsem to dobre je docela usmevna.
No kdyz ho zacali prudit pri nejakem clanku o IE tak tam nakonec hodil fotku
nejakyho debi*a jak ukazuje fakace, treba se zachvili dockame i obrazku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
G_  |  21. 09. 2006 16:36

P.S.: nebo toho ze se uzavre diskuze

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vlastimil Waic, Vlastimil Waic  |  21. 09. 2006 18:51

Ptejte se sam sebe: Povolil by vam sef ve vasi firme (pokud pracujete) ukazovat na zakazniky (ctenare) obrazky se vztycenymi prostrednicky? Tezko.
 
Rady bych vas upozornil, pokud jste si nevsiml, ze ja zde vystupuji pod registrovanym nickem. Pokud se stane, ze me system odhlasi, porad pod svym jmenem a jen z velmi uzke mnoziny IP adres. Verte nebo ne, s tim obrazkem se za me nekdo vydaval. To ostatne bylo poslednim impulzem pro smazani te diskuze.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jozka  |  21. 09. 2006 20:02

hehe... diskuse byla pristupna porad, zustaly tam jen sproste nadavky, ty vecnejsi pripominky zmizely. Nedelejte z nas hlupaky, prosim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
G_  |  21. 09. 2006 23:25

Ok omlouvam se...../*ten obrazek me dost roztrpcil nebot zive hodil na uroven
a uzavreni diskuze byl dobry krok i kdyz nebyla tak uplne uzavrena...
Jen me mrzelo ze nestaci zeptat i Ie7 rC a IE6 muzu mit vedle sebe... docela by se siklo na testovani webu...
Presto myslim ze v clanku nezaznelo to ceho se muze Adobe obavat. Pokud Adobe ma castecne otevreny format ve smyslu ona ho vyviji ostatniho muzou pouzivat. Pokud ho integruje MS do svych produktu s nemalym podilem na trhu bude mnohem zavaznejsi jak se zobrazi ve windous nebo v office. A specifikace Adobe mohou jit stranou...
Jeste jednou omluva za narceni.....
PS:nebylo by dobre udelat pro redaktory jine barevne rozliseni v diskuzi....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vlastimil Waic, Vlastimil Waic  |  22. 09. 2006 01:03

Ok omlouvam se...
 
Díky.
 
Jen me mrzelo ze nestaci zeptat i Ie7 rC a IE6
 
Snad to nejak jde, ale ne oficiálně. Něco se dá najít Googlem.
 
Presto myslim ze v clanku nezaznelo to ceho se muze Adobe obavat.
 
O tom už jsme psali... přesně tak, jak to říkáte i vy teď.
 
Nebylo by dobre udelat pro redaktory jine barevne rozliseni v diskuzi...
 
Bylo, zajímavý nápad 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
neregistrovanyy, neregistrovanyy  |  21. 09. 2006 15:35

by me zajimalo, kdo rozhod, ze Adobe bude rodu zenskeho a Symantec muzskeho >)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas  |  21. 09. 2006 16:42

Adobe je snad rodu středního.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Souček  |  21. 09. 2006 15:31

Myslím, že by měl být novinář schopen oddělit zprávu od svého subjektivního komentáře, originální zpráva Reuters, na kterou je pod zprávou odkaz, má úplně jiný obsah a jiné vyznění.

To pak vede k tomu, že články příslušného novináře nelze brát vážně bez toho, aby si člověk vždy ověřil skutečný stav věci u pramene. Viz včerejší dezinterpretace už tak tendenční zprávy IDC.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vlastimil Waic, Vlastimil Waic  |  21. 09. 2006 15:36

Již to tu jednou zaznělo, ale speciálně pro vás: Má práce není opisovat agenturní zprávy, má práce je vytvářet vlastní čtivý obsah serveru. Jelikož Česká republika není zrovna centrem IT dění, musíme chtě-nechtě věšinu zpráv přebírat. To ale neznamená, že k suchým informacím nemůžeme doplnit pohled z vlastní perspektivy.
 
Nezlobte se, ale stejně jako vy kladete určité nároky na práci novináře, kladu já jisté nároky na schopnosti svého čtenáře. Rozpoznat holá fakta od „přežvýkaných“ fakt by měl každý rozumný čtenář dokázat - a rozhodně by se neměl nad tím, že časopis má nějaký postoj k problému pohoršovat. Jak jsem řekl... Vezměte si do ruky jakékoli noviny a pochopíte. Kdekoli na světě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
patrik  |  21. 09. 2006 15:56

Já, narozdíl od všech přispěvatelů, p.Waice chválím a mít takový server, jako je tento, usiluji o jeho přetažení. Důvod je jasný. Krásně se rozvíjející diskuze pod článkem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Souček  |  21. 09. 2006 15:57

Mám tomu rozumět tak, že příklon na stranu Microsoftu je postojem celého Živě a ne jen Vaším osobním?

V (některých) novinách je jasně uváděno buď:

"Tento komentář vyjadřuje stanovisko listu."

"Komentáře nemusí vyjadřovat stanovisko listu"

Nicméně ani redakční komentář by ale neměl být v rozporu s fakty.

Přečtěte si třeba http://archive.ceska-media.cz/article.html?id=115177_ex_M

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vlastimil Waic, Vlastimil Waic  |  21. 09. 2006 16:13

Mám tomu rozumět tak, že příklon na stranu Microsoftu je postojem celého Živě a ne jen Vaším osobním?
 
To není příklon, to je dlouhodobý trend. Jak jsem řekl, každé médium se nějak orientuje... Živě prostě dlouhodobě na produkty Microsoftu (viz. mediální partnerství s Technetem, WUG apod.)
 
Nicméně ani redakční komentář by ale neměl být v rozporu s fakty.
 
S tím souhlasím, komentář v rozporu s fakty bych si v žádném případě napsat nedovolil. Můj komentář u tohoto článku je s fakty v naprostém souladu. Zjevně každý ta fakta intepretujeme jinak. Pokud se vám můj zůsob interpretace nezamlouvá, najděte si jiný časopis, který vám svými postoji bude vyhovovoat lépe. To vám neradím proto, abych se zbavil kritiky. Je to naprosto pochopitelný postoj a zcela přirozený výběr. V papírovém světě si také příznivec konzervatismu mnohem pravděpodobněji koupí a přečte Lidové noviny, než Haló noviny, že?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zdenek  |  21. 09. 2006 17:11

To není příklon, to je dlouhodobý trend. Jak jsem řekl, každé médium se nějak orientuje... Živě prostě dlouhodobě na produkty Microsoftu
Ted jste me zaskocil, tohle je ironie, nebo fakt?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mysi  |  21. 09. 2006 17:57

Uz jste krapanek trapny

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zdenek  |  21. 09. 2006 20:05

Proc trapny, pokud novinar (ktery by se mel aspon tvarit nezavisle) rekne ze se priklani na stranu Microsoftu a je to to dlouhodoby trend a orientace Zive, tak to vypovida neco o "nezavislosti" media.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr II.  |  21. 09. 2006 16:07

Tak napište denně nějakou hovadinu o Vistě nebo o linuxu a bude hned čtivý obsah živě. Strhne se flameware jako vždycky a bude legrace. Na serioznost zpráv se vyprdněte. Jak je vidět, tak ať uděláte co uděláte, vždycky se Vaši kritici ihned do Vás pustí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vlastimil Waic, Vlastimil Waic  |  21. 09. 2006 16:20

Na serioznost zpráv se vyprdněte.
 
Mám určitou osobní hrdost 
 
Jak je vidět, tak ať uděláte co uděláte, vždycky se Vaši kritici ihned do Vás pustí.
 
Samozřejmě, ale zvyká se na to těžko. Málokdo z nich si asi uvědomuje, že tohle je pro mě práce, jakou má každý. Ráno začít, pozdě večer skončit. Zavděčit všem se nedá. To bych se opravdu musel transformovat na překladatele tiskových zpráv. Vždy je někdo s něčím nespokojen a bohužel, někteří čenáři Živě nejsou ani tolik vyspělí, aby, pokud s mými postoji nesouhlasí, byli schopni vyjádřit svůj nesouhlas slušně, nedehonestovat osobu i práci druhých, ale především také respektovat, že někdo jiný má úplně stejné právo na názor (který je navíc nikdo, ale vůbec nikdo nenutí číst), jako oni.
 
Díky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr II.  |  21. 09. 2006 16:44

Ano, souhlasím s tím že většina zdejších čtenářů pocházející patrně z řad našich studentů si neumí vážit práce někoho druhého. Proto do každého článku vrtají a hnípou se v něčem co se dá snadněji napadnout a rozpitvávat to ze všech stran. Asi na to mají studentíci dost času mezi pitím alkoholu, hulením trávy nebo flákáním se za peníze od svých rodičů. Až tito studentíci budou muset živit vlastní prací své budoucí rodiny a přejdou do reality praktického pracovního nasazení, tak je ten dnešní smysl pro nesmysly přejde. Pak zabřednou do rutiny běžného života a budou rádi že jsou rádi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
shteffi, shteffi  |  21. 09. 2006 19:11

Ono je to kapánek složitější... než to asi vypadá.
U Vašich článků se totiž nedá nevšimnout vaší "více než nápadné" náklonnosti k obhajování Microsoftu. A to je právě to, co vyvolává tyto rozvášněné diskuze.
Druhá věc je, že si pak většina takto reagujících může myslet tyto dvě věci.
1. Jste placen PR oddělením Microsoftu za rozšiřování "proMicrosoftích" myšlenek.
2. Záměrně přiléváte olej do ohně, kvůli zvyšování čtenosti zpráv a rozpoutání následných diskuzí.

Můj ososbní názor je, že způsob vašich interpretací zpráv není úplně v pořádku (z lidského hlediska). Když si to spojím s tím, že nedávno v jedné z diskuzí váš nadřízený veřejně přiznal, že víc než obsah článků jej zajímá čtenost (rozuměj klikání na stránky) tak si člověk asi snadno domyslí, která z těch dvou možností je pravděpodobnější.

A to je pane Waic důvod našich reakcí na vaše články.

Jste-li placen za klikavost vašich článků, tak vám gratuluji, protože pak se vaše celodenní námaha určitě vyplácí.
Obávám, se však, že i zde platí pravidlo, že kdo s čím zachází, s tím také schází. A to že se vám to vyplácí teď, tak to taky v budoucnu nemusí být pravda.

Kařdý den čtu živě.cz, cdr.cz, root.cz a další. denní elektronické tiskoviny a musím se vás zeptat.. proč si třeba takové CDR.cz dokáže zachovat úroveň článků na čtivé úrovni a i když přidají komentář, tak dokáží říci svůj názor a neurazit a nikomu nestranit?

Bohužel mám pocit, že jste se dal na špatnou cestu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jozka  |  21. 09. 2006 19:58

Naklonnost k cemukoliv mi nevadi. Me vadi, ze pan Waic hrube porusuje zakladni pravidla novinarske prace. Micha zpravodajstvi s osobnimi nazory, opakovane mu byly vytykany nepresne preklady ci citace zdroju ap. Procpak asi maji noviny oddelene zpravodajstvi a komentare? Urcite to neni aby zaplacli misto.

Pan Waic proste NENI (uz jsem to dnes jednou psal) novinarm je to redaktor fanzinu. Smutne je, ze si o sobe mysli, ze novinar je. Minimalne v teto oblasti mu hrube chybi vzdelani.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dalibor  |  22. 09. 2006 09:54

No, hodně příspěvků, i když jsou o ničem, zvyšuje počet přístupů na server. A to znamená i zvýšení možnosti reklamy a vůbec prosperitu podniku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Piiitr  |  21. 09. 2006 15:37

A oni snad existujou nějaký zprávy, který by se dali brát vážně?? Všechno je vždycky nějak přikrášlený..... P.S. : Prachy + sledovanost + prachy + sledovanost.... nic víc.... 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
m@n  |  21. 09. 2006 15:20

Proc lzive nepodava objektivni zpravy, ale okamzite je interpretuje a predzvyka kravkam podle toho jak se jim to hodi? To si nemohou komentar usetrit, popripade napsat: Komentar lzive?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mysi  |  21. 09. 2006 15:23

???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
m@n  |  21. 09. 2006 15:25

Si prectete zpravu Reuters. Posledni dva odstavce tam nejsou a doplnil je autor. A to takym zpusobem, jak se to nema delat. Novinar by mel byt nestranny ... usudek si ma udelat ctenar, ne mu jej vnutit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vlastimil Waic, Vlastimil Waic  |  21. 09. 2006 15:31

Novininář není stroj na překlad informací z angličtiny. Kupte si jakékoliv noviny a uvidíte, že každé mají nějaké politické zaměření, nějaký vztah k určitému problému - a podle toho jsou v nich i redaktoři.
 
Když zprávy nekomentujeme, kritizují nás čtenáři za pasivitu a opisování zpráv. Když články komentujeme, kritizují nás jiní za to, že někomu nutíme vlastní úsudek. Všimněte si, že jsem ale ani zde nikomu žádný úsudek nenutil. Pouze jsem zrekapituloval fakta a pohledy do minulosti. Předpokládám, že jste dosti inteligentní, abyste dokázal rozpoznat, co je obsah zprávy a co vlastní názory, hodnocení či analýzy jejího autora.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
m@n  |  21. 09. 2006 15:32

Ale napsat tam, ze je to komentar, ne ze se to tvari jako od zdroje tiskove agentury.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stoural  |  21. 09. 2006 15:35

Nikdo by vas nekritizoval za vas nazor a usudek, kdyby na konci clanku nebylo ono "Zdroj: Reuters". Pak to proste vypada, ze clanek je prekladem od Reuters, coz neni, viz vase komentare.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vlastimil Waic, Vlastimil Waic  |  21. 09. 2006 15:53

To, ze je ve zprave napsano Zdroj: XYZ neznamena, ze jezprava opsana. Ani byt nemuze (kvuli autorskym pravum). To znamena, ze ze zpravy zdroje XYZ bylo pri tvorbe nasi vlastni zpravy cerpano, byla ZDROJEM informaci, nikoli predlohou prekladu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lyon  |  21. 09. 2006 18:41

Mel byste si predevsim ujasnit, zda chcete psat zpravicky, nebo psat komentare.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jozka  |  21. 09. 2006 19:46

Vy proste NEJSTE novinar. Za tohle byste na zurnalistice okamzite vyletel. Ale co proc vam to porad opakovat, kdyz to nedokazete nebo nechcete pochopit, ze?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Souček  |  21. 09. 2006 15:35

To jsou ale "fakta" jen ve Vaší hlavě.

Co Vám brání napsat věcnou zprávu s odkazem na Reuters, a pod to napsat: "Živě komentuje:" nebo "Vlastimil Waic komentuje:"?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vlastimil Waic, Vlastimil Waic  |  21. 09. 2006 15:39

Je to smutné, ale daří se vám dokázat mi, že některé čtenáře přeceňuji...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
m@n  |  21. 09. 2006 15:45

Poucte se. Oddelte zpravu od komentare.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Souček  |  21. 09. 2006 15:47

A abych byl konkrétní a Vaši zprávu rozdělil na to, co je v Reuters a co je Váš komentář:

Reuters:

Magazín Wall Street Journal dnes oznámil, že firmy Adobe a Symantec žádají Evropskou komisi o zásah proti operačnímu systému Windows Vista. Stížnost Adobe se tak týká bezplatného software pro čtení elektronických dokumentů. [originál: "reading and creating"]

Společnost vysílá do Bruselu dva své představitele, aby o Windows Vista diskutovali s novináři. Zatím není jisté, zda se setkají i s představiteli samotné Komise. [Nikoliv o Windows Vista, ale "about features of Vista that it has told EU regulators will undercut rival makers of computer security software" a "Vista and security".]

Druhá polovina zprávy Reuters není citována vůbec.

Komentář Živě:

Adobe, která má v oboru svého podnikání výrazně dominantní postavení, navazuje na své spory s Microsoftem o implementaci podpory formátu PDF v Office 2007.

Symantec je přesvědčen, že jeho šance konkurovat Microsoftu budou poškozeny bezplatnými bezpečnostními nástroji Windows Vista.

Postoje Adobe a Symantecu se bez bližších informací zdají býti spíše pokusem využít negativního vztahu Evropské komise vůči Microsoftu a zajistit si konkurenční výhodu prostřednictvím zásahu státní (zde spíše evropské) moci. Adobe se i svou politikou vůči Office zjevně snaží udržet si vliv na poli elektronických dokumentů.

U Symantecu je paradoxní, že po letech, kdy odborná i laická veřejnost včetně expertů Symantecu kritizovala nebezpečnost Windows, se takto významná firma bouří proti jejímu zajištění. Vzpomeňme, jak před časem Symantec zaníceně kritizoval bezpečnost Windows Vista (a to hned dvakrát). Doufejme, že EK při svém rozhodování zprávy Symantecu, které k tomuto tématu společnost zveřejnila, zohlední. Symantec sám v nich totiž tvrdí, že bezpečnost Windows Vista je nedostatečná, tudíž zřejmě ohrožení jeho konkurenceschopnosti nehrozí.

================
Čili z původní zprávy Reuters je převzato jen minimum.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
oooooooooo, oooooooooo  |  21. 09. 2006 15:55

Odhledneme od toho kdo ma pravdu pane WAIC ci Symanthec nebo MS.Ale na konci Vasi zpravy je zdroj Reuters!Tedy jste li novinar musite oddelit co je od zdroje a co Vas komentar-proto existuji pojmy komentar,prevzata zprava od atd.Pro Vas se hodi pojem demagogie-vydavani Vaseho nazoru za zpravu kterou vydala velka duveryhodna agentura jmenem Reuters.Vyplyva z toho ze nejen ze fandite jedne strane ale v zajmu podporeni duverohodnosti Vasich nazoru se nestydite smichat svuj komentar se zpravou tiskove agentury.Takze Vase duveryhodnost je nulova-v dusledku toho jsou nulove duveryhodne Vase clanky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
p  |  21. 09. 2006 17:42

Ano, ano, ano

Az takove medium bude existovat, tak budu jasat :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
p  |  21. 09. 2006 17:40

Klid, kdyz to pise Waic, je to placena PR. Takze jedine o cem se rozcilujete je, ze je to znacene jako zprava Reuters a ne jako PR clanek, coz si nouma stejne nevsimne a zive jednoduse nema tu uroven, aby to priznala.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sick_of_CT  |  21. 09. 2006 15:28

a proc ne? Holt je videt, ze nenazrany ku*vy nejsou jenom MS (jak se dozvidame casto tady na diskuzich zive.cz od odborniku pres linux), ale i adobe a symantec (to je prekvapeni)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
m@n  |  21. 09. 2006 15:32

Prominte, omlouvam se, domnival jsem se ze inteligentni lide si chteji udelat usudek sami. Kdyby po prvnich dvou odstavcich napsali: Reuters a pak: Komentar redakce: nereknu nic. Takto to vypada, ze je to cele zprava Reuters, co vubec neni pravda.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vlastimil Waic, Vlastimil Waic  |  21. 09. 2006 15:50

domnival jsem se ze inteligentni lide si chteji udelat usudek sami
 
Ja v to stale doufam. Pokud ano, meli byste to dokazat i s mym komentarem. Neni to tezke. Pro tuto chvili na aktualite nic menit nehodlam, nemame na to v redakci stanovena kriteria. Svuj postoj jsem objasnil jak vam, tak svym nadrizenym a stojim si za nim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Snoopy, Snoopy  |  21. 09. 2006 15:12

PRACHY, PRACHY, PRACHY, PRACHY, PRACHY, PRACHY..................PRACHY.............................uzivatel(?)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bfree, Bfree  |  21. 09. 2006 15:10

Mno a proc ne?? Proc se na brusel neobrati vydavatele novin? vzdyt preci oni vydavaji neco za penize tak by jim melo vadit vydavani vsech tech novin zadarmo... Nebo kde je rozdil?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Joker, Joker  |  21. 09. 2006 17:00

U novin nikdo neovládá přes 90% trhu. Chování dominantních firem je obvykle sledováno důkladněji, než chování "těch malých".
Ono na jednu stranu kdo má co říkat Microsoftu jak má dělat své programy?
Ale zas na druhou stranu Microsoft opravdu zneužívá dominance Windows k posílení vlastního postavení na jiných trzích.
Pár příkladů:
- Kolují zvěsti, že existovaly/existují nedokumentované vlastnosti ve Windows, které mají vylepšovat výkon třeba MS Office.
- MS Office ukládají dokumenty v uzavřeném formátu od MS, címž ztěžují uživatelům jejich otevření v jakémkoliv jiném programu. Pokud napíšete dopis ve Wordu a dáte "uložit", musí si druhá strana k jeho otevření pořídit také Word.
- Programy jako Internet Explorer a Windows Media Player, které prakticky nelze normální cestou ze systému odebrat. I když si pořídíte konkurenční program, stejně budete mít ten Microsoftí pořád v systému... nabízí se otázka- proč si pořizovat ten konkurenční program, když si stejně musíte nechat i ten od MS?
- Microsoft si takhle může "vynutit" používání svých vlastních produktů a často to dělá, například:
- Máte Windows. Ve Windows dostanete Windows Media Player. No a co plánuje MS? Windows Media Player naváže na svůj online hudební obchod. Současně s WMP a tím hudebním obchodem prováže svůj hudební přehrávač Zune.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Clouda  |  21. 09. 2006 17:45

Ale ved tak isto sa chova napr. spolocnost Apple - bundlovanie softu, naviazanie prehravaca len na ich soft a pod. Ja si myslim, ze zakon by mal platit pre vsetkych rovnako a nemalo by sa hladiet na to, ci ma niekto 90% alebo 5% trhu.
Open Office ma ukladanie do pdf tiez free a nikto proti tomu nekrici.
To ze ma MS dominantne postavenie na trhu je dane roznymi faktormi (nehovorim o kvalite produktov) - v kazdom pripade vsak rovnake prostriedky ako pouziva ms moze pouzivat kazda ina firma na upevnovanie si postavenia na trhu.
EU by si zasluzila jedno - aby sa MS stiahol z europskeho trhu a uplne prestal predavat soft v europe. Este by PROSILI aby sa vratili a podobne restrikcie ako teraz skusaju by boli pase...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
saya  |  21. 09. 2006 17:56

jenze apple prodava SVUJ pocitac se SVYM softem, kdezto microsoft se snazi prodat soft do cizich stroju, a pokud k operacnimu systemu pribali dalsi funkce, ziskava vyhodu oproti konkurencnimu vyrobci. resenim je zahrnout do systemu i konkurencni softy a mikrosoft jim bude platit licencni poplatky :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Clouda  |  21. 09. 2006 18:30

Co s tym ma spolocny hardware? Rec je o zakomponovani softwaroveho vybavenia do OS, co robi aj Apple a v podstatne vacsom mnozstve a agresivnejsej forme. Ja ako uzivatel Apple si chcem vybrat, co tam budem mat a nie, aby som spolu s OS dostal nejaky iLife a tak podobne.
Nehovoriac o prepojeni ipodu na itunes (co je ok), ale zune ked to zopakuje, tak problem :)
A uz vobec nehovoriac o tom, ze preco by mal byt hardware od Apple napevno viazany na OS od Apple, ked na tom kludne pobezia aj Win XP? Nie je to nefer obmedzovanie konkurencie? Preco si nemozem kupit Mac bez OS X s Win XP?
Tie zasay do win zo strany EU a konkurencie su proste nefer a ubohe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr3  |  22. 09. 2006 08:15

mozna ze problem s Apple neni tak zhavy, protoze v Evrope ma jenom relativne male pokryti (oproti pokryti PC) a prijde, spolu s dalsimi problemy, na radu pozdej.... mozna.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Baláš  |  21. 09. 2006 20:32

Zkuste si přečíst něco o ekonomice a zjistíte, že chovat se jinak (přísněji) k monopolům má svůj dobrý smysl.

To že by se MS stáhl z evropského trhu je hezká pohádka ale MS má z Evropy nezanedbatelnou část příjmů a tak by jej to silně ekonomicky poškodilo. Následně by akcionáři vyhodili vedení a nové by se do Evropy velice rychle vrátilo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Evropan  |  21. 09. 2006 20:50

Neprosili, ať táhne MS do řiti. Nepoužívám to už 5 let a jsem úplně spokojený člověk a to přesto, že pracuji ve firmě, která na tom jakoby stojí. Nemám s tím žádné problemy. Právě že zákon nemůže platit pro všechny stejně, pokud všichni nejsou stejně movití, silní apod. Myslíte, že např. slepí a jinak invalidní by neměli být zvýhodněni? Nebo naopak někteří, kteří mají miliardy by měli dostávat stejné sociální podpory a dávky? Proberte se z toho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jen-tak, Jen-tak  |  21. 09. 2006 18:24

No a co proboha? je to snad veci mikrosoftu co dodava za programy, ne?
 
s linuxem se taky dodava spousta programu, ktere ukladaji sva data do nejakych souboru , ktere nikde jinde neotevru ... co je to za logiku, ze nekdo muze a nekdo nesmi?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
HaNiODAnuMasSUAK  |  21. 09. 2006 20:30

Ty troubo, kdyby asi office vyuzivali nedokumentovane vlastnosti windows, tak staci dissamblovat kod tech office a vidim, jaky funce ty office volaji ne? To by dlouho tajny nezustalo... ty jsi fakt vul az to boli...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zelena veverka  |  21. 09. 2006 20:37

Ono pane kolego provest reverse engineering  jednoducheho kodu neni zadna legrace, natoz v produktu se stovkami, ne-li miliony radek zdrojoveho kodu, nemluve o poruseni licencniho ujednani.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
HaNiODAnuMasSUAK  |  21. 09. 2006 20:45

Ha, reverse engineering je v nasem pravnim prostredi LEGALNI! No a kdyz uz teda pisu kanc. balik, ktery by mel konkurovat M$ office, tak bych asi mel mit znalosti, ktere mi umozni ten revers engineering office provest, pokud je nemam tak ten soft stejne asi za moc stat nebude... A rikam, stacila by jedna jedina takova WIN32 API funkce a byl by toho plnej internet...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel Kahovec, Karel Kahovec  |  21. 09. 2006 21:27

Datové formáty MS Office 2003 už jsou zveřejněné a otevřené asi dva roky, ale pořád se tvrdí, že jsou uzavřené...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter Lehotsky, Peter Lehotsky  |  22. 09. 2006 10:43

a verejne dostupne? Sem s tim, pokud to zase jen neni blabol.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor