A další 3D displej, tentokrát z Japonska

Diskuze čtenářů k článku

Fox Mulder  |  13. 02. 2006 01:07

To se to bude koukat na porno!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fox Mulder  |  13. 02. 2006 01:06

To se to bude koukat na porno!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fox Mulder  |  13. 02. 2006 01:06

To se to bude koukat na porno!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ystrem  |  12. 02. 2006 16:15

Tak jsem nad tim obrazkem trosku premyslel. A nejspis to funguje nejak takhle vytvori laserový paprsek a temi zrcadky si urci polohu kde se ty dva IR paprsky stretnou se vzduch zahreje a vznikne plazma ktera pak pekne sviti. Temi zrcadky by se samozrejmne muselo hybat hodne rychle nekoliksetkrat / s ale spis vickrat. Takhle nejak by to mohlo byt ne ? :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Caleb, Caleb  |  11. 02. 2006 22:24

Tak by me zajimalo, kde se jen tak odnikud ve volnym vzduchu bere plazma pri pruchodu laseru? Jediny, co me napada je poruseni elektricke pevosti vzduchu a nasledny koronovy vyboj. (Na vysvetlenou: svetlo je el-mag zareni, tudiz ma elektrickou a magnetickou slozku. No a kdyz je elektricka slozka vyssi nez je el. pevnost vzduchu, dochazi k "prurazu" a "oblouku". To je taky duvod, proc tezko mohou existovat vykonne laserove zbrane - vykonne lasery zkratka ve vzduchu "hori" a nesiri se.)

Kazdopadne jestli to funguje takto, tak je to IMO zarizeni vysoce nebezpecne pro zrak...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lemur  |  12. 02. 2006 02:24

Ano, tom efektu se v anglictine rika blooming a nastava pri vykonech cca. 1MW/palec. Ale konstrukci vysocevykonyxch laserovych zbrani to nebrani, jen ji to silne zneprijemnuje pokud se maji pouzivat v atmosfere - je jen potreba velkych dokonale leslych parabolickych zrcadel nebo mnoha parpsku s nisim vykonem, ktere se spoji az v cily.
Mimochodem, existuji navrhy na zbran, ktera tohole efektu dokonce primo vyuziva - diky bloomingu se ve vzduchu vytvori vodivy kanal, kterym se nasledne prozene velmi silny elektricky vyboj. Ucinek se podoba uderu blesku a dosah je az nekolik kilometru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KillerZero  |  11. 02. 2006 11:24

Jak znam lidi, tak se bojim, že někoho napadne místo vytvoření svítívý tečky pomocí miniaturního laseru vytvoření obrovský žhavý koule pomocí megawattovýho monstra.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Dalik  |  11. 02. 2006 21:22

No s tim megawatovym monstrem to urcite spoustu lidi uz napadlo, ale lasery s vykonem radove jednotek watu se cenama pohybujou tak vysoko, ze si je vetsina lidi jeste hodne dlouho nebude moci dovolit.
Co se tyce bezpecnosti pro cloveka, pokud ten laser generuje plazmu, urcite nebude moc bezpecny se toho obrazu dotykat :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ystrem  |  10. 02. 2006 20:29

Je to sice moc pekny jsem fanda to takovejchle vecicek. Ale docela by me zajimalo jak udelaj ze se ten paprsek toho laseru zastavi na nejakym bode a rozhavi ten vzduch na plazmu a tam pak sviti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
atnarfus  |  10. 02. 2006 21:20

je na ten bod zaostřenej, na obrázku na téhle stránce je to dobře vysvětlené
http://www.aist.go.jp/aist_e/latest_research/2006/20060210/20060210.html

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
atnarfus  |  10. 02. 2006 21:20

je na ten bod zaostřenej, na obrázku na téhle stránce je to dobře vysvětlené
http://www.aist.go.jp/aist_e/latest_research/2006/20060210/20060210.html

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
atnarfus  |  10. 02. 2006 21:20

je na ten bod zaostřenej, na obrázku na téhle stránce je to dobře vysvětlené
http://www.aist.go.jp/aist_e/latest_research/2006/20060210/20060210.html

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ystrem  |  10. 02. 2006 20:28

Je to sice moc pekny jsem fanda to takovejchle vecicek. Ale docela by me zajimalo jak udelaj ze se ten paprsek toho laseru zastavi na nejakym bode a rozhavi ten vzduch na plazmu a tam pak sviti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KillerZero  |  11. 02. 2006 11:22

Že by interference?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ich  |  10. 02. 2006 14:34

Tak o tomhle psal pred 70 lety J.M.Troska Dokonce tam je i naznacen pricip jak by to melo fungovat. Mrknete do prvniho dilu Kapitana Nema od nej Nemo to tam pouziva jako slunce ve svem podzemnim svete

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
azazel@email.cz  |  10. 02. 2006 15:13

on je vééééééééééééééééééééééééélikánskej rozdíl někde naznačit princip
a opravdu to vyrobit...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tulpik  |  10. 02. 2006 15:45

omfg

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
darw  |  10. 02. 2006 15:58

jj troska je krutej.) cetl sme to snad  5 .)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
X  |  11. 02. 2006 02:23

Já od J. M. Trosky - Zápas s nebem (782 stránek) jen 13x  Moje nejoblíbenější kniha  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mi.Chal, Mi.Chal  |  11. 02. 2006 10:48

tak zbytek mas treba tady: http://knihy.satura.cz/Troska/

i kdyz je tam tech knizek asi 9, tak tech prvnich 8 na sebe navazuje...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ich  |  13. 02. 2006 06:28

Diky, tak ted uz budu mit Trosku celeho :o) Co to je ale za format pdb? Me se to snazi otevirat Visual studio od mrkvosoftu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mi.Chal, Mi.Chal  |  13. 02. 2006 07:11

pdb jsou jednak nejake debugovaci informace pro programy vytvorene ve VS, ale v tomhle pripade je to format elektronickych knih pro PDA. Na tom samem linku mas ale odkaz i na ctecku na PC (na strance dole), pripadne je najdes tady: http://www.palmknihy.cz/www/platforms.php?Xid=x

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MultiTricker, MultiTricker  |  10. 02. 2006 14:19

Paráda, už jenom zminiaturizovat, přidat víc barev, zajistit aby to neškodilo lidskému zdraví a šup s tím na trh ve velkém měřítku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
misticjoe, misticjoe  |  10. 02. 2006 15:32

To o lidském zdraví nebude tak horké... Takže tím se nám "to do" zužuje a hned jsme blíž k cíli

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kato, Kato  |  10. 02. 2006 14:10

Je mi jasny, ze zatim jsou 3D displeje jeste ani ne v plenkach, ale stejne uz slintam Kazdopadne Zive jeste mohlo do odkazu napsat nejen od koho to maji, ale taky stranky "produktu" (teda ne primo japonsky, ale anglicky ). Takze tady: http://www.aist.go.jp/aist_e/latest_research/2006/20060210/20060210.html mate asi puvodni zdroj - je to tam trosku nastineny, jak to funguje a navic o trosku vic obrazku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
azazel@email.cz  |  10. 02. 2006 14:21

ne že bych jim nevěřil, ale kdyby přidali video, tak by to bylo mnohem zajímavější
takových 3d displejů už bylo... a všechno to byly kachny 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  10. 02. 2006 16:17

Tak to je mazec..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xxx  |  10. 02. 2006 23:08

prasarnicek se jim zachtelo?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karlos  |  10. 02. 2006 14:03

 Bravo!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor