4 GB dual channel kity již brzy

Diskuze čtenářů k článku

yu  |  13. 12. 2006 14:51

rozdil oproti single je minimalni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
L-Core, L-Core  |  13. 12. 2006 14:40

"Windows Vista 32-bit neumí adresovat více jak 3,25 GB"

Co je to za info?
Podle mně umí 4GB (2^32). Do toho se ale počítá i paměť grafické karty, swap, IRQ,... Prý!! (jak jsem slyšel, tak podávám dál...)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mira  |  13. 12. 2006 14:48

jejda a jak se tohle bude resit? Vzdyt za nejakych 5 let, kdy se Vista bude stale jeste nejspis pouzivat, budou naroky nekterych aplikaci vcetne her jiste mnohem dal nez na 3,25 ci 4GB.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
L-Core, L-Core  |  13. 12. 2006 14:51

64-bit OS (Vista)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek., Radek.  |  13. 12. 2006 20:25

Tak třeba v 32-bit XP už je problém jít přes 2GB (musí se to řešit direktivou která tento limit posune na "CELÉ" 3GB), protože výš už se výhradně mapují ovladače a pod.). Navíc spousta klasických paměťových a souborových API funkcí (Widle jsou holt pořád jenom evoluce z Windows 3.x)!) má pořád problémy s přímým adresováním čehokoliv přes 2GB. Těžko očekávat že 32-bit blitka jménem "Vista" na tom bude líp, když jediné co tam ve skutečnosti navíc oproti XP je jenom "AERO pro certifikované" a všudypřítomné DRM...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
G78  |  14. 12. 2006 00:31

Vím, že jsem na Živě, ale tohle je moc :). 32-bitový systém je obecně schopen adresovat 4GB fyzické paměti (včetně paměti zařízení), s technologií PAE až 32GB. Adresní prostor (vždy 4GB) se dělí na část dostupnou pro aktuální proces, a na část používanou kernelem. Standardně je dělení 2/2 (GB), dá se triviálně nastavit na 3/1 (GB). V důsledku toho jeden proces(!) nemůže adresovat více, než 2 (případně 3) GB RAM.
Nová funkcionalita Windows Vista je popsána třeba na wiki, a nepřijde mi to jako krátký list :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Features_new_to_Windows_Vista

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
J  |  13. 12. 2006 12:56

Gentialni, kupte si HW v cene 40k+ nainstalujte si 10GB OS, k tomu 20GB office a ve finale v tom stvorte stranku textu, ktera zabere max 5kB. Nemelo by to nahodou byt ponekud naopak ? Nemel by nahodou OS byt tim, co je na HW nejmene narocne ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Multimotyl  |  13. 12. 2006 13:10

Moment! napíšeme stránku, která by měla 5kb v T602. Teď bude mít 5mb, protože si do ní můžu strčit 15 bmp obrázků :o).... A poslat je mailem :o)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anakin  |  13. 12. 2006 13:25

Pravda. Melo. Ale u Windows to nejak neplati. Bohuzel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lojza  |  13. 12. 2006 12:43

10K za paměť? Archicad? Mech Desktop? Počítáme kolize? Používáme Matlab? Ne! Píšem dopisy a hrajem hry!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vetrelec  |  13. 12. 2006 12:25

čistě nainstalované Windows XP vezmou cca 300 MB operační paměti
Není to nesmysl?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
korwin  |  13. 12. 2006 19:20

je :))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mistake  |  13. 12. 2006 12:03

kde jsou ty casy, kdy kazdemu stacilo 640 KB operacni pameti

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
proc  |  13. 12. 2006 12:08

V prdeli....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BedricH  |  13. 12. 2006 12:31

To nepochybne,
jen bych podotkl, ze "ciste nainstalovane WinXP" i s office a nejnutnejsimi nastroji (total commander, cygwin, virtualdub, klmcodec...) si u me v nekolika pripadech "vzaly" do 80MB. Alespon tedy na strojich s 256MB RAM...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
snake  |  13. 12. 2006 14:00

Mám stejnou zkušenost. Také běhám na compu s 256 MB paměti a systém z ní zabírá cca 80. A cygwin mám také, ten ale po startu nezabírá nic (nicméně při běhu jsou cygwinové programy velmi skromné a přitom nabízejí daleko víc než std. command-lajnové příkazy winů)...

A tam, kde mám na počítači 512 MB, vypínám swap, aby byl běh rychlejší - a zatím se mi nestalo, že by si nějaký program stěžoval na nedostatek (hry nehraju).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xtonda, xtonda  |  13. 12. 2006 15:21

A já zas tvrdím, že to je nesmysl, máma nedávno nafasovala předinstalovaný notebook s WinXP, firewallem a antivirem (Norton Internet Security) a nějakými HP utilitkami a po nastartování si to vezme cca 280MB operační paměti z 248 dostupných.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
korwin  |  13. 12. 2006 19:00

No já nevím...mám notas P3 900mhz 256RAM a po startu mám cca 100 MB volnýho prostoru...pokud pustím word+winamp+Firefox tak mám asi 60MB volnýho..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xtonda, xtonda  |  13. 12. 2006 21:34

No možná jsem to trochu, přehnal, ale když jsem si před rokem instaloval nový notes, tak po nainstalování si Win XP SP1 vzaly tak těch 128, po instalaci SP2, všech záplat, driverů a obslužných programů k HW a nějaké té ochrany jsem byl skoro na 200 a když k tomu přidám takové ty nezbytné věci, které běží pořád jako ICQ, ActiveSync apod. tak jsem skoro na 256, takže aby člověk mohl alespoň trochu slušně pracovat, tj. mít puštěnou nějakou tu office, poštu, browser a nemusel čekat až to přeswapuje, tak 512 je prostě takové to minimu, ve smyslu že kupovat PC s méně než 512 paměti je dnes prostě hloupost, bohužel výrobci to stále nabízejí a lidé, kteří na spoustě míst rozhodují o nákupech, ale po technické stránce tomu nerozumí, to objednávají.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MultiTricker (novy), MultiTricker (novy)  |  13. 12. 2006 19:39

Ano, ale to se není čemu divit. Takto předinstalovaný systém od výrobce notebooku, do kterého jsou navíc nainstalované mamutí utility (NIS, HP průvodci...) opravdu zabere tak velký kus operační paměti. Je to právě těmi programy, které jsou graficky přeplácané a řada z nich je zbytečných.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek., Radek.  |  13. 12. 2006 20:31

No co jsem tak zatím na těch "OEM-předinstalovaných" kusech zažil, tak právě zmiňovaný NIS se (díky své žravosti a obludné otravnosti při výchozí instalaci) chová víc jako virus než jako antivirák, o HP utilitkách nemluvě...
Jinak nezaplácané XP se v nouzi (!) dají provozovat i na celkem pomalé pecce se 128MB...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
4daPeace, 4daPeace  |  13. 12. 2006 22:08

Snad je jasne, ze cim vic pameti je v systemu, tim vic vzdy bude samotny Win po startu zabirat. A je to spatne? Neni! Je to jenom dobre, kdyz se po startu PC, kdy se defaultne predpoklada samotna prace v systemu (zadne hry, kodovani videa a nevim co vsechno), prednacte vsechen mozny obsah do pameti a potom je vse rychlejsi! Kdyz si pustim hru, systemove programy pamet uvolni. Az budou mit lide tyhle 4GB RAM, system jim na zacatku 'sezere' treba cele 2GB a vubec bych se nedivil. Od toho snad ta pamet je, aby se cela zaplnila, kdyz je potreba a ne aby sme meli 4GB RAM a trhali svetove rekordy ve volnem pametovem mistu po spusteni! At si to vezme, kdyz muze, no ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xtonda, xtonda  |  13. 12. 2006 23:13

No to jo, ale není dobře když si nově nainstalovaný systém po startu vezme 280 na systému, který má osazeno 248.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor