24 portů SATA 3.0 Gb/s na jedné kartě

Diskuze čtenářů k článku

czechian  |  16. 08. 2006 16:16

Jinak Areca má hodně typů podobných řadičů, stačí kouknout na stránky. Bohužel ale nejsou nejlevnější. Tento stojí okolo $1100.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ghuul  |  16. 08. 2006 20:02

Tak to bych čekal klidně víc. To není tak špatný, pokud uvážím že nějaký pořádný SATA řadič třeba od Adaptecu s daleko méně porty stojí kolem 8k. A dolar pujde dolů... ropa zdražuje a všichni víme, jak jsou amíci propojení s ropou že .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lyon  |  16. 08. 2006 15:20

PCIE-X ma byt co, prosim???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ghuul  |  16. 08. 2006 19:59

Budto nekdo blbe pise, nebo tim mozna vyrobce naznacuje ze je to dostupne ve verzi PCIe i PCI-X ? Nejlip se asi podivat primo na stranky vyrobce. Tohle vypada ze nekdo proste neco blbe napsal a nekdo dalsi to zase hezky opsal...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eagle  |  16. 08. 2006 20:00

Asi stejný problém jako se SATA II (pro neznalé - je to název organizace sdružující Dell, HP, Hitachi Global Storage, Intel, Maxtor, Seagate, Vitesse Semiconductor a další společnosti).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan  |  16. 08. 2006 12:01

no neni k sezrani? docela fantazie. :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan  |  16. 08. 2006 12:00

no neni k sezrani? docela fantazie. :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
P4V3L, P4V3L  |  16. 08. 2006 11:11

Mooooc pekna karticka... slint... to bych si nechal rict, ale zatim jsem nikde nevidel cenu... ale pocitam, ze pod 50k to asi nebude

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dano  |  16. 08. 2006 11:06

spravit Raid0 na 24 diskoch naozaj iba na skusku, neviem kto by to v praxi bol ochotny pouzivat :) Dobre by bolo trebars 0+1 alebo tak.
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rafter  |  16. 08. 2006 12:09

No spis bych to videl na RAID5

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pedro  |  16. 08. 2006 13:46

Jste pak stejne limitovani rychlosti PCIe sbernice.

Nehlede na spolehlivost (vypadek proudu,...).. kvalitni diskove pole se tim nahradit neda.
Kdo to mysli vazne s rychlosti, spolehlivosti a dostupnosti, tak se kvalitnimu disk. poli nevyhne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
snake  |  16. 08. 2006 13:53

Naprostý souhlas, nevím, co jiného než RAID5 by tam mělo jít. Při vhodné konfiguraci to bude mít rychlejší jak access ("seek"), tak i lineární čtení, a k tomu ta nádherná redundance, až se nějaký disk podělá (a klidně i více najednou)...
 
A souhlasím s kolegou předřečníkem,že to bude asi hodně drahá sranda. Na druhou stranu když nad tím přemýšlím, nechápu prostě moc proč.... "Spočítat" něco takového přeci umí prakticky každý dnešní procesor... Je opravdu jediný problém prostě v tom, že se těch "krabiček" (OK, tak karet) vyrobí příliš málo?


Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bw  |  16. 08. 2006 14:45

(a klidně i více najednou) - doufam, ze s temahle znalostma pod vasima rukama moc RAID5 poli nejede

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
borek  |  16. 08. 2006 15:10

Neni problem raid5, kde bude treba 12 datovych a 4 paritni disky, to potom snese vypadek 4 disku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bw  |  16. 08. 2006 17:29

mno... z podstaty veci je u RAID 5 paritni disk jen jeden. u RAID6 jsou 2. nemyslite hot-spare? ;) jinak tam stale zustava okno, pri kterem muzete z RAID 5 ztratit vsechny data (nez se regeneruji XOR hodnoty na novem/nekterem spare disku). ale to jen tak, kdyby to tady cetl nekdo neznaly, aby nenabyl dojmu, ze RAID 5 je uplne to nejvic nejlepci pole na svete a to se jeste nebavime o pripadne obnove dat z poskozeneho disku, ktery byl v RAID 5... no nic, ja zase pujdu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pedro  |  17. 08. 2006 08:57

Jinak k hot-spare: to se jedna o jeden disk, ktery je v poli navic (muze slouzit i pro vice poli najednou). Kdyz nejaky disk vypadne, ihned se aktivuje a dopocitaji se na nej data za vypadly disk. Tak se vyhnete riziku ztraty vsech dat, kdyby se vyskytla nahodou jeste nejaka chyba, nez se dostane k poli (popr. nejaky technik) a vymeni disk.

Pokud je penez, disku, elektriny a zimy nazbyt, tak je asi nejlepsi RAID 10 (kombinace 0 a 1 = mirror strippingu), na kazdy disk je jeden zalozni, vykonnejsi nez RAID 5 (kde zapis znamena precteni starych dat, vypocitani nove parity, zapis novych dat a nove parity).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pedro  |  17. 08. 2006 08:46

To je samozrejme hloupost - RAID 5 ma jen jeden paritni disk. Pokud vypadne paritni, nic se az tak nedeje, pokud jeden z datovych disku, tak se to dopocita, ale dosti to disk. poli trva a behem toho neni chraneno proti vypadku. Proto RAID 6, kde jsou paritni disky pouze 2 - toto doporucuji, protoze kdyz vam behem opravy u RAID 5 pole narazi pri cteni na chybu, ktera se zatim neprojevila, tak je odpojen a prichazite uplne o vsechna data z pole.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor