Ondřej Brichta

Začínáme s Flash MX 2004 – 27. díl – závodní auto – dokončení

Začínáme s Flash MX 2004 – 27. díl – závodní auto – dokončení

Dnes budeme pokračovat v rozdělané práci z minulého dílu, připojíme zvukový doprovod během jízdy auta, budeme počítat opotřebení při výjezdu mimo dráhu a doplníme naši hru o počítadlo ujetých kol.

19.  9.  2005 | Ondřej Brichta |2

Začínáme s Flash MX 2004 – 26. díl – ovládání pohybu autíčka

Začínáme s Flash MX 2004 – 26. díl – ovládání pohybu autíčka

V dnešním díle si vyzkoušíme velmi častou, ale neméně zajímavou ukázku v ovládání pohybu objektu, v našem přídě se bude jednat o jízdu autem ve vymezeném prostoru.

12.  9.  2005 | Ondřej Brichta |7

Začínáme s Flash MX 2004 – 25. díl – streaming videa

Začínáme s Flash MX 2004 – 25. díl – streaming videa

Dnes si ukážeme jednu z velmi zajímavých funkcí Flashe, kterou je zobrazení a možnost streamování videosouborů.

5.  9.  2005 | Ondřej Brichta |5

Začínáme s Flash MX 2004 – 24. díl – úprava komponent

Začínáme s Flash MX 2004 – 24. díl – úprava komponent

V minulém díle jsme si řekli, že nemůžeme maskovat dynamické textové pole. Pro scrollování delšího textu proto využijeme a upravíme jednu z připravených komponent ve Flashi - „textArea“.

29.  8.  2005 | Ondřej Brichta |3

Začínáme s Flash MX 2004 – 23. díl –RSS a MP3 přehrávač

Začínáme s Flash MX 2004 – 23. díl –RSS a MP3 přehrávač

Dnes začleníme do naší prezentační stránky vytvořenou RSS čtečku zpráv a dále umožníme přehrávání hudby s využitím MP3 přehrávače z minulého dílu.

22.  8.  2005 | Ondřej Brichta |7

Začínáme s Flash MX 2004: 22. díl – MP3 přehrávač, druhá část

Začínáme s Flash MX 2004: 22. díl – MP3 přehrávač, druhá část

Dnes si připravíme náš přehrávač pro začlenění do vytvořené prezentace. Ukážeme si jednoduchý způsob čtení ID3 tagů, které mohou být součástí mp3 souborů, dále přidáme ovladač hlasitosti a nakonec upravíme barevnost použitých tlačítek.

15.  8.  2005 | Ondřej Brichta |5

Začínáme s Flash MX 2004 – 21. díl – MP3 přehrávač, první část

Začínáme s Flash MX 2004 – 21. díl – MP3 přehrávač, první část

Zatím jsme se v našem seriálu nezmínili o možnostech práce se zvukem. Dnešním dílem se začneme podrobněji věnovat funkcím, které nám Flash při práci se zvuky nabízí.

8.  8.  2005 | Ondřej Brichta |10

Začínáme s Flash MX 2004 – 20. díl – RSS čtečka podruhé

Začínáme s Flash MX 2004 – 20. díl – RSS čtečka podruhé

Dnes vyřešíme problémy s načítáním dat z jiných serverů. Upravíme naší čtečku pro online provoz na webu a pozměníme její design a funkce, abychom ji mohli snadněji začlenit do webové prezentace.

1.  8.  2005 | Ondřej Brichta |3

Začínáme s Flash MX 2004 – 19. díl – RSS čtečka

Začínáme s Flash MX 2004 – 19. díl – RSS čtečka

Většina zpravodajských serverů dnes nabízí v xml formátu výpis aktuálních článků. Z předchozích dílů již umíme pracovat z XMl dokumenty, proč tedy nevyužít tyto znalosti a nevytvořit si vlastní čtečku těchto kanálů.

25.  7.  2005 | Ondřej Brichta |6

Začínáme s Flash MX 2004 – 18. díl – CSS formátování, preloader textu

Začínáme s Flash MX 2004 – 18. díl – CSS formátování, preloader textu

V první řadě stručně vysvětlíme formátování pomocí CSS, které jsme minulým dílem omylem přeskočili. Dále se zaměříme na optimalizaci skriptu použitím preloaderů pro načítání obrázků do textových polí a vytvoříme si generátor horního menu z xml šablony.

18.  7.  2005 | Ondřej Brichta |14

Začínáme s Flash MX 2004 – 17. díl – načítání XML dat

Začínáme s Flash MX 2004 – 17. díl – načítání XML dat

V dnešním díle převedeme externí soubor data.txt do XML formátu. Naučíme se několik základních příkazů pro zpracování načtených dat.

11.  7.  2005 | Ondřej Brichta |8

Začínáme s Flash MX 2004 – 16. díl - prezentační stránka, 3. část

Začínáme s Flash MX 2004 – 16. díl - prezentační stránka, 3. část

Možnost načítat externí data patří mezi velmi užitečné funkce Flashe. Dnes této možnosti využijeme, pro externí definování textů do webové stránky. Naučíme se pracovat s dynamickým textovým polem a možnostmi jeho formátování pomocí několika html tagů

27.  6.  2005 | Ondřej Brichta |5

Acrylic: jaký je grafický program od Microsoftu?

Acrylic: jaký je grafický program od Microsoftu?

Koncem minulého týdne byla uvolněna beta verze grafického programu z dílny Microsoftu, který by se mohl, podle některých „zasvěcenců“, stát konkurentem některým již zavedeným grafickým nástrojům. Že to nebude zas až tak žhavé, se přesvědčíte v dnešní recenzi.

22.  6.  2005 | Ondřej Brichta |23

Začínáme s Flash MX 2004 – 15. díl – prezentační stránka, 2. díl

Začínáme s Flash MX 2004 – 15. díl – prezentační stránka, 2. díl

Dnes využijeme preloaderu z předchozích dílů a začleníme jej do naší stránky. Díky dalším zkušenostem s maskou a duplikováním objektů vytvoříme také zajímavý efekt v menu prezentace.

20.  6.  2005 | Ondřej Brichta |9

Začínáme s Flash MX 2004 – 14. díl – jednoduchá prezentační stránka

Začínáme s Flash MX 2004 – 14. díl – jednoduchá prezentační stránka

Protože už známe několik zajímavých postupů programování ve Flashi, připravíme si jednoduchou prezentační stránku, kterou budeme v dalších dílech postupně vylepšovat již známými postupy.

13.  6.  2005 | Ondřej Brichta |5

Začínáme s Flash MX 2004 – 13. díl – odkrývání objektu pomocí maskování

Začínáme s Flash MX 2004 – 13. díl – odkrývání objektu pomocí maskování

V minulém díle jsme se naučili vytvořit masku pomocí ActionScriptu. Dnes si vyzkoušíme vytvořit zajímavý efekt odkrývání objektu pomocí malých čtverců tvořících jednu masku, při kterém opět využijeme maskování pomocí ActionScriptu a další již naučené funkce.

6.  6.  2005 | Ondřej Brichta |1

Začínáme s Flash MX 2004 – 12. díl - lupa

Začínáme s Flash MX 2004 – 12. díl - lupa

V části, věnované úvodu do kreslení ve Flashi, jsme si vyzkoušeli, jak lze využít efektu masky. V dnešním díle si ukážeme další možnost, jak masku použít, tentokrát však pro její vytvoření použijeme pouze příkazů Action Scriptu.

30.  5.  2005 | Ondřej Brichta |7

Začínáme s Flash MX 2004 – 11. díl - metody objektu MovieClip

Začínáme s Flash MX 2004 – 11. díl - metody objektu MovieClip

V dnešním díle se zaměříme na některé metody objektu MovieClip. Naučíme se vytvářet kopie MovieClipů, budeme dynamicky měnit jejich vlastnosti a nakonec si vyzkoušíme zajímavý efekt, kdy vytvořené kopie sledují pohyb myši.

23.  5.  2005 | Ondřej Brichta |13

Začínáme s Flash MX 2004 – 10. díl – Preloader

Začínáme s Flash MX 2004 – 10. díl – Preloader

Preloader by měl patřit ke každé větší flashové animaci. Jeho účelem je informovat o stavu načítání celé animace a její následné spuštění. V dnešním díle si ukážeme, jak se takový preloader dělá.

16.  5.  2005 | Ondřej Brichta |15

Recenze Macromedia Captivate - pomocník při výuce počítačových programů

Recenze Macromedia Captivate - pomocník při výuce počítačových programů

Máte nový softwarový produkt a potřebujete naučit uživatele efektivně pracovat v jeho prostředí? Chcete vytvořené simulace použít ve vašem e-learningovém sytému? Nebo vás už prostě nebaví neustále vysvětlovat tchýni, jak má formátovat odstavce ve Wordu? Pak je pro vás nový produkt od firmy Macromedia užitečným řešením.

9.  5.  2005 | Ondřej Brichta |9

Začínáme s Flash MX 2004 – 9. díl – první krůčky s ActionScriptem

Začínáme s Flash MX 2004 – 9. díl – první krůčky s ActionScriptem

Dosud jsme se zabývali pouze kreslením a jednoduchými animacemi ve Flashi. Hlavní hnací silou veškerých flashových animací je však ActionScript. Dnes si vysvětlíme několik základních vlastností programování v tomto prostředí.

9.  5.  2005 | Ondřej Brichta |3

Začínáme s Flash MX 2004 – 8. díl – Timeline Effects

Začínáme s Flash MX 2004 – 8. díl – Timeline Effects

V nové verzi Flash MX 2004 se objevilo několik zajímavých funkcí, které by měly usnadnit práci při tvorbě některých efektů. V dnešním díle se podrobněji podíváme, co nám nové funkce umožňují.

2.  5.  2005 | Ondřej Brichta |3

Začínáme s Flash MX 2004 - 7. díl - maskování objektů

Začínáme s Flash MX 2004 - 7. díl - maskování objektů

Další zajímavou funkcí Flashe je možnost použití masky, pro zobrazení vybrané části objektu. V dnešním díle si funkci masky vyzkoušíme na příkladu, ve kterém budeme z rozmazané fotografie odrývat originální obrázek.

25.  4.  2005 | Ondřej Brichta |6

Začínáme s Flash MX 2004 – 6. díl – morfování objektů

Začínáme s Flash MX 2004 – 6. díl – morfování objektů

Často se setkáme s případy, když někdo dělá z komára velblouda. My, co se učíme Flash, budeme moci po dnešní lekci říct, že umíme udělat velblouda i ze žáby. Naučíme se totiž další ze zajímavých animačních technik, která nám umožňuje tzv. morfování objektů.

18.  4.  2005 | Ondřej Brichta |7

Začínáme s Flash MX 2004 – 5. díl – export animací

Začínáme s Flash MX 2004 – 5. díl – export animací

Tento díl nás provede možnostmi exportu našich animací. Ukážeme si jak se vkládá flashová animace do HTML kódu webové stránky a nezapomeneme na menu z předchozího dílu, které vylepšíme, abychom jej mohli použít pro webovou stránku.

11.  4.  2005 | Ondřej Brichta |3

Začínáme s Flash MX 2004 – 4. díl – menu

Začínáme s Flash MX 2004 – 4. díl – menu

V dnešním díle využijeme postupy z předešlých dílů, seznámíme se s objektem tlačítka a porozumíme základním příkazům Action Scriptu, abychom mohli vytvořit jednoduché rozbalovací menu.

4.  4.  2005 | Ondřej Brichta |39

Začínáme s Flash MX 2004 - 3. díl – jednoduchý pohyb

Začínáme s Flash MX 2004 - 3. díl – jednoduchý pohyb

Po úspěšném rozpohybování objektu v minulém díle, bude dnešní animace pohybu po nakreslené křivce hračkou. Ke konci kapitoly si vyzkoušíme jak plynule zrychlovat a zpomalovat pohybující se objekt, nebo automaticky objektem během pohybu otáčet.

29.  3.  2005 | Ondřej Brichta |19

Začínáme s Flash MX 2004 - 2. díl – jednoduchá animace

Začínáme s Flash MX 2004 - 2. díl – jednoduchá animace

První pokus o jednoduchou animaci pomocí základních technik, které nám prostředí Flashe poskytuje. Naučíme se pohybovat objektem, měnit jeho barvu, průhlednost a osvojíme si základní animační nástroje.

24.  3.  2005 | Ondřej Brichta |15

Začínáme s Flash MX 2004 – 1. díl

Začínáme s Flash MX 2004 – 1. díl

Zase ten Flash! Na jedné straně neskutečně otravné animace, které neustále útočí v podobě vlezlých reklamních bannerů a pop-up oken, na straně druhé vynikající nástroj pro tvorbu poutavých webových animací. Tímto dílem začínáme postupné seznamování se s produktem Maromedia Flash MX 2004.

17.  3.  2005 | Ondřej Brichta |30