Ondřej Brichta

Sledujte Živě.cz na Facebooku
Umíme ve Flashi – 32. díl - zakončení seriálu

Umíme ve Flashi – 32. díl - zakončení seriálu

Dnešním dílem uzavřeme tento, již přes rok trvající, seriál o programování ve Flashi. Stručně si zopakujeme nejčastější problémy a nakonec se pokusíme nahlédnout do budoucnosti flashových aplikací.

22.  5.  2006 | Ondřej Brichta | 3

Umíme ve Flashi - 31. díl - vlastní komponenta

Umíme ve Flashi - 31. díl - vlastní komponenta

V dnešním díle si vytvoříme jednoduchou komponentu, která bude zobrazovat barvy z barevné paletky.

15.  5.  2006 | Ondřej Brichta | 1

Umíme ve Flashi - 30. díl - plastická hmota

Umíme ve Flashi - 30. díl - plastická hmota

V dnešním díle si trochu oddychneme a pohrajeme si s již známými bitmapovými filtry, pomocí kterých vytvoříme neustále se pohybující a náhodně se dělící plastickou hmotu.

8.  5.  2006 | Ondřej Brichta | 2

Umíme ve Flashi – 29. díl – dynamické XML menu

Umíme ve Flashi – 29. díl – dynamické XML menu

V dnešním díle vytvoříme dynamické flashové menu, které bude externě konfigurovatelné pomocí XML datového souboru.

24.  4.  2006 | Ondřej Brichta | 4

Umíme ve Flashi – 28. díl – prezentační CD

Umíme ve Flashi – 28. díl – prezentační CD

V dnešním díle si popíšeme způsob a pravidla tvorby vlastního prezentačního CD a představíme si některé užitečné funkce pro ovládání těchto prezentací.

18.  4.  2006 | Ondřej Brichta | 1

Umíme ve Flashi - 27.díl – fotogalerie

Umíme ve Flashi - 27.díl – fotogalerie

V dnešním díle se podíváme na užitečný doplněk našich prezentací, kterým je fotogalerie. Naše galerie bude umět načítat a dynamicky zobrazovat externí obrázky díky snadno editovatelnému řídícímu XML dokumentu.

11.  4.  2006 | Ondřej Brichta | 6

Umíme ve Flashi – 26. díl – pomocné nástroje

Umíme ve Flashi – 26. díl – pomocné nástroje

V dnešním díle si představíme významné pomocníky při práci s Flashem, kteří šetří čas při tvorbě složitějších efektů a animací, umožňují tvorbu plnohodnotných 3D animací, kvalitních flashových spořičů nebo rozšiřují funkce flashových animací o ukládání a manipulaci se sobory či přímou spoluprácí s databázemi.

3.  4.  2006 | Ondřej Brichta | 1

Umíme ve Flashi - 25.díl - optimalizace flashových aplikací

Umíme ve Flashi - 25.díl - optimalizace flashových aplikací

Indexovatelnost swf souborů už dávno není žádným tajemstvím, proto si dnes ukážeme, jak vidí naše flashové stránky například Gogole a představíme si několik řešení, jak zajistit přístupnější obsah pro vyhledávače a tím i pro naše uživatele.

27.  3.  2006 | Ondřej Brichta | 1

Umíme ve Flashi - 24. díl – dokončení hry

Umíme ve Flashi - 24. díl – dokončení hry

Tento miniseriál, kdy jsme vytvořili jednoduchou akční hru, dnes uzavřeme přidáním funkcí pro ukládání výsledků, dosažených jednotlivými hráči.

20.  3.  2006 | Ondřej Brichta | 1

Umíme ve Flashi - 23. díl - akční hra 5. díl

Umíme ve Flashi - 23. díl - akční hra 5. díl

Dnes do hry přibudou nepřátelé, kteří budou ohrožovat naší figurku. Aby ale figurka nebyla bezbranná, umožníme jí jednoduchým způsobem nepřátele zneškodnit pomocí střely.

13.  3.  2006 | Ondřej Brichta | 1

Umíme ve Flashi – 22. díl – hra 4. díl

Umíme ve Flashi – 22. díl – hra 4. díl

V dnešním díle oživíme našeho hrdinu, ze kterého se tak stane opravdová chodicí figurka. Navíc také přidáme nové objekty pro snižování a zvyšování počtu životů na hráčově kontě.

6.  3.  2006 | Ondřej Brichta | 2

Umíme ve Flashi - 21. díl – hra 3. část

Umíme ve Flashi - 21. díl – hra 3. část

Dnes to naše figurka „odskáče“. Naučíme jí poskakovat po scéně, ale abychom neposkakovali pouze na jednom místě, umožníme posouvání celé scény podle pohybu figurky.

27.  2.  2006 | Ondřej Brichta | 2

Umíme ve Flashi – 20. díl – detekce kolize II.

Umíme ve Flashi – 20. díl – detekce kolize II.

V dnešním díle upravíme detekci kolize do obecně použitelné podoby, umožňující zjišťovat kolizi dvou objektů v aktuálních pozicích včetně užitečné funkce, zjišťující možnou kolizi dvou objektů, která teprve nastane.

20.  2.  2006 | Ondřej Brichta | 1

Umíme ve Flashi – 19. díl – detekce kolize objektů

Umíme ve Flashi – 19. díl – detekce kolize objektů

Dnešním dílem začínáme další z miniseriálů, na jehož konci bude akční hra, umožňující ukládání výsledků všech zúčastněných hráčů. Dnes se zaměříme na nejdůležitější funkci, která se týká detekce kolize jednotlivých objektů.

13.  2.  2006 | Ondřej Brichta | 1

Umíme ve Flashi – 18. díl – flashové sušenky

Umíme ve Flashi – 18. díl – flashové sušenky

Dnes se podíváme na možnost ukládání malého množství dat do souborů podobných klasickým cookies, které známe z běžných webových aplikací. Uložená data využijeme pro vytvoření jednoduchého počítadla návštěv.

6.  2.  2006 | Ondřej Brichta | 3

Umíme ve Flashi – 17. díl – návštěvní kniha III.

Umíme ve Flashi – 17. díl – návštěvní kniha III.

V dnešním díle dokončíme naší jednoduchou návštěvní knihu. Převedeme zpracování dat na stranu swf souboru, zápisům přidáme časový údaj a s využitím užitečné Tooltip komponenty umožníme zobrazení IP adresy odesílatele zprávy.

30.  1.  2006 | Ondřej Brichta | 4

Umíme ve Flashi – 16. díl – návštěvní kniha II.

Umíme ve Flashi – 16. díl – návštěvní kniha II.

V dnešním díle přidáme do návštěvní knihy funkce pro kontrolu správnosti vstupních údajů, vysvětlíme a popíšeme si nově použitou komponentu Alert a nakonec se zmíníme o správném kódování zdrojových dat knihy.

23.  1.  2006 | Ondřej Brichta | 1

Umíme ve Flashi – 15. díl – návštěvní kniha I.

Umíme ve Flashi – 15. díl – návštěvní kniha I.

Mezi významné prvky webových prezentací patří části věnované interakci s uživateli. Flash ve spolupráci s dalšími programovacími jazyky si s různými anketami, chaty, nebo návštěvními knihami umí dobře poradit. I z tohoto důvodu dnes začneme další z miniseriálů, věnovaný již zmíněným aplikacím. Na úvod si vytvoříme velmi jednoduchou návštěvní knihu.

16.  1.  2006 | Ondřej Brichta | 21

Umíme ve Flashi – 14. díl – kreslíme přechodové výplně

Umíme ve Flashi – 14. díl – kreslíme přechodové výplně

Dnes se zaměříme na možnosti kreslení objektů s výplněmi. Vyzkoušíme si možnosti nastavení jednotlivých parametrů přechodové výplně objektu pomocí příkazů AS a nakonec vytvoříme aplikaci pro kreslení čtyřúhelníků s možností dynamické změny polohy vnitřní výplně pomocí kurzoru myši.

9.  1.  2006 | Ondřej Brichta | 1

Umíme ve Flashi 13. díl - kreslicí aplikace - křivky

Umíme ve Flashi 13. díl - kreslicí aplikace - křivky

V minulém díle jsme si vytvořili aplikaci pro kreslení jednoduchých čar. V dnešním díle provedeme menší úpravy této aplikace, abychom si vyzkoušeli základní možnosti kreslení křivek.

2.  1.  2006 | Ondřej Brichta | 4

Umíme ve Flashi – 12. díl – kreslicí aplikace, úvod

Umíme ve Flashi – 12. díl – kreslicí aplikace, úvod

Dnešním dílem se začneme podrobnější seznamování se s možnostmi kreslení ve Flashi pomocí AS. Pro začátek si vytvoříme jednoduchou aplikaci, která bude umět kreslit barevné linky včetně jejich mazání.

26.  12.  2005 | Ondřej Brichta | 1

Umíme ve Flashi – 11. díl – čárový graf

Umíme ve Flashi – 11. díl – čárový graf

Dnešním dílem zakončíme náš miniseriál o tvorbě grafů jednoduchou funkcí, pomocí které snadno vytvoříme dynamický čárový graf, který bude opět čerpat hodnoty z připravené tabulky.

19.  12.  2005 | Ondřej Brichta | 1

Umíme ve Flashi – 10. díl – graf s tabulkou hodnot

Umíme ve Flashi – 10. díl – graf s tabulkou hodnot

V minulém díle jsme si ukázali zajímavý způsob dynamického generování grafů. Dnes navážeme na předchozí díly a zdrojová data grafu zobrazíme v tabulce pomocí komponenty DataGrid.

12.  12.  2005 | Ondřej Brichta | 1

Umíme ve Flashi – 9. díl – generování sloupcových grafů

Umíme ve Flashi – 9. díl – generování sloupcových grafů

Pokud potřebujeme graficky zobrazit určité hodnoty, grafy jsou k tomu ideální. A protože už toho hodně umíme, dnešní generátor dynamických sloupcových grafů pro nás bude hračkou.

5.  12.  2005 | Ondřej Brichta | 2

Umíme ve Flashi – 8. díl – krotíme komponenty 2. část

Umíme ve Flashi – 8. díl – krotíme komponenty 2. část

V dnešním díle se podíváme na využití komponenty „MenuBar“, díky které můžeme snadným způsobem vytvořit zajímavé menu webové prezentace. Zdrojová data budou v XML formátu, který se bude starat o všechny texty prezentace.

28.  11.  2005 | Ondřej Brichta | 1

Umíme ve Flashi – 7. díl – krotíme komponenty 1. část

Umíme ve Flashi – 7. díl – krotíme komponenty 1. část

Základní flashové komponenty výrazně usnadňují naši práci. Jejich užívání však často brání obavy z jejich složitosti, nebo neznalosti možností, jak je přizpůsobit svým potřebám. V dnešním díle se podíváme na některé nejpoužívanější zástupce.

21.  11.  2005 | Ondřej Brichta | 1

Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest: 20 powerbank s USB-C

Test: mobily do 3 500 Kč

Radíme s výběrem routeru

Tipy na nejlepší vánoční dárky