Audi je známou značkou, která se objevuje v prezentacích Nvidie k novým platformám Tegra, které jsou určené pro automobily. V nejnovějším případě na letošním CESu ukázala novinku v podobě Tegra X1, respektive i palubní počítač Nvidia Drive CX a autopilota Drive PX.
Audi nyní oznámilo, že vyvíjí systém zFAS („zentrales Fahrerassistenzsteuergerät“), který bude určen pro automatické řízení. Hlavní počítač je postaven na starší platformě Nvidia Tegra K1 a čipsetu Mobileye EyeQ3, který je schopen detekovat kolizi, upravovat zaměření světel, hlídání čar na silnici nebo rozpoznávání lidí v okolí vozu a podobně.
Pohled na hlavní řídící systém
Systémy jsou samozřejmě napojené na řadu senzorů, ze kterých získávají data pro vyhodnocení. Součástí centralizované platformy bude i neustálé snímání a sběr dat, která budou později nahrána přes LTE do cloudu a zpracována pro další budoucí vylepšení systému.
I když se jedná o mobilní platformu, kvalitní chlazení je základ
Kromě řídící jednotky Audi využívá i další komponenty výrobců jako je Bosch, Continental nebo Valeo, například i pro samotné ovládání brzd či řízení. Dle tiskové zprávy bude tento systém zařazován do „dvou let“ do různých modelů aut od Audi.
Ve srovnání s Tesla Motors je krásně vidět pomalá inovace, která je pro klasické automobilky typická. Elektromobil Tesla Model S už se několik měsíců prodává s integrovanými několika druhy senzorů i hardwarem pro automatické řízení.
V současnosti už tak několik měsíců probíhá sběr dat a pomocí softwarové aktualizace bude Tesla Motors už za přibližně dva měsíce postupně uvádět různé stupně automatického řízení pro již prodané vozy i z minulého roku. Zatímco hardware je už relativně dobře dostupný, důležitější a složitější je právě software.
Tesla Motors si vyvíjí systém pomocí vlastních inženýrů a Audi to nechává na externím dodavateli. Systém od Googlu zatím nepoužívá žádná automobilka, takže bude zajímavé sledovat, jak se tento trh nakonec vyvine - kolik se objeví konkurenčních platforem a jaká bude jejich kvalita.