AMD | Grafické karty | Radeon RX 6000

AMD odkrývá detaily ke grafikám Radeon RX 6000. Budou podporovat ray tracing přes DirectX i Vulkan

AMD před pár dny oznámilo, že ještě před uvedením nových desktopových grafických karet Radeon RX 6000 na trhu upřesní další detaily, které doposud nebyly zveřejněné. Největší otázky se týkají ray tracingu, kterým se konkurence v podobě Nvidie ohání už od minulé generace.

AMD nyní potvrdilo, že karty a ovladače budou podporovat všechny hry, které používají průmyslové standardy pro ray tracing. Týká se to přitom jak Microsoft DXR API, tak chystané formy ray tracingu pro Vulkan API.

AMD zároveň upozornilo, že nebude podporovat uzavřené API a rozšíření jiných stran, čímž nepřímo zaútočilo na Nvidii, která má ve zvyku vytvářet vlastní proprietární formy technologií.

ccff.png

Vzhledem k tomu, že stejná architektura RDNA2 je součástí i obou nových herních konzolí (PlayStation 5 a Xbox Series X/S), lze očekávat, že se vývojáři pustí do nativní podpory právě těchto standardů, pro které jsou tyto čipy připravené. Nelze ale čekat, že na nových Radeonech rozeběhnete třeba specializovanou verzi Quake II RTX nebo Wolfensten Youngblood (rovněž používá Nvidia RTX).

V případě hry Control se ale používá Microsoft DirectX Ray Tracing, takže by měla být kompatibilita zaručena.

Jak jsme informovali již dříve, dle předběžných testů to vypadá, že nové modely od AMD budou při zpracování ray tracingu slabší než konkurenční karty od Nvidie, na finální verdikt si ale musíme počkat s oficiálními testy. Ty by se měly objevit s blížícím se uvedením na trh – 18. listopadu pro Radeon RX 6800 a 6800 XT.

Uvedení grafických karet Radeon RX 6000

Pokud vám představení uniklo, můžete si ho pustit přímo zde:

Diskuze (7) Další článek: Samořídící závoďák Roborace hned po startu bezdůvodně narazil do zdi. Na vině je lidský faktor

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,