Společnost AMD nenechává nic náhodě, snaží se své postavení na trhu neustále upevňovat. Ani na poli grafických karet a u nich používaných technologií tomu není jinak. Odkoupením společnosti ATI získalo AMD práva, které je nutno řádně spravovat a zhodnocovat.
Architektura využívající technologii unifikovaných shaderů byla poprvé úspěšně použita v herním systému Xbox 360 od Microsoftu a je i součástí vyráběných grafických s podporou DirectX 10 včetně karet AMD-ATI. Nyní si tyto 3D grafické technologie od AMD licencovaly i společnosti Qualcomm a Freescale Semiconductor.
Obě společnosti mohou dle uzavřených licenčních smluv grafické 3D technologie od AMD využívat pro svá mobilní a bezdrátová zařízení.
AMD se mimo jiné snaží výrazněji prosadit na poli nových grafických standardů, jako je OpenGL ES (OpenGL for Embedded Systems), které stále více pronikají do ultramobilních zařízení.
Zdroj: InfoWorld,