Firmy v Česku ignorují blogy jako formu komunikace

Firmy v Česku ignorují blogy jako formu komunikace

Agentura LEWIS uveřejnila výsledky mezinárodního bleskového průzkumu, který se věnoval řízení publicity firem na webu 2.0. Z průzkumu vyplynulo, že až 79% dotázaných českých firem považuje blogy nebo diskusní fóra za důležitý komunikační kanál. Ale až 51% je nikdy nemonitoruje a až 41% neuvažuje o jejich využití v externí komunikaci firmy.

Průzkum byl proveden na vzorku 310 společností v Česku, na Slovensku, v Polsku a Maďarsku. Agentura LEWIS se ptala marketingových ředitelů a PR manažerů velkých a středně velkých firem na důležitost webu druhé generace pro jejich firmu, častost monitoringu dění v blozích a diskusních fórech a na plánované aktivity v oblasti sociálních médií.

Klepněte pro větší obrázek

V Maďarsku uvedlo ve srovnání s ostatními zeměmi nejvíce firem, že sociální média jsou pro ně relevantní. Maďarské firmy také podstatně častěji než české nebo slovenské firmy monitorují dění v blozích a v internetových diskusích. Nejmenší relevanci sociálních médií naopak vykázalo Polsko. Polské firmy provádějí monitoring dění v blozích jen minimálně a až 69% firem uvedlo, že neplánují využít sociální média ve své firemní komunikaci.

Jen minimum českých společností z B2B oblasti považuje sociální média za důležitá ve firemní komunikaci. Naopak firmy ze spotřebitelského segmentu je častěji hodnotí jako relevantní. Většina z nich provádí konsekventní monitoring alespoň vybraných sociálních médií. „Firmy se zpravidla koncentrují na ty blogy a bloggery, kteří jsou pro jejich segment důležití. To je zcela jistě přínosnější než monitorovat vše plošně jen proto, že je to možné,“ uvedl k výsledkům průzkumu Vítězslav Horák, ředitel pražské kanceláře LEWIS.

Klepněte pro větší obrázek

Blogy jsou podle některých studií druhou nejpopulárnější formou komunikace přes web 2.0, hned po videoportálech jako YouTube.com nebo jeho českých obdobách jako Stream.cz nebo Skouknito.cz. Například umisťování reklamních spotů také na YouTube už patří k běžné marketingové praxi. Průzkum LEWIS, který se ptal konkrétně na blogy a diskusní platformy, však naznačil, že firmy na využití těchto kanálů reagují přinejmenším rozpačitě. „Jistou výjimkou jsou velké nadnárodní korporace, které uvedly, že provozují alespoň interní blogy a evidují i několik stovek aktivních bloggerů. Pouštějí na ně však jen vlastní zaměstnance a jejich obsah není přístupný široké veřejnosti,“ dodává Vítězslav Horák.

Diskuze (1) Další článek: Spouštějte Windows aplikace pod Linuxem s finální verzí Wine 1.0

Témata článku: Lewis, Průzkum, Velká korporace, Blogger, Monitoring, Reklamní platforma, Firemní komunikace, Relevance, Velká komunikace


Určitě si přečtěte

13 praktických tipů a triků pro Mapy.cz, které možná neznáte

13 praktických tipů a triků pro Mapy.cz, které možná neznáte

** Mapy.cz neslouží jen k zobrazení podkladů a plánování tras ** Nabízejí celou řadu dalších praktických funkcí a možností ** Vybrali jsme třináct tipů a triků, o kterých možná (ne)víte

Karel Kilián | 28

Kdyby dnes USA vypnuly GPS, možná byste si toho na mobilu ani nevšimli

Kdyby dnes USA vypnuly GPS, možná byste si toho na mobilu ani nevšimli

** Satelitní navigaci jsme si zvykli říkat podle americké předlohy GPS ** Dnešní telefony ale používají také evropský, ruský a čínský systém ** Kdyby USA nyní vypnuly GPS, možná byste to ani nepoznali

Jakub Čížek | 53

Testy čipů Ryzen 3000: AMD překonává Intel ve výkonu, přitom stojí méně

Testy čipů Ryzen 3000: AMD překonává Intel ve výkonu, přitom stojí méně

** Testy nových procesorů Ryzen 3000 od AMD jsou venku ** Výkon ve většině aplikací překonává konkurenci od Intelu ** AMD je přitom zároveň neuvěřitelně výhodné v poměru ceny i výkonu

Karel Javůrek | 173



Aktuální číslo časopisu Computer

Velký test Wi-Fi mesh

Nejlepší hodinky pro všechny aktivity

Důležité aplikace na cesty

Jak streamovat video na Twitch