Worlds.com: Máme patent na internetový 3D svět a budeme se za něj bít

Na sklonku roku se doslova roztrhl pytel se soudními žalobami ohledně porušování patentního práva. Na Štědrý den tak zažalovala Microsoft, Apple a Google malá firma Cygnus Systems, která od jara drží patent na spouštění dokumentů přes náhledové miniatury, ve stejný den ale podobný krok učinila i michiganská společnost Worlds.com, která stojí za vývojem technologie pro 3D komunikaci skrze internet.

Na podobném principu existuje poměrně velké množství 3D diskusních místností, které se spouští uvnitř webového prohlížeče nebo pomocí speciálního klienta. Své zkušenosti s tím má i Google, který provozoval třeba službu Lively, kde každý s každým mohl diskutovat uvnitř virtuálního světa. Lively zítra definitivně končí svůj provoz, nedá se to ale říci o mnohem úspěšnějším projektu Second Life, ve kterém se vedle domácích uživatelů začínají realizovat i kybernetická alter ega skutečných firem z běžného světa.

Worlds.com se od ostatních liší v tom, že na koncept internetového 3D světa vlastní americký patent US 6,731,314 a vzhledem k tomu, že se Worlds.com cítí být poškozena, začala se soudit. Kupodivu ale ne s velkými hráči na trhu, kam by z principu spadal nejen Second Life, ale i většina MMO počítačových her včetně oblíbeného World of Warcraft aj.

patent.png  mmo_hra.png
Kresba popisující patent Worlds.com a pro srovnání ukázka typické síťové akční hry

Do hledáčku se ji dostal korejský výrobce her NCSoft, který na americký trh dodává hry City of Heroes, Guild Wars, Tabula Rasa aj. Worlds.com napadl prakticky všechny síťové hry tohoto výrobce a předpokládá, že nové žaloby se objeví po Novém roce.

Otázkou ovšem zůstává, zdali se nejedná ve své podstatě o totožnou situaci jako v případě žaloby Cygnus Systems a Worlds.com se chce v roce 2009 pouze zviditelnit.

Zdroj: Worlds.com, The Register

Diskuze (16) Další článek: Nejčtenější články roku 2008: vavříny vítězství patří Linuxu

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,