Reklamy „I’m a PC“ Microsoftu pomohly. Apple chce jejich stažení

Reklamy „I’m a PC“ Microsoftu pomohly. Apple chce jejich stažení

Nová televizní reklamní kampaň Microsoftu spuštěná v březnu tohoto roku slaví úspěch. Na konferenci WPC 09 v New Orleans se na tom shodli dva představitelé slavné společnosti, výkonný ředitel Steve Ballmer a provozní šéf Kevin Turner. Kampaň „I am a PC“, přímo reagující na proslavené spoty konkurenčního Applu, v době finanční krize nalákala zákazníky na nižší ceny počítačů.

Apple svého konkurenta v oblasti televizní reklamy několik let převyšoval. Kampaň „I am a Mac“ vždy zobrazovala dvě postavy – mladíka ve formě představujícího svěží platformu Macintosh, a staršího a neohrabaného pána při těle představujícího PC. Neohrabaný „PC“ měl vždy nějaké problémy, nad kterými se „Mac“ pouze pousmál a předvedl, jak je to na počítačích od Applu všechno jednoduché.

Microsoft v březnu odpověděl reklamou, kdy si mladá žena jde koupit nový notebook a odpovídající konfigurace a vybavení ji vyjde o několik stovek dolarů méně, než u Applu. Podle Ballmera byl právě důraz na cenu tím pravým zárodkem úspěchu. Microsoft ubral podíl Applu v prodeji nových počítačů.

Apple slevnil a požaduje stažení reklamy

Apple na následnou změnu v chování koncových zákazníků zareagoval snižováním cen a podle Turnera nyní po Microsoftu požaduje stažení reklam „PC Laptop Hunters“. Jak provozní šéf Microsoftu na WPC sdělil publiku, právní oddělení Applu nyní vnímá tuto reklamu jako nepravdivou.

I když Applu klesly prodeje osobních počítačů a notebooků, na příjmy to dopad nemá. Firmě se totiž daří stále více vydělávat na prodejích telefonů iPhone a prodeji aplikací. Apple si rovněž připisuje zisk 35 procent na každém prodaném kusu hardwaru. Podle statistik NPD z první čtvrtiny tohoto roku se navíc průměrná prodejní cena počítačů Mac pohybuje okolo 1500 amerických dolarů, u platformy PC je to pak zhruba 555 dolarů.

TIP: Microsoft otevře své obchůdky už v říjnu, hned vedle Apple Store

Odborníci do budoucna předpovídají růst podílu Microsoftu. Krize prozatím tlačí ceny dolů a stále je tu hodně otevřený trh s netbooky. Právě tam chce Microsoft v příštím roce hodně zatlačit, Windows 7 totiž budou mít pro tyto malé stroje speciální cenovou a licenční politiku.

Na akcie Applu má v současné době nejvyšší vliv iPhone. Po uvedení a výborných prodejích nové verze iPhone 3G S cena vzrostla na téměř dvojnásobek (147 dolarů). Akcie Microsoftu se prodávají za 24 dolarů, což je od dubna tohoto roku nárůst o zhruba 10 dolarů.

Určitě si přečtěte

Články odjinud