reklama

Zvýšená ochrana pro zákazníky společnosti Telefónica O2

24.7.2007. Společnost Telefónica O2 Czech Republic dnes oznámila spuštění nových služeb pro své zákazníky, které jim usnadní každodenní život s jejich mobilním telefonem. Díky nové aplikaci E-služby, která je chráněna speciálním BPINem, bude zákazníkům usnadněn přístup ke službám a operacím, vyžadujícím vysoký stupeň zabezpečení. Tyto transakce jsou dnes běžné nejen mezi zákazníkem a operátorem, ale například také při komunikaci s bankou. Společnost tak zákazníkům zajistí větší komfort při jejich používání.

Telefónica O2 je dlouhodobým leaderem na poli technických inovací a v poskytování nových služeb svým zákazníkům. V souladu s touto filozofií začíná jako první operátor poskytovat nové služby, které uživatelům zjednoduší zabezpečenou komunikaci s operátorem a dalšími institucemi. To bude umožněno novou generací SIM karet, které obsahují tzv. BPIN. Ten slouží k ověření zákazníka při operacích s citlivými údaji. Nové SIM karty budou postupně zaváděny jako standard pro všechny nové zákazníky. Na každé je nahrána aplikace E-služby, která zákazníkům umožní po zadání zmiňovaného BPINu (sdíleného také se službou GSM banking) přístup k novým službám. S jeho pomocí budou paušálním zákazníkům nově dostupné následující služby:

  • Identifikované volání: Telefónica O2 Czech Republic je vůbec prvním operátorem na světě, který nabízí službu identifikovaného volání. Zákazník se nemusí prokazovat operátorovi pomocí přiděleného identifikačního čísla, operátor se tak může ihned po spojení věnovat jeho potřebám. Před zneužitím je systém chráněn právě BPINem, který zákazník před voláním zadá. Tuto službu mohou v současnosti pro volání na zákaznickou linku využívat post-paidoví zákazníci.
  • Distribuce identifikačního čísla: Tento kód byl při aktivaci doposud zákazníkům zasílán doporučeně poštou, nyní jej však obdrží na vyžádání okamžitě pomocí zabezpečené SMS. Pro jeho zaslání se bude opět zákazník identifikovat BPINem, aby nemohlo dojít k zneužití.
  • Autorizace zákazníka na prodejně O2 pomocí SMS zprávy: Zákazník nemusí předkládat doposud požadované identifikační doklady jako jsou občanský průkaz, pas apod. Stačí pouze pomocí BPINu autorizovat speciální SMS zprávu, vygenerovanou pokladním systémem prodejny. Tímto způsobem bude možné k transakci zmocnit i třetí osobu - pokud bude dotyčný zmocněnec na pobočce, majitel účtu potvrdí jeho oprávněnost pomocí autorizační SMS a dotyčná osoba za něj může provádět některé úkony.

Všechny služby jsou zákazníkům dostupné pomocí aplikace (projeví se jako nová položka v menu telefonu) nahrané na samotné SIM kartě. Kromě stávajících služeb přináší také obrovský potenciál do budoucna. Podle Simona Burckhardta, výkonného ředitele pro marketing, residenční segment společnosti Telefónica O2, se dá očekávat, že se tento druh služeb typu "m-commerce" stane oblastí, kam budou směřovat další kroky operátorů po celém světě.

"Pokud mají zákazníci využívat potenciál svého telefonu naplno, musíme jim nabízené služby maximálně zjednodušit. Z tohoto důvodu se nesoustřeďujeme jenom na vytváření nových produktů, ale také na zlepšení dostupnosti těch stávajících. Díky novým zabezpečeným SIM kartám získá zákazník něco jako druhý občanský průkaz, se kterým se po zadání správného BPINu autorizuje k provádění citlivých operací.Hlavní důraz byl při vývoji kladen na bezpečnost, ale současně i na jednoduchost ovládání "shrnuje nové služby Simon Burckhardt.

Používání zabezpečených služeb s novou SIM kartou je velmi jednoduché. Uživatel požádá o její aktivaci a od té chvíle může po zadání BPINu začít bezplatně používat všechny nové služby. Pokud je ale zákazník nebude chtít využít, může zůstat u dosud fungujícího způsobu komunikace. Jako bezplatný bonus je navíc součástí aplikace služba PIN manažer, která je dostupná i prepaidovým zákazníkům. Ta slouží k bezpečnému ukládání citlivých údajů, jako jsou například PINy k platebním kartám, přístupová hesla k e-mailovým schránkám nebo kódy k deaktivaci domovního alarmu. Všechny údaje jsou bezpečně uložené na SIM kartě a přístup k nim lze získat opět pouze po zadání BPINu. PIN manažer umožňuje zákazníkovi si přidělený BPIN libovolně měnit. Nabývat může 4-8 místné číselné hodnoty. Nové služby by zákazníkům měly především usnadnit každodenní život a zpříjemnit používání telekomunikačních služeb.

Témata článku: Bezpečnost, Simon

Nejnovější komentáře

Přidat příspěvek
reklama
reklama