reklama

Změny na trhu úložných médií

Dodavatel úložných médií Verbatim věří, že přenosné pevné disky, USB disky a flashové paměťové karty skrývají největší potenciál pro nárůst.

Celosvětový nárůst prodeje digitálních zařízení a s tím spojená poptávka po ukládání dat stojí na počátku velkého boomu trhu úložných médií. Tento trh prošel v posledních letech velkými změnami. Zatímco před pouhými deseti lety trhu stále dominovaly videokazety VHS, hudební kazety a v oblasti IT diskety, nyní ukazují průzkumy GfK, že v popředí zájmu stojí externí pevné disky, USB disky a paměťové karty.

GfK očekává, že celkové množství prodaných 2,5" a 3,5" externích pevných disků dosáhne v západní Evropě v letošním roce více než 14 milionů kusů. „Pro Verbatim představuje tento vývoj významný růstový potenciál,” říká Rüdiger Theobald, Marketing and Business Development Manager, Verbatim EUMEA. „Naše produktové portfolio nabízí celou řadu úložných médií. Díky těmto produktům si zajistíme silnou pozici na trhu. Zároveň nabízíme našim obchodním partnerům příležitosti na rostoucím trhu – silnou značku, která dodává na trh kvalitní výrobky za slušné ceny.” Prostřednictvím loňské akvizice firmy Smartdisk, výrobce pevných disků a významného hráče na americkém trhu, přizpůsobil Verbatim svou strategii právě trhu externích pevných disků. Na podzim roku 2007 firma představila své první řady pevných disků ve 2,5" a 3,5" formátu. Zcela nová řada ve štíhlém provedení je na trhu od dubna letošního roku. “V oblasti externích hard disků nyní disponujeme dostatečnou kvalitou produktů a také odborností. Ve spojení s moderním designem našich produktů máme všechny předpoklady k tomu udávat směr vývoje trhu externích pevných disků v tomto roce. Mezinárodní úspěchy v odborných testech krátce po uvedení pevných disků na trh potvrzují prémiovou kvalitu našich výrobků,” shrnuje Theobald.

Masivní růst je evidentní také na trhu USB flash disků – loni se jich v západní Evropě prodalo více než 40 milionů. Na značně roztříštěném trhu zápasí o přízeň zákazníků mnoho konkurentů a pouze několik značek dosahuje většího tržního podílu než 10%. Oproti roku 2006 Verbatim podstatně zvýšil svůj podíl v oblasti USB úložných zařízení. „V Evropě máme tržní podíl něco pod 5%, což nás řadí do popředí trhu. I zde vidí firma další obrovské příležitosti pro růst. V dubnu jsme představili zcela novou řadu USB disků, které jsou zaměřeny na různé skupiny – mají různé vlastnosti, úložné kapacity i ceny. Jsme přesvědčeni, že náš podíl na trhu se v roce 2008 zvýší i díky nové generaci USB disků,” vysvětluje Theobald.

Verbatim dále věří, že velké možnosti skýtá rozvíjející se trh paměťových karet. Firma rozšířila své portfolio i v tomto segmentu. Nové výkonné Compact Flash a SD HC Flash karty jsou cíleny na profesionální uživatele a jsou dostupné až do kapacity 16 GB. S novou generací karet zahajuje Verbatim ofenzivu, jíž chce uspokojit celosvětově rostoucí poptávku po paměťových kartách s velkými kapacitami a rychlými přenosovými rychlostmi pro všechny typy aplikací.

„Jak potvrzují čísla zveřejněná výzkumnou společností Santa Clara Consulting Group (SCCG), upevnili jsme v roce 2007 naši vedoucí pozici na evropském trhu v sektoru optických úložných médií a zaznamenali jsme vzestup i ve všech ostatních produktových oblastech. Nyní je důležité, abychom správně stanovili pozici naší firmy na prudce rostoucím trhu flash pamětí a externích pevných disků. Proto nabízíme našim obchodním partnerům širokou škálu kvalitních produktů, výjimečnou zákaznickou podporu a krátké dodací lhůty,” objasňuje Theobald.

 

Témata článku: Verbatim, Meta, Generator

Nejnovější komentáře

Přidat příspěvek
reklama
reklama