Závodní auta týmu Dakar Rally vyvinuta za rekordních 10 měsíců

8. února 2007
Firefox: Chyba detekce phishingu
Závodní auta týmu Dakar Rally Raid připravena za pouhých 10 měsíců. Vývoj digitálního produktu, který zahrnoval i výkonné simulace, byl klíčem k vynikajícímu finiši závodního týmu Nissan Rally Raid v „drsném“ transkontinentálním závodě.

Závodní tým Nissanu měl pouze 10 měsíců na vývoj svých aut pro jeden z nejprestižnějších závodů mezi motoristickými sporty-Telefonica-Dakar 2005. Díky digitálnímu vývoji byl termín dodržen. Díky spolupráci dvou lidí, zahájil v únoru 2004 závodní tým Nissanu svou existenci.

Jejich cílem bylo vyvinout tři závodní nákladní automobily pro rally-závod Telefonica-Dakar 2005, který začínal přibližně o 10 měsíců později, a to 31. 12. 2004. Tím byla určena doba, kdy bylo nutno navrhnout, otestovat a sestavit vozidla pro jeden z nejtěžších závodů světa. Telefonica-Dakar, dříve známá jako rally Paříž-Dakar má start v Evropě a cíl v Africe.

Protože se místo startu a cíle každý rok mění, je závod pokaždé jiný, ale stále obtížný. Mnoho závodníků závod nedokončí; někdy dojde dokonce k úmrtí. Návrh vozidel pro takový závod spočívá v nalezení kompromisu mezi rychlostí, tuhostí a váhou vozidla. „Na rozdíl od sériově vyráběných vozů se u těchto typů vozidel nedá předem určit zatížení, kterému budou vystavena,“ vysvětluje Christophe Chapelain, technický ředitel týmu Nissan Rally Raid. Vůz musíme připravit na zatížení, které může být způsobeno nárazem do skály po velkém skoku. V některých ohledech je nutno tato auta předimenzovat.“

Nalezení ideální rovnováhy mezi tuhostí, nezbytnou pro extremní podmínky, ve kterých se bude závodní vozidlo nacházet a rychlostí, která je klíčovým faktorem pro výhru v závodě, si může vyžádat testování mnoha fyzických prototypů. Závodní tým Nissanu však na to měl značně omezený čas. Místo toho se tým rozhodl vytvořit digitální model vozu. Proto bylo  jedním z prvních úkolů týmu zvolit správné vývojové prostředí. Po vyhodnocení řady možných řešení, se Nissan rozhodl pro společnost UGS, a to zejména z důvodu bezvadného propojení mezi konstrukčními a analytickými aplikacemi.

Témata článku: Dakar, Rally, Telefonica, Nissan, Sporty

Nejnovější komentáře

Přidat příspěvek